Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Imorgon borde det väl hända saker om det ska bli klart denna vecka. Eller får man hålla nyfiken stången fram till fredag, tro?! Vad har du på gång, sir Charles?
Bra att samarbetet med JK verkar utvecklas - andra mötet på kort tid ikväll!
Bra att samarbetet med JK verkar utvecklas - andra mötet på kort tid ikväll!
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
En värvning jag är väldigt nöjd med är Mats Bräcklin faktiskt, blir spännande att se vad han kan göra hos Junisarna.
Han ska inte träna junisarnaXantE skrev:En värvning jag är väldigt nöjd med är Mats Bräcklin faktiskt, blir spännande att se vad han kan göra hos Junisarna.

Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Ta hit Andreas Lilja och en grym målvakt så kan man se fram emot nästa säsong 

Han menar nog junisarna i A-lagetDavid1891 skrev:Han ska inte träna junisarnaXantE skrev:En värvning jag är väldigt nöjd med är Mats Bräcklin faktiskt, blir spännande att se vad han kan göra hos Junisarna.Han ska ta hand om isträningarna men tror att det till viss del är vår viktigaste värvning denna säsong.

Han ryktas till rögle enligt sumo:bastis7 skrev:Ta hit Andreas Lilja och en grym målvakt så kan man se fram emot nästa säsong
http://gronvitasumo.blogg.se/2012/may/d ... iffen.html
Ur spår bönder!
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Agerar ubåt under silly season eftersom jag har noll intern kontakt med DIFs innersta krets och kan inte bidra. Dyker dock upp till ytan och tackar för nyheten om Jonas Almtorp. Den typen av sjunkmina hoppas jag verkligen inte skutan DIF stöter på igen. Låt han nu istället sänka Melin, Plast IF och deras Ullaredspöbel till fans.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Bara jag som vill ha letten Jass?
Saknat en riktigt elak en senaste åren
- SirDIFalot
Vad är poängen med en sån spelare i svensk hockey?haak skrev:Bara jag som vill ha letten Jass?
Jass är för övrigt ingen fighter eller liknande.
Expert.
Han verkar ju inte så bra på det heller, för den delen.SirDIFalot skrev:Vad är poängen med en sån spelare i svensk hockey?haak skrev:Bara jag som vill ha letten Jass?
Jass är för övrigt ingen fighter eller liknande.
Challe borde dock få våra junisar lite arga och lära dem slåss!
- Hajduk
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Fegt sa Bill, fegt var ordet sa Bull.Jim Morrison skrev:Kul att du låter agenten tala för dig Tellan.hocki skrev:Tellans agent Jocke Persson om Tellan och DIF
Silly season DIF: Agenten om Tellqvist: "Steget blev för stort"
http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... -till.html
Ledsen att jag inte fått tag på Tellan personligen men vill han inte svara så kan jag inte göra mycket mer än så just nu.
Fegt. Väldigt fegt.
Är inte sur över att Tellan inte valde DIF tycker bara det är väldigt tråkigt, kände på mig att han skulle nobba :/ han gjorde en riktigt bra säsong i Övik. Tror dessvärre ej att vi får se han i Djurgårn igen. Iaf inte som målvakt.
- SirDIFalot
Hade faktiskt inte haft något emot Robin Rahm som andramålvakt. Han är ju säkert rätt desperat efter jobb nu när han två års långa avstängning är över. Han hade nog hållit som reserv och det skulle kunna bli succé... Men nu finns det ju ingen chans då vi signat Reideborn.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Frågan är dock hur hans status är, nog rätt tufft att ha tränat på egen hand (väl?) senaste två åren...SirDIFalot skrev:Hade faktiskt inte haft något emot Robin Rahm som andramålvakt. Han är ju säkert rätt desperat efter jobb nu när han två års långa avstängning är över. Han hade nog hållit som reserv och det skulle kunna bli succé... Men nu finns det ju ingen chans då vi signat Reideborn.
Jag tror dessutom att DIF aldrig skulle våga en sådan värvning, dålig publicitet och allt vad det heter. I duktiga lilla PK-sverige är man ju alltid en brottsling även fast man sonat sitt illdåd. Doping är ju också så HEMSKT.... märkligt bara att det är extremt vanligt på andra håll i hockeyvärlden.
- reservjesus
Han ryktas vara på g till Örebro.-daniel- skrev:Frågan är dock hur hans status är, nog rätt tufft att ha tränat på egen hand (väl?) senaste två åren...SirDIFalot skrev:Hade faktiskt inte haft något emot Robin Rahm som andramålvakt. Han är ju säkert rätt desperat efter jobb nu när han två års långa avstängning är över. Han hade nog hållit som reserv och det skulle kunna bli succé... Men nu finns det ju ingen chans då vi signat Reideborn.
Jag tror dessutom att DIF aldrig skulle våga en sådan värvning, dålig publicitet och allt vad det heter. I duktiga lilla PK-sverige är man ju alltid en brottsling även fast man sonat sitt illdåd. Doping är ju också så HEMSKT.... märkligt bara att det är extremt vanligt på andra håll i hockeyvärlden.
clowns to the left of me, jokers to the right