Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tråkigt för Åberg, men är han bara tillbaka inom 2-3 veckor har vi nog vunnit på det.

Inte ofta spelare kommer hem från jvm och presterar. Brukar ta udden ur de flesta jvm-spelarna den säsongen när de kommit tillbaka.

Så, nu kanske vi kan hoppas att Åberg tränar tråkig testcykel och sedan är spelsugen när han blir bra från skadan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jag håller med dig, nog inte helt fel (från DIF synvinkel) att Åberg vart skadad så tidigt. Samtidigt kan det också vara en riktig boost för självförtroendet med en lyckad JVM-turnering. Hoppas för Zibanejads skull att det går bra därborta. Lär öka på hans självförtroende rejält om han lyckas i Kanada, på liten rink, att imponera på NHL-pamparna. KÄMPA, MIKA!

Vi vill att du kommer hem och spelar på toppen av din förmåga resten av säsongen!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:Jag håller med dig, nog inte helt fel (från DIF synvinkel) att Åberg vart skadad så tidigt. Samtidigt kan det också vara en riktig boost för självförtroendet med en lyckad JVM-turnering. Hoppas för Zibanejads skull att det går bra därborta. Lär öka på hans självförtroende rejält om han lyckas i Kanada, på liten rink, att imponera på NHL-pamparna. KÄMPA, MIKA!

Vi vill att du kommer hem och spelar på toppen av din förmåga resten av säsongen!
Mikas säsong i DIF har börjat exakt som jag förutspådde - uddlös nog för att inte göra någon större skillnad, men explosiv nog i korta stunder för att ändå skickas till Ottawa efter säsong.

Man borde försökt värva någon annan. Han kommer givetvis göra ett "Sillen-VM" och givetvis komma hem och vara uddlös.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:Jag håller med dig, nog inte helt fel (från DIF synvinkel) att Åberg vart skadad så tidigt. Samtidigt kan det också vara en riktig boost för självförtroendet med en lyckad JVM-turnering. Hoppas för Zibanejads skull att det går bra därborta. Lär öka på hans självförtroende rejält om han lyckas i Kanada, på liten rink, att imponera på NHL-pamparna. KÄMPA, MIKA!

Mikas säsong i DIF har börjat exakt som jag förutspådde - uddlös nog för att inte göra någon större skillnad, men explosiv nog i korta stunder för att ändå skickas till Ottawa efter säsong.

Man borde försökt värva någon annan. Han kommer givetvis göra ett "Sillen-VM" och givetvis komma hem och vara uddlös.
Tyvärr tror jag du får rätt, men man kan väl få hoppas?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Är vi berättigade ersättning om Åberg blir borta en längre tid?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
PatteW

Inlägg av PatteW »

DIF_Soldier skrev:Är vi berättigade ersättning om Åberg blir borta en längre tid?
"Vårt befintliga lag ska vända den här trenden" ...

Det finns ändå INGA spelare på marknaden som passar DIF's spelidé, bara alla andra lag...
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

Glory1

Inlägg av Glory1 »

"After the Latvia game, though, he wasn’t saying a word. His coach, Roger Ronnberg, refused to make Zibanejad available to the media. Was he injured? Was there mystery afoot?

“He’s unavailable,” was all one stone-faced Swedish official said of Zibanejad. "

http://www.theglobeandmail.com/sports/h ... le2284112/

Hoppas det inte är något, då vet jag inte vad jag ska ta mig till. :shock: Känns ju dock som vi borde hört nåt om det rör sig om skada
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Han tränar för fullt just nu iaf.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Någon som vet när herr Printz är tillbaka?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vet ej med Printz, skulle tippa på i nästa vecka.

Var det bara jag som noterade att Wesslau såg ut att få jäkligt ont i ljumsken (eventuellt något knä) i samband med Luleås 2-0 (tror jag det var) puck på Hovet i fredags? Har totalt glömt bort fallet fram tills nu. Men han stod ju resten av matchen utan några synbara problem, och har inte hört om några skaderapporter.

Bävar inför tanken att Wesslau går sönder....
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Bör vara dags för Åberg snart igen va? 2 veckor var det väl?
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

DIF_Soldier skrev:Man borde försökt värva någon annan. Han kommer givetvis göra ett "Sillen-VM" och givetvis komma hem och vara uddlös.
Blev fan värre än Sillen-VM haha.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Glory1 skrev:Bör vara dags för Åberg snart igen va? 2 veckor var det väl?
Man såg att han medverkade i en övning i klippet med Ottosson så han borde ha inte alltför mycket kvar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Åberg - Skadad
Zibanejad - Sjuk
Ölvestad - Skadad
Nilson - Avstängning
BomBom - Skadad
Tjärnqvist - Skadad

Om vi inte värvar nu värvar vi aldrig....
Expert.
Skriv svar