Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Fricke

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Fricke »

Man firade silvret i Puerto Banus 2010. Jag var också där av en slump.

Bästa semestern någonsin.
litto
Säsongskort: Ja

Inlägg av litto »

"Fira silvret" haha det lät så svenskt...! Inte undra på varför det gick så dåligt säsongen efter trots ett superlag på pappret.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Isabo

Inlägg av Isabo »

-daniel- skrev:
minalman skrev:Spar pengarna till en stor fest när detta lag (som verkar börja fungera nu) går upp!
Ingen som tänkt i banorna att anordna en utlandssemester för hela laget om vi blir top 3 och har lite vilorum innan KS börjar? Så de kan rensa skallarna (undvik spriten, dock) innan nästa allvar börjar! Jag tror faktiskt det skulle kunna ge positiv effekt. ;)

Har för mig laget gjorde det efter en tung period ett år när vi låg i ES, kommer dock inte ihåg vad utfallet blev...
Beror väl lite på vart. Utlandsresa kan ju vara Thailand eller Viking ´Line till Åland :lol:
Det ena ger värsta jetlaggen lagom till Kvalserien och det andra ger väl baksmälla :)
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Med vår nuvarande budget har vi max råd med en lagresa till Bagarmossen, och ett besök på Pizzeria Skarpnäck..

Nä men seriöst, det jag tänker mig är typ en resa till Kanarieöarna i februari / början på mars (osäker på spelschemat).
Isabo

Inlägg av Isabo »

-daniel- skrev:Med vår nuvarande budget har vi max råd med en lagresa till Bagarmossen, och ett besök på Pizzeria Skarpnäck..

Nä men seriöst, det jag tänker mig är typ en resa till Kanarieöarna i februari / början på mars (osäker på spelschemat).
Inte fy skam med Skarpnäck!

Sista matchen i grundserien är 5 mars mot Rögle. En väldigt kort tripp till Fågelholmarna skulle det vara isf, nån vecka eller så.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Isabo skrev:
-daniel- skrev:Med vår nuvarande budget har vi max råd med en lagresa till Bagarmossen, och ett besök på Pizzeria Skarpnäck..

Inte fy skam med Skarpnäck!

Sista matchen i grundserien är 5 mars mot Rögle. En väldigt kort tripp till Fågelholmarna skulle det vara isf, nån vecka eller så.
En vecka är fullt tillräcklig, kunde t.om tänka mig en längre weekend för att få uppnådd effekt.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Svårt att hålla sig till ämnena?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Ja håll er till ämnerna annars får ni en utskällning av Frasse, det fick jag förra veckan! Han hade hand om Ämnesvakten den dagen!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

bastis7 skrev:Svårt att hålla sig till ämnena?
Vet inte vad som är bäst / värst, den nuvarande diskussionen eller "Jag hade gärna sett att vi värvat Ovechkin. Eller Malkin. Eller båda. Men Kalus duger också!". Glöm inte att klämma in någon helt oväsentlig bild också för att få lite färg på tillvaron.
ciirree

Inlägg av ciirree »

-daniel- skrev:
bastis7 skrev:Svårt att hålla sig till ämnena?
Vet inte vad som är bäst / värst, den nuvarande diskussionen eller "Jag hade gärna sett att vi värvat Ovechkin. Eller Malkin. Eller båda. Men Kalus duger också!". Glöm inte att klämma in någon helt oväsentlig bild också för att få lite färg på tillvaron.
Amen to that!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Remy Lebeau skrev:Blir inte alltför förvånad om Kalus ansluter igen senare. Det hoppades han själv när jag pratade med honom. Hur är statusen med Mika Hannula förresten?
Nice att höra! :) Om så inte är fallet, skulle jag gärna vilja se Joe Jensen och definitivt Mika i DIF! Statusen på han: fortfarande free agent, sen är det locket på med info om han tyvärr..
Bild
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

bastis7 skrev:Jag skulle vilja ha in en Widing, en målskytt som samtidigt åker runt och smäller på! Tyvärr växer de ju inte på träd!
Fult att svära.
Hatar den geflefjollan, överbetald så det hette duga också när han var i vår förening. Nejtack!

Dock en powerforward som smäller på både framåt och bakåt och som även bidrar till målproduktionen eller en defensiv pjäs till back skulle inte vara fel.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hannula är nog den sista spelaren jag vill ha in till DIF.

Penningkåt som få och dessutom totalt beroende av sin omgivning för att lyckas.

Visst sätter du han med rätt spelare kan han vinna skytteligan, men tvingas han ta mer ansvar i lite sämre omgivning får du inte ut mycket alls av spelaren.

En spelare som Hannula kan gå in och göra ett fungerande lag än bättre, men har väldigt svårt att se han höja vårt hyfsat ojämna gäng.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Kall-El skrev:Hannula är nog den sista spelaren jag vill ha in till DIF.

Penningkåt som få och dessutom totalt beroende av sin omgivning för att lyckas.

Visst sätter du han med rätt spelare kan han vinna skytteligan, men tvingas han ta mer ansvar i lite sämre omgivning får du inte ut mycket alls av spelaren.

En spelare som Hannula kan gå in och göra ett fungerande lag än bättre, men har väldigt svårt att se han höja vårt hyfsat ojämna gäng.
I begg to differ,

Fullblodsproffs som visserligen vet sitt värde och enligt egen utsago inte går ur sängen för mindre än 100 lax i månden.

Tycker han var bäst i laget i senaste slutspelet mot Luleå. Att han lyfte sin omgivning båda gångerna han var här och att han sällan gör en dålig match.

Om man gör mål, tacklas, jobbar hårt och inte ens bangar att nita Crosby så har man min röst alla dagar i veckan.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Man kanske ska försöka låna hem Ludde Blomstrand, han går inte så bra borta i ahl, men hade en väldigt fin utveckling i Almtuna efter att han lämna oss.

Även Erik Nyström går sådär där borta , ryktades in han till oss inför säsongen ?
Låst