Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av pulverapa »

Linkan-Johner-Sörensen
Ölvestad-Ottosson-Eriksson
Blomstrand-Hank-Åberg
Holmqvist-Fimpen-Ljungh
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Linkan-Johner-Sörensen
Blomstrand-Hank-Åberg
Holmqvist-Fimpen-Ljungh
Det var lite udda.. :P Känner för att motivera?

Ljungh som forward i 4:e?

Hank som center..?
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvake

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Linkan-Johner-Sörensen
Blomstrand-Hank-Åberg
Holmqvist-Fimpen-Ljungh
Det var lite udda.. :P Känner för att motivera?

Ljungh som forward i 4:e?

Hank som center..?
Klipp och klister i mobilen är inget att rekommendera. De två ska naturligtvis byta plats.
Axel_K

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Axel_K »

Ölvestad-Ottosson-Eriksson - En kedja som verkligen kan göra mål och alla känner varandra.

Linkan-Johner-Åberg - Johner är en två-vägare och Linkan passar Åberg till en j*vla massa mål.

Holmqvist-Ljungh-Sörensen - Revanschsugen Honken, Ljungh vill utvecklas och ta ett kliv till, likaså Sörensen. Denna kedja kommer ge allt hela tiden.

Blomstrand-Fimpen-Hank - Det här gör bara ont att möta. Vi vet att både Hank och Fimpen gör ont att möta, Blomstrand är 93a och väger 90kg och är 186cm, om han får spela med Hank och Fimpen så kommer han också börja spela på det sättet. Då har vi tre "bonecrushers".
Lundin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Lundin »

Linkan Johner Åberg

Ölvestad Otto Sörensen

Honken Ljungh Tim

Hank Fimpen Blomstrand

Ja tycker också vi ska ha en riktigt jobbig fjärdeline.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Personligen vill jag inte ha Otto tillsammans med vare sig Ölvestad eller Tim.

Känns som de tillsammans blir lite för trubbiga framåt.

Skulle personligen förorda att man körde en kedja bestående av Åberg - Otto - Bremberg för där borde det finnas rätt balans och kapacitet för poäng.

Ölvestad - Johner - Tim borde samma kapacitet också finnas där Tim förhoppnigsvis skall kunna skall kunna snurra runt och slå en och annan fin macka till de övriga två.

En kedja bestående av Hank - Ljungh - Sörensen känns också den rätt komponerad med stor utvecklingspotential dessutom.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Axel_K skrev:Ölvestad-Ottosson-Eriksson - En kedja som verkligen kan göra mål och alla känner varandra.

Linkan-Johner-Åberg - Johner är en två-vägare och Linkan passar Åberg till en j*vla massa mål.

Holmqvist-Ljungh-Sörensen - Revanschsugen Honken, Ljungh vill utvecklas och ta ett kliv till, likaså Sörensen. Denna kedja kommer ge allt hela tiden.

Blomstrand-Fimpen-Hank - Det här gör bara ont att möta. Vi vet att både Hank och Fimpen gör ont att möta, Blomstrand är 93a och väger 90kg och är 186cm, om han får spela med Hank och Fimpen så kommer han också börja spela på det sättet. Då har vi tre "bonecrushers".
Detta gillar jag som fan
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Manijock

Inlägg av Manijock »

Challen skrev:
Axel_K skrev:Ölvestad-Ottosson-Eriksson - En kedja som verkligen kan göra mål och alla känner varandra.

Detta gillar jag som fan
Håller med fast byter gärna plats på Johner och Otto. Dustin betydligt mera playmaker än Ottosson och din förstakedja känns som i extremt behov av en skicklig sådan. Otto som har sina styrkor i försvarsspelet kan städa bra bakom Linkan och Åberg, där man så att säga, kan släppa hästarna fria.

Annars tämligen exakt jag skulle formera laget i nuläget.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Linkan - Otto - Åberg
Ölvestad - Johner - Tim
Hank - Ljungh - Sörensen
Blomstrand - Fimpen - Honken

Hur mycket jag än vrider och vänder på det så är detta det absolut bästa jag kan komma fram till.
Expert.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Vår högst mediokra tillfälliga reserv ifjol - Tyler Plante - var under delar av förra säsongen lagkompis med vår nya förstemålvakt.

