Perfekta ersättaren för Ahlén är ju Daniel Brodin, om man nu vill placera honom i en checking-line.Sjöwall skrev:Ska Alhén spela i DIF nästa säsong hänger jag mig fan på vinden. Inget ont mot honom personligen men han är tyvärr inte tillräckligt bra för SHL.Mårten_ skrev:Har tråkigt, vad tror ni om laget till nästa säsong?
Marcus Sörensen - Jacob Josefson - Linus Videll
Frederik Storm - Markus Ljungh - Robin Kovacs
Mattias Guter - David Rundqvist - Alexander Fällström
Henrik Eriksson - Emil Berglund - Mikael Ahlén
Marcus Högström - Alexander Urbom
Lukas Bengtsson - Kevin Mitchell
Andreas Englund - Adam Ollas Mattsson
Mantas Armalis
Mikael Tellqvist
Vattnas litegrann i munnen.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Klaudius21
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tror det är en annan prislapp på honom. Landslagsmeriterad och bästa åren framför sig. Har nu börjat göra poäng.Klaudius21 skrev:Perfekta ersättaren för Ahlén är ju Daniel Brodin, om man nu vill placera honom i en checking-line.Sjöwall skrev:Ska Alhén spela i DIF nästa säsong hänger jag mig fan på vinden. Inget ont mot honom personligen men han är tyvärr inte tillräckligt bra för SHL.Mårten_ skrev:Har tråkigt, vad tror ni om laget till nästa säsong?
Mantas Armalis
Mikael Tellqvist
150-200k i månaden?
Expert.
- Klaudius21
Jo, det är sant förstås, nog för dyr för den positionen. Men borde dock satsa på att ta hem honom nästa säsong. Hans kontrakt med Brynäs gäller bara säsongen ut, kanske redan har siktet hemåt?SirDIFalot skrev:Tror det är en annan prislapp på honom. Landslagsmeriterad och bästa åren framför sig. Har nu börjat göra poäng.Klaudius21 skrev:Perfekta ersättaren för Ahlén är ju Daniel Brodin, om man nu vill placera honom i en checking-line.Sjöwall skrev:Ska Alhén spela i DIF nästa säsong hänger jag mig fan på vinden. Inget ont mot honom personligen men han är tyvärr inte tillräckligt bra för SHL.Mårten_ skrev:Har tråkigt, vad tror ni om laget till nästa säsong?
Mantas Armalis
Mikael Tellqvist
150-200k i månaden?
- SirDIFalot
Inte mig emot. Behåller gärna Fällström men annars skulle Brodin känns som en rejälare version av honom.
Expert.
- Klaudius21
Japp, håller med.SirDIFalot skrev:Inte mig emot. Behåller gärna Fällström men annars skulle Brodin känns som en rejälare version av honom.
- Klaudius21
Borde inte chanserna vara goda att ro hem Lillebrorsan Kronwall nästa år med förresten? Utgående kontrakt med sin KHL-klubb, lär inte förnya det heller som läget är där borta nu.
- SirDIFalot
Han har kontrakt över nästa säsong också och säger att han tänker fullfölja det, trots rubelkursen.Klaudius21 skrev:Borde inte chanserna vara goda att ro hem Lillebrorsan Kronwall nästa år med förresten? Utgående kontrakt med sin KHL-klubb, lär inte förnya det heller som läget är där borta nu.
Expert.
- Klaudius21
Shit, läste fel på EP, my badSirDIFalot skrev:Han har kontrakt över nästa säsong också och säger att han tänker fullfölja det, trots rubelkursen.Klaudius21 skrev:Borde inte chanserna vara goda att ro hem Lillebrorsan Kronwall nästa år med förresten? Utgående kontrakt med sin KHL-klubb, lär inte förnya det heller som läget är där borta nu.
När vi väl pratar om nästa år kan jag inte låta bli att bli sugen på att förena bröderna Holmqvist igen. Utgående kontrakt på Ante, som kanske vill vända hem. PP-backen vi saknar.
- SirDIFalot
Inte för att vara bakåtsträvande. Men forwardsgenerationen med Josefson, Krüger, Brodin, Cehlin och Norman tycker jag att vi ska försöka ta till vara på. Krüger blir såklart kvar i NHL och förmodligen JJ också.
Men dom tre efter det tycker jag absolut inte vi ska dissa bara för att dom valde att spela kvar i högsta ligan när vi åkte ur. Jag tror mycket väl att Jimmie, Otto, Falk och grabbarna hade gjort detsamma i deras ålder. Det vore tragiskt om vi slängde bort en potentiell framtida stomme med djurgårdsfostrade spelare för att vi är tjuriga för att dom valde att inte spela allsvensk hockey.
Men dom tre efter det tycker jag absolut inte vi ska dissa bara för att dom valde att spela kvar i högsta ligan när vi åkte ur. Jag tror mycket väl att Jimmie, Otto, Falk och grabbarna hade gjort detsamma i deras ålder. Det vore tragiskt om vi slängde bort en potentiell framtida stomme med djurgårdsfostrade spelare för att vi är tjuriga för att dom valde att inte spela allsvensk hockey.
Expert.
-
Túrin Turambar
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Förutsatt att Jocke, Samme och Fernholm slutar samt att Arnesson drar över Atlanten, kan man tänka sig något sådant här nästa säsong?
Tellqvist
Armalis
Söderström
NY-Högström
NY-Englund
Ollas-Norell
Holm-Westlund
Sörensen-Engqvist-NY
NY-NY-NY
Guter-Ljungh-Fällström
Saviano-Rundqvist-Hank
Heinerö
Tellqvist
Armalis
Söderström
NY-Högström
NY-Englund
Ollas-Norell
Holm-Westlund
Sörensen-Engqvist-NY
NY-NY-NY
Guter-Ljungh-Fällström
Saviano-Rundqvist-Hank
Heinerö
- SirDIFalot
Det lät inte på KG som Engqvist hade några planer på att flytta hem till kommande säsong.
Det här med att spela med åtta backar är lite lurigt också. Hur länge kommer vi syssla med det? Innebär det att vi kommer behöva 10 under kontrakt nästa år också?
Det här med att spela med åtta backar är lite lurigt också. Hur länge kommer vi syssla med det? Innebär det att vi kommer behöva 10 under kontrakt nästa år också?
Expert.
-
Túrin Turambar
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tänkte mig mest två extrabackar egentligen. Synd med Engqvist, då måste vi hitta två mindre självskrivna toppcenterval.
- SirDIFalot
Cehlin kan jag tänka mig som ersättare till Saviano. Han är nere i ECHL och gnuggar nu. Kan inte vara supersugen på att stanna kvar därborta.
Expert.
Här spånas det vilt om nästa år, vi kanske skulle koncentrera oss på denna säsong och fixa nytt SHL kontrakt först! Jag är inte helt lugn med att vi fixar nytt kontrakt.
Och, kan vi slippa inlägg av typen " ingen Ahlen nästa år han är för dålig"!
Och, kan vi slippa inlägg av typen " ingen Ahlen nästa år han är för dålig"!