Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
poGDI
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av poGDI »

Jerpe skrev:
Leijon skrev:F*n då, lite långt till dess, lite mer ofta tycker jag de ska ha "riktiga" storsatsningar
1500 x2 dög alltså inte? :wink:
Ne tycker jag inte, men klacken blir bättrew och bättre, men in med en klackledare är ju ett måste. vissa sånger/ramsor viskas ju fram måste ha någon som kan mana på klacken!
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

poGDI skrev:
Jerpe skrev:
Leijon skrev:F*n då, lite långt till dess, lite mer ofta tycker jag de ska ha "riktiga" storsatsningar
1500 x2 dög alltså inte? :wink:
Ne tycker jag inte, men klacken blir bättrew och bättre, men in med en klackledare är ju ett måste. vissa sånger/ramsor viskas ju fram måste ha någon som kan mana på klacken!
Får hålla med er båda
Jo det var skönt med 1500, sen måste nån visa fram fötterna och styra lite mer, ibland blir det helt tyst... tyvärr!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Tycker vi är sämre än någonsin.

1: Rögle

2: Frölunda

3: HV

4: LHC

5: Timrå

6: DIF
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

alskar_dif skrev:Tycker vi är sämre än någonsin.

Borde inte du skaffa en hörapparat?
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Hade jag varit på plats igår hade jag säkert behövt en nu, fyfan vad Timrå's klack trummar. Hela jävla tiden, ingen takt och ingen sång. USCH!
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Klacken i år är mycket sämre än förra året enligt mig.... och det är ganska dåligt med tanke på att vi var ungefär hälften så många förra året.

Som det är nu sjungs i princip alla låtar för fort och de dör ut nästan direkt... Verkar som många börjar sjunga med först när det börjar bli lite drag, annars står det tysta/mumlar.

Min teori till varför det sjungs mycket fortare och att sångerna dör ut snabbare än förut är att klacken består av en majoritet av väldigt unga personer. Det fanns unga personer förra året också men inte alls i samma utsträckning.

Idag känns klackledare som ett måste för att få lite drag... förra året var det många matcher vi fick bra tryck utan någon klackledare. Jag tycker det är bra när vi har klackledare men tycker att klacken ska kunna sjunga utan att ha en.

Vi har ju i och för sig inte spelat så många hemmamatcher än så får väl hoppas att det blir bättre drag med tiden... I år har det vart riktigt bra drag i en match och det var mot modo.

Hoppas alla kan försöka att sjunga lite långsammare..
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

tomten skrev:Min teori till varför det sjungs mycket fortare och att sångerna dör ut snabbare än förut är att klacken består av en majoritet av väldigt unga personer. Det fanns unga personer förra året också men inte alls i samma utsträckning.
Instämmer helt. Det är betydligt fler unga i år, vilket både kan ses från negativa och positiva aspekter.

Det negativa är att:
- Många inte kan sångerna.
- Många är orutinerade, och vet inte i vilken takt ramsorna ska sjungas.
- Många är för blyga för att börja skrika om inte så många andra gör det, och måste man ha förståelse för, med tanke på att man får en jävla massa blickar om man försöker dra igång något. Senast mot Rögle var det några som kollade på mig som om att jag var dum i huvudet när jag drog igång ramsor. Och det är skandalöst att dessa personer befinner sig i klacken.

Det positiva är att:

- Ju fler matcher som går, ju mer rutin får de unga i klacken. De lär sig av de äldre, och kommer in bättre i ramsorna.

Så man får nog vara beredd på att det inte kommer att vara en jätte bra stämning inne på Hovet nu i några matcher, men jag är övertygad om att det blir bättre med tiden.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Att du placerar Frölunda på en andraplats säger ju allt, och egentligen borde jag inte ens kommenterat.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Haha, jag hoppas faktiskt du skojar. Frölunda? HV? LHC? :lol:
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Skulle gärna höra:
År 1891
Ee-ay ee-ay ee ay oh

Dessa har gått alldeles för lite på hovet än så länge.

Tycker killen som tagit tag i klacken har gjort det bra som fan. Ska ju inte behövas, men va fan.

Spar tränarnas järnkaminer till sista 10 minuterna. Skön och hög sång till dess.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

android skrev:Skulle gärna höra:
År 1891
Ee-ay ee-ay ee ay oh

Dessa har gått alldeles för lite på hovet än så länge.

Tycker killen som tagit tag i klacken har gjort det bra som fan. Ska ju inte behövas, men va fan.

Spar tränarnas järnkaminer till sista 10 minuterna. Skön och hög sång till dess.
Kan inte annat än hålla med dig, på alla punkter.
Mot Rögle, jag vet inte vad som hände med klacken, men det var knäpptyst stundtals, och sångerna viskades fram. Antar att det berodde på underläget med 1-3, men om det nu var det så kan väl förfan alla ta i ändå? Dock sa en sittplats vän till mig att han tyckte vi var helt ok, men det är bara hans åsikt, absolut inte min, vi var bedrövliga.
"Sjung när vi har vinst på gång och sjung när det går snett"
Kom igen nu killar och tjejer, ALLTID OAVSETT!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

android skrev:Spar tränarnas järnkaminer till sista 10 minuterna. Skön och hög sång till dess.
När den ska sjungas avgörs helt utifrån när (om) sittplats är på sånghumör. Om de är på sånghumör (i 1a, 2a eller 3e perioden) så är det inget snack om vilken ramsa som skall sjungas inne på Hovet.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
alext

Inlägg av alext »

Istället för att sitta på Internet och klaga på att folk inte sjunger och att det behövs klackledare osv, så hoppa upp på räcket själva och kör.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

alext skrev:Istället för att sitta på Internet och klaga på att folk inte sjunger och att det behövs klackledare osv, så hoppa upp på räcket själva och kör.
Kanske låter lite negativ här på forumet, jag ber om ursäkt.
Jag har varken rutinen eller åldern för att agera klackledare. Men jag gör mitt bästa genom att säga till dom som inte sjunger. Jag menar bara att vi kan göra bättre, om alla tar i iaf 90% av sångerna blir det så mycket skillnad. Även om vi är bra kan vi bättre.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Det är rätt lamt att skriva "Sitt inte på Internet, gör något själva".

Jag står inte i klacken själv(längre).

Det är väl inte svårt att se att trycket blir bättre när någon tar tag i det och organiserar. Om vi inte har någon sådan så fine, det blir som det blir.

För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey.
Född till sportchef.
Skriv svar