Cincinnati Cyclones, ECHL 2011/2012

Målvakt | Antal matcher | GAA | R%
Tyler Plante 4 2.65 .896
Brad Fogal 11 2.78 .901
Brian Foster 29 2.78 .902
Chet Pickard 32 3.12 .890

Reading Royals
Mark Owuya 25 2.63 .930
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Linkan - Otto - Åberg
Ölvestad - Johner - Tim
Hank - Ljungh - Sörensen

Hur mycket jag än vrider och vänder på det så är detta det absolut bästa jag kan komma fram till.
Bremberg - Johner - Åberg
Ölvestad - Ottosson - Sörensen
Hank - Ljungh - Tim
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rix

Inlägg av Rix »

Bremberg-Johner-Åberg
Ölvestad - Otto - Sörensen
Tim-Ljungh-Blomstrand
Hank-Fimpen-Honken

Byta plats på Blomstrand med Hank går ju, men jag vill ha en förjävla tung fjärde kedja att möta, med mycket kraft och smällar. Tror att om Honken håller sig frisk och hel så kan han nog också smälla på jävligt bra.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ölvestad - Johner - Sörensen
Linkan - Otto - Åberg
Hank - Ljungh - Tim

Vill ha en förstakedja med lite attityd. Som kan starta matcher genom att både smälla på och göra mål. Väljer Sörensen istället för Tim då Sörensen har mer attityd och är en bättre passningsspelare än Tim. Även bättre målsinne.

I andrakedjan måste Åberg kliva upp med hårdare jobb i alla tre zoner. Det räcker inte att vara en "sniper", han måste bidra likt Bengan gjorde. Ottosson måste upp på en hög nivå och visa att han fortfarande kan transportera puck likt gamla dagar. Linkan lär väl börja med att prestera var femte match. Bara han toppar i kvalserien så.

Tredjekedjan har mycket fart och även kraft. Ljungh är ändå en skaplig målskytt och med Tims fart och Hank framför mål som kan peta in returer på Tims ärtbössa så borde man kunna göra en del mål.

Fjärdekedjan tänkte jag skulle spela hårt. Sedan kom jag på att varken fimpen eller Honken spelar speciellt fysiskt, även om båda två jobbar hårt. Blomstrand kan bli ett riktigt utropstecken i år.

Kedja 1-3 har väl ungefär lika mycket istid i fem mot fem. Kedja 4 något mindre.

PP1
Linkan - Johner - Åberg
Timmy - Nils

Linkan får två alternativ att servera samtidigt som Johner även ska vara bra framför kassen. Två spelskickliga backar på blå som kan träffa mål med sina skott. Tre anfallare som är bra på att vinna tillbaka pucken vid sargen.

PP2
Ölvestad - Ljungh - Sörensen/Tim
Lennhammer - Lidström
Ölvestad framför mål. Ljungh och Sörensen/Tim har mycket rörelse och byter ofta position med backarna. Lennhammer kan komma att överraska på blålinjen i vinter.

BP1
Otto - Ölvestad
Granath - Lidström

Fimpen - Honken
Gustafsson - Timmy

Två skapliga boxplayformationer. Hade väl velat se en till defensiv-back. Lite osäker på Holmqvist, kan bli Hank där också.
Född till sportchef.
12139

Inlägg av 12139 »

Linkan-Otto-Åberg
Tim-Johner-Ölvestad
Honken-Ljungh-Eriksson
Sörensen-Fimpen-Blomstrand

Timmy-Andersson
Granath-Gustafsson
Lidström-Lennhammer

Sörensen har för mig mycket att bevisa. De två första formationerna håller riktigt hög allsvensk nivå. Åberg måste upp i arbetsinsats.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

På förhand känns det verkligen som att sannolikheten för Djurgården i Elitserien 13/14 sjönk betydligt.
Det enda som talar för är väl att DIF ofta har en förmåga att få sina målvakter att prestera.

Men i en Kvalserie? Chet Pickard? Ojojojoj, bara tanken gör mig nedstämd.
Säg den glädje som varar
Skriv svar