DIF Fotboll
- Lee Harvey Oswald
Re: DIF Fotboll
Domen i sig är helt logisk eftersom bevisen tydligen inte håller.
Rent sportsligt för DIF spelar detta beslut mindre roll, ett nytänt mff kommer pulverisera ett bajsnödigt ångestfyllt icke-spelande DIF.
Det man kan ha åsikter om är ju beslutfattarnas konsekvens, eller snarare bristen på den samma.
I förortsderbyt Syrien-Solna togs ingen hänsyn till aik:s kompleterande material som tydligt visade att knallskott slängdes in från parkeringen, utanför arenan.
Dessa 3p Syrianska fick kan komma att väga bly i säsongsavslutningen.
Rent sportsligt för DIF spelar detta beslut mindre roll, ett nytänt mff kommer pulverisera ett bajsnödigt ångestfyllt icke-spelande DIF.
Det man kan ha åsikter om är ju beslutfattarnas konsekvens, eller snarare bristen på den samma.
I förortsderbyt Syrien-Solna togs ingen hänsyn till aik:s kompleterande material som tydligt visade att knallskott slängdes in från parkeringen, utanför arenan.
Dessa 3p Syrianska fick kan komma att väga bly i säsongsavslutningen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Här är i alla fall en sur clown som säkert vill strejka...
http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll ... rdquo.html
http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll ... rdquo.html
Har inte riktigt uppfattat beslutet...
Kommer matchen att spelas om helt och att det står 0-0 eller kommer Malmö få leda med 1-0 ?

Spelas om helt från 0-0!adrmag96 skrev:Har inte riktigt uppfattat beslutet...Kommer matchen att spelas om helt och att det står 0-0 eller kommer Malmö få leda med 1-0 ?

HärligtzOscaR skrev:Spelas om helt från 0-0!adrmag96 skrev:Har inte riktigt uppfattat beslutet...Kommer matchen att spelas om helt och att det står 0-0 eller kommer Malmö få leda med 1-0 ?

