Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Raus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Raus »

Fernholm har ju överlevt 8000 oxtokiga Djurgårdare gorma att han var en hora framför ögonen på hans släktingar, så jag anser att han tagit sitt straff :mrgreen:

Skämt osido, jag skulle inte ha några problem med att han anslöt. Frågan är bara vad resten av djurgårdsfamiljen tycker. Frågan kvarstår, är det värt att riskera splittra djurgårdsfamiljen igen? (Efter Sharbel-incidenten)
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Enbom

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Enbom »

Äh, var ju inte så att Fernholm spelade ner oss en serie och sedan lämnade för aik direkt.
cragnotti
Säsongskort: Ja

Inlägg av cragnotti »

Även om jag absolut inte skulle ha något emot Fernholm tror jag han spelar utomlands nästa år. Frågan är ju också var DT ska spela..?
Berra

Inlägg av Berra »

cragnotti skrev:Även om jag absolut inte skulle ha något emot Fernholm tror jag han spelar utomlands nästa år. Frågan är ju också var DT ska spela..?
Jag satsar en bibel och en chokladbit på att det antingen blir HIV eller plastclubben som DT hamnar i.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Berra skrev:
cragnotti skrev:Även om jag absolut inte skulle ha något emot Fernholm tror jag han spelar utomlands nästa år. Frågan är ju också var DT ska spela..?
Jag satsar en bibel och en chokladbit på att det antingen blir HIV eller plastclubben som DT hamnar i.
Haha, skont skrivet Berra. Jag satter inte emot dock! :lol:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Berra skrev:
Finns det alltså klubbar som betalar dyrt för skadebenägna 35åringar? Klart det finns. Dum fråga men.. sån är marknadens lag. Det finns alltid de som är villiga att betala meR och med tanke på att det försvunnit en del spelare från HiV sen sist vi såg dem kan det kanske finns luckor där?! orka rinte hålla koll på Fossmos Finest. Hur som helst är det ointressant nu. DT är inte DIF. Kyle och alla andra som står under DIF-kontrakt är det. (Med undantag för lillKrüger då).
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
JRJ_RBF

Inlägg av JRJ_RBF »

Fint med Kyle, känns bättre med honom än med DT om DT bara bryr sig om pengarna. Vore fint med Fernholm också, då skulle vi ha en riktigt bra backuppsättning.. Frågan är hur han skulle bli mottagen på hovet.. Men jag har inget emot han, hur många skulle inte gå till en annan klubb som kan vinna guld och samtidigt få högre lön?
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården

F<33
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

[quote="JRJ_RBF"] hur många skulle inte gå till en annan klubb som kan vinna guld och samtidigt få högre lön?[/quote]

Kristofer Ottosson
Jimmie Ölvestad
Christian Eklund
Nichlas Falk (Under sin aktiva tid)
Mfl, dom med ett riktigt stort Djugårdshjärta.

Jag skulle självklart bli mycket nöjd om Fernholm ansluter, men då har han mycket att bevisa för mig iallafall. För hatet mot Lhc just då var extremt högt, slog ut oss från att lira slutspel sista matchen året 06/07. Snodde våra ramsor, våra tifon ja i princip allt dom försökte va som oss. Efter Djurgårn fick däng i sista matchen och just mot Äckelhåce, det var dit Fernholm gick.
Och jag kanske är trångsynt men jag har inte glömt det där ännu...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

JRJ_RBF skrev:Fint med Kyle, känns bättre med honom än med DT om DT bara bryr sig om pengarna. Vore fint med Fernholm också, då skulle vi ha en riktigt bra backuppsättning.. Frågan är hur han skulle bli mottagen på hovet.. Men jag har inget emot han, hur många skulle inte gå till en annan klubb som kan vinna guld och samtidigt få högre lön?
Som ES ser ut nu är det inga garantier att vinna SM-guld oavsett vilken klubb du väljer. fbk har en lite större procentuell chans, vilket får mig att må så där lite illa så att det smakar illa i munnen, men övriga lag är svåra att tippa. DIF är definitivt inte att räkna bort. Väljer han ett annat lag måste det ha med $$ att göra. Inget annat.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Personligen vill jag inte se Fernholm i laget oavsett om han råkar vara precis den backtyp vi behöver. ( Vilket han antagligen är för övrigt. )

Man lämnar helt enkelt inte DIF för en annan Elitserieklubb och sedan bara välkomnas tillbaka.

En sak att lämna för speltid eller för annan liga, men inte för andra orsaker än dessa.

Att Touma lämnade oss för han inte ville lira i Superettan har jag betydligt större förståelse för. Att vi dessutom fick pengar för honom och Andreas Johansson gjorde ju att vi till och med vann på affären.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev: Man lämnar helt enkelt inte DIF för en annan Elitserieklubb och sedan bara välkomnas tillbaka.
Vilket dravel. Oerhört trångsynt och ärligt talat jävligt patetiskt.

EDIT: Sen har jag full förståelse för att man kan ha varit förbannad på Fernholm när det väl begav sig, men det var i rent generella termer jag reagerade på Kall-El's post.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:Personligen vill jag inte se Fernholm i laget oavsett om han råkar vara precis den backtyp vi behöver. ( Vilket han antagligen är för övrigt. )

Man lämnar helt enkelt inte DIF för en annan Elitserieklubb och sedan bara välkomnas tillbaka.

En sak att lämna för speltid eller för annan liga, men inte för andra orsaker än dessa.

Att Touma lämnade oss för han inte ville lira i Superettan har jag betydligt större förståelse för. Att vi dessutom fick pengar för honom och Andreas Johansson gjorde ju att vi till och med vann på affären.
Ja den där Sharbel-incidenten var stor komik.
Dom som skrek högst förra året var akne-kids som knappt var födda 1999, & precis som du säger så fick DIF cash & A.J istället = Bra affär!

Ser gärna Fernholm i DIF igen, men det lär knappast bli aktuellt.
Men skulle det ändå bli av &....... skulle Daniel göra några tveksam insatser så kommer drevet vara igång på ett litet kick, var så säkra.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Personligen skulle jag inte ens jämföra Fernholm-sveket med Touma-sveket. Herregud. LHC? Tyckte klart det var tråkigt men ingen stor grejj för mig längre.

Däremot har jag alltid tyckt att han är en jävligt överskattad back och vill av den anledningen inte ha in honom i laget. Men antar att det blir klar any day now.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Hata Fernholm!

Håller med i vad Kall-El säger förutom Touma-grejen.
Båda två är personer jag aldrig vill se i DIF igen.
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Alltså ser man till Fernholm och hans utvecklingskurva har den varit lite brokig, att han underpresterade sista året i LHC är säkert de flesta överens om men om ja inte missminner mig hade han haft en knäskada på försäsongen där och blev aldrig riktigt bra den säsongen. Tycker han genomgående var stabil i VM, och ärligt talat tyckte jag oftast han gjorde en ganska god insats när jag såg honom i LHC (inte mot DIF dock då nerverna ibland låg utanpå brallorna).

I Fernholm skulle man få en stor, stark stabil back som är bättre bakåt än framåt men ändå är hyfsad på att följa med upp i anfallen och spela puck upp i banan. Ett OK skott har han väl också. Tror rent spelmässigt han skulle passa in rätt bra faktiskt.

Sen är det ju en ekonomisk fråga så klart. Han är knappast värd så värst mycket över 200k / månaden.
Låst