Det är väl just det, du och alla andra måste förstå att alla reagerar olika. Bara för att man själv inte tycker att det är någon big deal så finns det människor som gör det. Jag ställer mig som sagt inte på någon sida men det är vid 'bortsjasandet' av dom mer negativt inställda(till MN-debaclet) människorna som det gått snett. Det här är trots allt människor som andas och lever Djurgården. Nästan endast.minalman skrev:Jag fattar inte att MN-affären kunnat plocka fram sådana dåliga sidor hos världens bästa hockeypublik. Inkluderat mig själv antagligen. Det är kanske där styrelsen gjorde sitt stora misstag? Men vi kan väl för h-e stötta laget och inte håna varandra? Att försöka vända sittplats mot ståplats, eller slipsar mot klack, popcorn mot jäger, vem vinner på det?
Jag lägger ner all argumentation och erkänner att jag absolut inte har en aning om hur detta ska få ett lyckligt slut. Jag hoppades att kärleken till Djurgården skulle förbrödra, men jag hade fel.
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
- Jim Morrison
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Men om du är så oengagerad så borde du ju inte sitta och skriva här.SOCKU skrev:Jag skulle mycket väl vilja stötta laget i det läget vi befinner oss i nu. Dock har jag och många andra tappat större delen av engagemanget och lusten för Djurgården hockey efter allt som händer just nu samtidigt som man inte känner sig välkommen till våra matcher.minalman skrev:Men det måste vara ett lågvattenmärke när en Djurgårdare gör sig lustig över ett så allvarligt ämne som en svacka i engagemanget.SOCKU skrev:Nejminalman skrev:Gnagartroll?SOCKU skrev:Shit vilket drag det var idag, har fortfarande ståpäls! Vilka jävla ljudtoppar vi fick till och växelramsorna med sittplats var helt magiska! Sen att det var så fullsatt i klacken att man fick trängas för att få plats ser jag bara som ett plus i kanten.
Verkar förövrigt som om att de även passat på att byta popcornmaskin i kioskerna. Länge sedan popcornen smakade så bra så fick bli en i vardera periodpaus
Om alla som undviker att stötta nu kommer tillbaka och hjälper laget i allsvenskan i höst, när vi har ny styrelse, så är det kanske OK.
Först kör ni bort oss från hovet för att vi har en annan inställning till MN-övergången och nu vill du inte att vi ska finnas på internet heller.#10 skrev: Men om du är så oengagerad så borde du ju inte sitta och skriva här.
Jag accepterar allas åsikt, men trodde det bara var engagerat folk som skrev på detta forum.SOCKU skrev:Först kör ni bort oss från hovet för att vi har en annan inställning till MN-övergången och nu vill du inte att vi ska finnas på internet heller.#10 skrev: Men om du är så oengagerad så borde du ju inte sitta och skriva här.
- Jim Morrison
Uppenbarligen inte, och däri ligger en stor del av problemet.#10 skrev:Jag accepterar allas åsikt, men trodde det bara var engagerat folk som skrev på detta forum.SOCKU skrev:Först kör ni bort oss från hovet för att vi har en annan inställning till MN-övergången och nu vill du inte att vi ska finnas på internet heller.#10 skrev: Men om du är så oengagerad så borde du ju inte sitta och skriva här.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nu antar jag att du är med i luciatågen som gapar "avgå styrelsen".SOCKU skrev:Först kör ni bort oss från hovet för att vi har en annan inställning till MN-övergången och nu vill du inte att vi ska finnas på internet heller.#10 skrev: Men om du är så oengagerad så borde du ju inte sitta och skriva här.
Ta dig en funderare. Vad bidrar ni med i dagsläget? I det läget vi just nu befinner oss i, vad bidrar ni med för att förbättra situationen? Både här på forumet samt på läktaren. Vad bidrar ni med för att förbättra dagsläget för föreningen?
Jag säger inte att er åsikt är rätt eller fel, men att klanka ner på en situation man själv bidrar till att skapa är väldigt, väldigt lågt vattenmärke.
Syftar du på det i kurvan idag?SirDIFalot skrev:Gulligt internbox idag.

Sveriges största musiker? LOL.Dumdidum skrev:Ett lågvattenmärke är när någon kallar Sveriges största musiker för bajare.minalman skrev:Men det måste vara ett lågvattenmärke när en Djurgårdare gör sig lustig över ett så allvarligt ämne som en svacka i engagemanget.SOCKU skrev:Nejminalman skrev:Gnagartroll?SOCKU skrev:Shit vilket drag det var idag, har fortfarande ståpäls! Vilka jävla ljudtoppar vi fick till och växelramsorna med sittplats var helt magiska! Sen att det var så fullsatt i klacken att man fick trängas för att få plats ser jag bara som ett plus i kanten.
Verkar förövrigt som om att de även passat på att byta popcornmaskin i kioskerna. Länge sedan popcornen smakade så bra så fick bli en i vardera periodpaus
Om alla som undviker att stötta nu kommer tillbaka och hjälper laget i allsvenskan i höst, när vi har ny styrelse, så är det kanske OK.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Att ständigt lägga all skuld på oss stjärngossar samt pepparkaksgubbar i vårt vackra luciatåg kommer inte direkt hjälpa i den här situationen. Så länge folk inte accepterar att man har olika åsikter tror jag lusten till att bidra i sin fulla utsträckning hävs.Mash skrev:Nu antar jag att du är med i luciatågen som gapar "avgå styrelsen".SOCKU skrev:Först kör ni bort oss från hovet för att vi har en annan inställning till MN-övergången och nu vill du inte att vi ska finnas på internet heller.#10 skrev: Men om du är så oengagerad så borde du ju inte sitta och skriva här.
