Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
V64-tips på Sportbladet är viktigare tyvärr. Han har inte tid att lämna Sverige för att scouta. Då kanske han missar några lopp..
VI ÄR TILLBAKA!!!
Ja, fyfan för att ha en hobby på kvällarna... det är ju åt helvete. Man ska jobba dygnet runt tills man är 85! Nöje? Vad fan är det för skit?!robin975 skrev:V64-tips på Sportbladet är viktigare tyvärr. Han har inte tid att lämna Sverige för att scouta. Då kanske han missar några lopp..
Vad tycker din arbetsgivare om att du går på hockey på kvällarna? Antar att hockeyn påverkar ditt jobb mer än vad travet påverkar Challes. För vad jag vet så har vi en trupp som ändå är rätt så bra, som Challe hittat. Men ja...
Dessutom är det antagligen pga DIFhockeys ekonomi vi inte har råd att åka till Amerika och scouta.
Ja, du har nog rätt duAxel_K skrev:Ja, fyfan för att ha en hobby på kvällarna... det är ju åt helvete. Man ska jobba dygnet runt tills man är 85! Nöje? Vad fan är det för skit?!robin975 skrev:V64-tips på Sportbladet är viktigare tyvärr. Han har inte tid att lämna Sverige för att scouta. Då kanske han missar några lopp..
Vad tycker din arbetsgivare om att du går på hockey på kvällarna? Antar att hockeyn påverkar ditt jobb mer än vad travet påverkar Challes. För vad jag vet så har vi en trupp som ändå är rätt så bra, som Challe hittat. Men ja...
Dessutom är det antagligen pga DIFhockeys ekonomi vi inte har råd att åka till Amerika och scouta.

VI ÄR TILLBAKA!!!
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
ATG-live kan ses i hela världen, så Challe kan åka när han vill.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
"- Jag har inte hört någonting från dem och jag är inte intresserad. Det är i SHL jag vill vara och då vill jag spela med Örebro och tänker vara kvar säsongen ut, säger Conny Strömberg" från dragskott om ryktet om utlåning till Västerås!
Har en stark känsla av att Challe kommer värva en spelare av samma typ som Kalus, och ingen målskytt som de fleata här vill ha.
Guter har kommit igång, om han fortsätter som han gjort de senaste matcherna + att ex. Johner också ökar i målproduktionen. Då skulle jag mer än gärna vilja ha in en elak och grov spelare som sätter skräck i motståndarnas försvar då vi oftast väger lätt med de vi har nu (förutom Ahlen och Hank).
Men ska våra "målsprutor" fortsätta att leverera då och då så måste vi ha in en målskytt.
Vad tror ni? Tror ni att det har vänt för Guter?
Guter har kommit igång, om han fortsätter som han gjort de senaste matcherna + att ex. Johner också ökar i målproduktionen. Då skulle jag mer än gärna vilja ha in en elak och grov spelare som sätter skräck i motståndarnas försvar då vi oftast väger lätt med de vi har nu (förutom Ahlen och Hank).
Men ska våra "målsprutor" fortsätta att leverera då och då så måste vi ha in en målskytt.
Vad tror ni? Tror ni att det har vänt för Guter?
Han säger ju rakt ut att det behövs mer power i laget , senast i aftonbladet tv. Jag håller som bekant med till 100%.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag håller med Sensei (
), självklart som många andra tycker så vore det trevligt med en fysisk back men jag tycker även att våra fysiska forwards är för dåliga i år på just den delen av spelet.
Hank och Ahlén är inte alls så fysiska som dom ska vara, nu kanske det är ett taktiskt val men jag tycker det är för mycket styrspel och för lite pain in the ass-spel. Som det är nu är det Sören och Guter som ska behöva dra igång tacklandet pga att dom är snabba nog för att både styra och störa.