Nu finns det säkert något "smart" resonemang i detta men det är just detta som jag inte förstår. Jag kan tycka att det är självklart när det nu ska spelas om att det ska göras från då det bröts, således vid ställningen 1-0. Mitt lilla minne vill säga att det är så det oftast görs när matcher bryts, om det är pga väder och vind eller någon anledning brukar inte spela någon roll.adrmag96 skrev:HärligtzOscaR skrev:Spelas om helt från 0-0!adrmag96 skrev:Har inte riktigt uppfattat beslutet...Kommer matchen att spelas om helt och att det står 0-0 eller kommer Malmö få leda med 1-0 ?
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Där håller jag med dig. Men det borde också betyda att matchen återupptas vid 1-0 och i typ den 13:e minuten. Då har det sportsliga drabbats minimalt och publikens (dåliga) beteende har inte påverkat det sportsliga.SirDIFalot skrev:Ett lag ska aldrig straffas för något som händer på läktaren. Endast i form av böter om klubben som ansvarar för säkerheten har brustit i den aspekten. Då ska det vara KRAFTIGA böter. Men aldrig sportsligt.David1891 skrev:Enda rätta tycker jag! http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 3577867.ab Kollar man rapporten där så har de ju haft massor av filmer från olika vinklar att bedöma utifrån och har de inte kunnat bevisa varifrån de kom så är omspel det enda möjliga alternativet!
Det här kommer väl folk bli sura på men jag hade gärna låtit Dardan R. få rulla in en boll i nästa möte mot dem och sen köra på. Det hade varit en stor gest av DIF. Vad tycker ni?
Det skulle vara det moraliskt rätta faktiskt.. Skulle se det som en riktigt stor gest, men frågan är om det verkligen skulle vara speciellt smart med tanke på hur vi ligger till i dagsläget.crike skrev:Nu finns det säkert något "smart" resonemang i detta men det är just detta som jag inte förstår. Jag kan tycka att det är självklart när det nu ska spelas om att det ska göras från då det bröts, således vid ställningen 1-0. Mitt lilla minne vill säga att det är så det oftast görs när matcher bryts, om det är pga väder och vind eller någon anledning brukar inte spela någon roll.adrmag96 skrev:HärligtzOscaR skrev:Spelas om helt från 0-0!adrmag96 skrev:Har inte riktigt uppfattat beslutet...Kommer matchen att spelas om helt och att det står 0-0 eller kommer Malmö få leda med 1-0 ?
DIF Fotboll
SkönaDjurgårn skrev:Där håller jag med dig. Men det borde också betyda att matchen återupptas vid 1-0 och i typ den 13:e minuten. Då har det sportsliga drabbats minimalt och publikens (dåliga) beteende har inte påverkat det sportsliga.SirDIFalot skrev:Ett lag ska aldrig straffas för något som händer på läktaren. Endast i form av böter om klubben som ansvarar för säkerheten har brustit i den aspekten. Då ska det vara KRAFTIGA böter. Men aldrig sportsligt.David1891 skrev:Enda rätta tycker jag! http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 3577867.ab Kollar man rapporten där så har de ju haft massor av filmer från olika vinklar att bedöma utifrån och har de inte kunnat bevisa varifrån de kom så är omspel det enda möjliga alternativet!
Det här kommer väl folk bli sura på men jag hade gärna låtit Dardan R. få rulla in en boll i nästa möte mot dem och sen köra på. Det hade varit en stor gest av DIF. Vad tycker ni?
Jag håller med helt. Nog är risken stor att vi torskar ändå men fatta gnället som skulle uppstå ifall vi mot förmodan skulle vinna.
Låt Dardan näta så hela Sverige verkligen förstår vilken klubb som är finast och innehar mest och bäst sportmanship.
DIF Fotboll
_Om_ man skulle göra såhär är det en match som mer eller mindre går till historien med bevis på DIF:s goda smak och rättvisa. Det i min bok är värt mer än en vanlig match oavsett förlust/vinst.Sjöwall skrev:Det skulle vara det moraliskt rätta faktiskt.. Skulle se det som en riktigt stor gest, men frågan är om det verkligen skulle vara speciellt smart med tanke på hur vi ligger till i dagsläget.crike skrev:Nu finns det säkert något "smart" resonemang i detta men det är just detta som jag inte förstår. Jag kan tycka att det är självklart när det nu ska spelas om att det ska göras från då det bröts, således vid ställningen 1-0. Mitt lilla minne vill säga att det är så det oftast görs när matcher bryts, om det är pga väder och vind eller någon anledning brukar inte spela någon roll.adrmag96 skrev:HärligtzOscaR skrev:Spelas om helt från 0-0!adrmag96 skrev:Har inte riktigt uppfattat beslutet...Kommer matchen att spelas om helt och att det står 0-0 eller kommer Malmö få leda med 1-0 ?
Bra beslut med omspel, men som en del andra varit inne på så tycker jag att avbrutna matcher ska tas upp där de avslutas dvs 1-0 i detta fall. Däremot så vet jag inte om jag hur jag tycker att matcherna ska tas upp tidsmässigt. Ska den börja där den sluta eller ska man ha "fasta tider". Dvs om matchen bryts under de första 15 minuterna så börjar spelat från minut 0, bryts matchen mellan matchminut 15-30 så början den från matchminut 15.. osv osv...
2014-04-07, vad hände?
- Lee Harvey Oswald
SkönaDjurgårn skrev: Det här kommer väl folk bli sura på men jag hade gärna låtit Dardan R. få rulla in en boll i nästa möte mot dem och sen köra på. Det hade varit en stor gest av DIF. Vad tycker ni?
Men det där är väl inget nytt, det har väl DIF praktiserat hela säsongen?
Man bjuder generöst på nåt mål inledningsvis & så jobbar man vidare från det....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lee Harvey Oswald skrev:SkönaDjurgårn skrev: Det här kommer väl folk bli sura på men jag hade gärna låtit Dardan R. få rulla in en boll i nästa möte mot dem och sen köra på. Det hade varit en stor gest av DIF. Vad tycker ni?
Man bjuder generöst på nåt mål inledningsvis & så jobbar man vidare från det....

- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Haha jo så är det ju, men nu har man ju chansen att vara väldigt sportsliga om man gör det med flit. Dardan dunkar väl in den ändå annars.Lee Harvey Oswald skrev:SkönaDjurgårn skrev: Det här kommer väl folk bli sura på men jag hade gärna låtit Dardan R. få rulla in en boll i nästa möte mot dem och sen köra på. Det hade varit en stor gest av DIF. Vad tycker ni?

Minns ni gamle bordtennisspelaren Jörgen Persson? Då domaren missade att en boll faktiskt touchat kanten och därmed var inne påpekade Persson detta, och förlorade därmed bollen i ett väldigt känsligt läge i matchen. Han fick dock pris i efterhand för att han var så otroligt sportslig och jag minns honom än för just detta. Det var stort gjort! <3
Tur att vi drog en vinstlott ur tombolan...
I övrigt riktigt kul att hockeyn och fotbollen fortsätter att sammarbeta! Bokade nyss två biljetter till Trelleborg på söndag: http://www.difhockey.se/biljettkategori ... fribiljett
I övrigt riktigt kul att hockeyn och fotbollen fortsätter att sammarbeta! Bokade nyss två biljetter till Trelleborg på söndag: http://www.difhockey.se/biljettkategori ... fribiljett
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.