Ta dig en funderare. Vad bidrar ni med i dagsläget? I det läget vi just nu befinner oss i, vad bidrar ni med för att förbättra situationen? Både här på forumet samt på läktaren. Vad bidrar ni med för att förbättra dagsläget för föreningen?
Jag säger inte att er åsikt är rätt eller fel, men att klanka ner på en situation man själv bidrar till att skapa är väldigt, väldigt lågt vattenmärke.
- SirDIFalot
Visst är det kul med hockeySirDIFalot skrev:Vad härlig stämning den där värvningen har skapat.

Jag la ingen skuld på dig eller er. Ställde dig en fråga om vad ni bidrar med, men något svar fick jag inte.SOCKU skrev:Att ständigt lägga all skuld på oss stjärngossar samt pepparkaksgubbar i vårt vackra luciatåg kommer inte direkt hjälpa i den här situationen. Så länge folk inte accepterar att man har olika åsikter tror jag lusten till att bidra i sin fulla utsträckning hävs.Mash skrev:Nu antar jag att du är med i luciatågen som gapar "avgå styrelsen".SOCKU skrev:Först kör ni bort oss från hovet för att vi har en annan inställning till MN-övergången och nu vill du inte att vi ska finnas på internet heller.#10 skrev: Men om du är så oengagerad så borde du ju inte sitta och skriva här.
Jag accepterar er åsikt, dock inte sättet ni framför den på.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
orkar fan inte med detta. Direkt när MN värvningen var klar så började telefonen ringa och alla ville yttra sin oro för att just detta skulle ske... styrelsen ser på omvärlden genom att sugrör. hata...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Klacktråden - Järnkaminerna
Jag skulle nog aldrig klara av att vara vän med varenda Djurgårdare som finns. Mycket mindre ha samma åsikt som alla andra. Det är självklart att det finns alla sorters människor och alla sorters åsikter representerat bland oss Djurgårdare. Tänk bara på Ohly och Reinfeldt. Eller mig och Thåström...
Även frågan om det går att förlåta MN eller inte måste förstås alla ha sin egen åsikt om.
Men jag hade en illusion att vi alla glömde allt annat och bara önskade att laget skulle vinna, när vi gick in på matcharenan. Just de timmarna matchen pågår vill jag glömma all skit och all fientlighet ute i verkligheten. Samlas med alla andra och hoppas på en härlig vinst för vårt lag. Sedan, när man vandrar hem och verkligheten tränger sig på, man ser någon människa på tunnelbanan med DIF-halsduk, men man förstår ändå snabbt att man inte har något gemensamt utöver Djurgårdsfärgerna runt halsen. Då vaknar man ur illusionen om att världen är en vacker plats att leva i och att alla människor är snälla.
Men på Hovet trodde jag länge att vi alla var Djurgårdare och hade lagets bästa som vårt högsta gemensamma mål.
Efter MN-värvningen har verkligheten kommit ikapp mitt hockeyintresse och jag känner mig inte längre så naivt glad och uppbragt av att gå på match.
Någon har fört in något mörkt och hatiskt bland oss supportrar. Det räckte med att ledningen värvade någon de trodde skulle göra laget bättre så tog detta in hatet på läktaren och Djurgårdare började vända sig mot varandra.
Jag hade fel. Hockey är inte bättre än verkligheten utanför Hovet.
Vi är alla ansvariga för att världen är en djävla håla och vi lyckades inte ens freda vårt Hovet från detta. MN-värvningen har inte förstört min kärlek för Djurgården, men helt förstört min illusion att vi Djurgårdare skulle vara bättre än andra. Världen är skit och det är vi med.
Även frågan om det går att förlåta MN eller inte måste förstås alla ha sin egen åsikt om.
Men jag hade en illusion att vi alla glömde allt annat och bara önskade att laget skulle vinna, när vi gick in på matcharenan. Just de timmarna matchen pågår vill jag glömma all skit och all fientlighet ute i verkligheten. Samlas med alla andra och hoppas på en härlig vinst för vårt lag. Sedan, när man vandrar hem och verkligheten tränger sig på, man ser någon människa på tunnelbanan med DIF-halsduk, men man förstår ändå snabbt att man inte har något gemensamt utöver Djurgårdsfärgerna runt halsen. Då vaknar man ur illusionen om att världen är en vacker plats att leva i och att alla människor är snälla.
Men på Hovet trodde jag länge att vi alla var Djurgårdare och hade lagets bästa som vårt högsta gemensamma mål.
Efter MN-värvningen har verkligheten kommit ikapp mitt hockeyintresse och jag känner mig inte längre så naivt glad och uppbragt av att gå på match.
Någon har fört in något mörkt och hatiskt bland oss supportrar. Det räckte med att ledningen värvade någon de trodde skulle göra laget bättre så tog detta in hatet på läktaren och Djurgårdare började vända sig mot varandra.
Jag hade fel. Hockey är inte bättre än verkligheten utanför Hovet.
Vi är alla ansvariga för att världen är en djävla håla och vi lyckades inte ens freda vårt Hovet från detta. MN-värvningen har inte förstört min kärlek för Djurgården, men helt förstört min illusion att vi Djurgårdare skulle vara bättre än andra. Världen är skit och det är vi med.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Trodde verkligen ledningen att MN skulle göra laget bättre? Då finns det nog folk som kan sköta deras uppgifter mkt bättre!