Hank och Ahlén är inte alls så fysiska som dom ska vara, nu kanske det är ett taktiskt val men jag tycker det är för mycket styrspel och för lite pain in the ass-spel. Som det är nu är det Sören och Guter som ska behöva dra igång tacklandet pga att dom är snabba nog för att både styra och störa.
- -daniel-
Jag är inte heller helt emot en bra powerforward in i laget... framförallt eftersom det känns som en hyfsad "poängspelare" (i brist på bättre ord) är svårare att placera i laguppställningen. Men jag tror vi får så otroligt mycket mer för pengarna om vi väntar någon månad, dessutom hinner man ju se lite mer vad som verkligen behövs till laget.
Jag håller helt och håller med.-daniel- skrev:Jag är inte heller helt emot en bra powerforward in i laget... framförallt eftersom det känns som en hyfsad "poängspelare" (i brist på bättre ord) är svårare att placera i laguppställningen. Men jag tror vi får så otroligt mycket mer för pengarna om vi väntar någon månad, dessutom hinner man ju se lite mer vad som verkligen behövs till laget.
Känns just nu som om man försöker stressa in något som kanske inte riktigt behövs. Vi ligger ju trots allt 3:a (2:a snart?) och det är inte riktigt så att vi behöver panikvärva.
- minalman
Spar pengarna till en stor fest när detta lag (som verkar börja fungera nu) går upp!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Ingen som tänkt i banorna att anordna en utlandssemester för hela laget om vi blir top 3 och har lite vilorum innan KS börjar? Så de kan rensa skallarna (undvik spriten, dock) innan nästa allvar börjar! Jag tror faktiskt det skulle kunna ge positiv effekt.minalman skrev:Spar pengarna till en stor fest när detta lag (som verkar börja fungera nu) går upp!

Har för mig laget gjorde det efter en tung period ett år när vi låg i ES, kommer dock inte ihåg vad utfallet blev...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Inne på samma linje.crike skrev:Jag håller helt och håller med.-daniel- skrev:Jag är inte heller helt emot en bra powerforward in i laget... framförallt eftersom det känns som en hyfsad "poängspelare" (i brist på bättre ord) är svårare att placera i laguppställningen. Men jag tror vi får så otroligt mycket mer för pengarna om vi väntar någon månad, dessutom hinner man ju se lite mer vad som verkligen behövs till laget.
Känns just nu som om man försöker stressa in något som kanske inte riktigt behövs. Vi ligger ju trots allt 3:a (2:a snart?) och det är inte riktigt så att vi behöver panikvärva.
Är lite oroad över Timmy och hans skada. Visst var det ryggen?
Han börjar bli till åren och det finns ett flertal spelare i hans ålder som fått problem att komma tillbaka när det väl börjar krångla med skador. Jag började redan föregående säsong fundera över om inte Timmy dras med någon skit som gör att han inte riktigt kan komma i form.
I motsats till många andra ser jag det som helt avgörande för vår backsida att vi har en frisk Timmy med. Annars är vi tunna defensivt.
Så, ingen panik, sondera marknade efter både backar och forwards. Men det gör säkerligen Challe. Dessutom vet han ju också hur allvarligt det är med Timmy så jag känner mig rätt lugn med att avvakta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Remy Lebeau
Blir inte alltför förvånad om Kalus ansluter igen senare. Det hoppades han själv när jag pratade med honom. Hur är statusen med Mika Hannula förresten?
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Laget åkte väl på gemensam semester 09/10 vill jag minnas, och det gav ju nästan önskvärd effekt...-daniel- skrev:Ingen som tänkt i banorna att anordna en utlandssemester för hela laget om vi blir top 3 och har lite vilorum innan KS börjar? Så de kan rensa skallarna (undvik spriten, dock) innan nästa allvar börjar! Jag tror faktiskt det skulle kunna ge positiv effekt.minalman skrev:Spar pengarna till en stor fest när detta lag (som verkar börja fungera nu) går upp!
Har för mig laget gjorde det efter en tung period ett år när vi låg i ES, kommer dock inte ihåg vad utfallet blev...
Så det kanske skulle vara något, i kvalserien räcker det ju med en andraplats

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.