DIFTV - frågor och önskemål

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av -daniel- »

Riktigt bra inslag, snyggt jobbat.

Jag skulle gärna vilja höra lite mer om uppföljningen för fystesterna efter den gångna säsongen, hur vart utfallet där? Gick det att dra några slutsatser om grundfysiken hos våra spelare?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jimmy Peterson skrev:Alltid kul att höra att det uppskattas. Alltid svår avvägning när man lägger upp ett sju minuter långt klipp, mellan att folk ska orka titta på hela och att faktiskt ge lite mer insikt än vad ett kort klipp gör.

Kommer försöka att göra många fler såna här inslag under försäsongen. I morgon är första träningsdagen och då blir det förstås DIFTV.

Är det något särskilt ni skulle vilja se så kom gärna med förslag. Kanske är det någon fråga ni vill ställa till spelarna, tränarna eller fystränaren. Alla frågor kan av naturliga skäl inte ställas, men ska ta upp så mycket som möjligt. Jag kollar av forumet rätt så ofta, men Twitter är alltid bästa alternativet om ni vill skicka frågor. https://twitter.com/#!/petersonjimmy
Jag gillade verkligen dagens klipp. Jag tyckte verkligen inte det kändes långt, snarare tvärtom vilket betyder att det var intressant och bra.

Du får gärna filma några övningar som spelarna gör, exempelvis intervallmoment, styrkeövningar.
Vill gärna veta hur spelarna ser på den övningen, vilken som är deras "favorít", jobbigaste osv.
Finns det några gränser för övningar som "alla" ska nå upp till. Exempelvis en viss tid på Cooper, eller en skamgräns i bänkpress?

Skulle även vara kul att höra hur de individualiserar träningen. Några kanske behöver träna mer fys (ex bål och ben), andra mer syreupptagning.

Jag älskar DIF och hockeyn ligger mig överlägset närmast om hjärtat. Skulle gärna vilja se fler längre och mera ingående intervjuer med spelare och ledare. Lite som fotbollen har det, men gör gärna efter det upplägg som passar dig och som du vill ha det.

Det är alltid riktigt härligt med nya DIFtv inslag. Man är inne på sidan ett par gånger per dag så här i Silly-tider. Dina inslag höjer kvalitén kanonbra.

Keep it up. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Grymt bra DIFTV, fortsätt gärna såhär! Ska bli intressant att följa.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Måste bara passa på att lägga in en liten hyllning till Jimmy. När han kom in för några år sedan (2?) så undrade man ju vad det var för nervös lirare som skulle intervjua. Idag tycker jag att han är grym. Gör ett fantastiskt jobb och utvecklas som fan hela tiden. Fortsätt så, vi älskar dig och ditt arbete!
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

I dag blir det en kort rapport från gymmet eftersom det strulade med andra reportaget som gjordes från innebandyn. Får se om jag lyckas få upp det alls, ser mörkt ut just nu. Men annars ska jag försöka gå in lite mer djupgående med längre intervjuer om de olika träningsmomenten de kommande träningsdagarna,.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Jimmy Peterson skrev:I dag blir det en kort rapport från gymmet eftersom det strulade med andra reportaget som gjordes från innebandyn. Får se om jag lyckas få upp det alls, ser mörkt ut just nu. Men annars ska jag försöka gå in lite mer djupgående med längre intervjuer om de olika träningsmomenten de kommande träningsdagarna,.
Tummen upp!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Härligt! :)
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kan vi snälla få höra något från Challe om lagbygget? Vi behöver inte veta vilka spelare de förhandlar med eller något. Vill bara veta hur många spelare till man planerar att värva? Exempelvis tre backar, två centrar och två forwards, TYP! Kanske något kort om vilka spelartyper som han vill se.

Sedan vore det trevligt med ett klargörande om Cehlin,Claesson och Brodin. Vad händer där? Samt Ottosson och Tim. Man borde väl kunna gå ut med vilka som är avskrivna? Exempelvis Almtorp och Carlsson.
Expert.
Användarvisningsbild
Tessan

Inlägg av Tessan »

SirDIFalot skrev:Kan vi snälla få höra något från Challe om lagbygget? Vi behöver inte veta vilka spelare de förhandlar med eller något. Vill bara veta hur många spelare till man planerar att värva? Exempelvis tre backar, två centrar och två forwards, TYP! Kanske något kort om vilka spelartyper som han vill se.

Sedan vore det trevligt med ett klargörande om Cehlin,Claesson och Brodin. Vad händer där? Samt Ottosson och Tim. Man borde väl kunna gå ut med vilka som är avskrivna? Exempelvis Almtorp och Carlsson.
Målvakt också, hoppas jag...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jimmy Peterson skrev:I dag blir det en kort rapport från gymmet eftersom det strulade med andra reportaget som gjordes från innebandyn. Får se om jag lyckas få upp det alls, ser mörkt ut just nu. Men annars ska jag försöka gå in lite mer djupgående med längre intervjuer om de olika träningsmomenten de kommande träningsdagarna,.
Mycket trevligt inslag. Kul att se vilka övningar de kör i gymmet.

Mera...mera.... :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

Bra jobbat Jimmy !
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hoppas ni ordnar DIFTV med Timmy och Granath så fort det går.

Vore även kul med Åberg som många trodde skulle lämna. Kul att höra lite hur han tänkte. Visserligen har han svarat på mycket på Hallmans blogg men ändå.
Expert.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

SirDIFalot skrev:Hoppas ni ordnar DIFTV med Timmy och Granath så fort det går.

Vore även kul med Åberg som många trodde skulle lämna. Kul att höra lite hur han tänkte. Visserligen har han svarat på mycket på Hallmans blogg men ändå.
Absolut. Timmy och Elias gör sina första pass på måndag så då blir det tv med båda. Har inte fått tag på Timmy för en textintervju, därav ingenting från honom än.

Jag är ledig i början av juni men ska försöka göra en hel del intervjuer innan jag åker som kommer upp under sommaren. Pontus kan säkert bli en av dem. Annars gjorde jag en textintervju med honom när det blev klart, http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=9454, även fast det så klart inte är riktigt samma sak.
cragnotti

Inlägg av cragnotti »

Intervju med Challe vore mycket uppskattat.

Tack för ditt jobb Jimmy!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

cragnotti skrev:Intervju med Challe vore mycket uppskattat.

Tack för ditt jobb Jimmy!
Tips när du skriver så är ju att vara så precis som det bara går.. Vad vill du ha svar på i en intervju? typ.
DIF!
Skriv svar