Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Osten östlund skrev: 2025-04-17 11:39:17
Knickedick skrev: 2025-04-17 11:35:08 Är det bara jag som känner att hela jävla media försöker måla upp Gnaget till något större än vad dom är.
Som att Gnaget igår var nära trotts att dom var dåliga.
Ingen säger ett ljud om att det var vi som hade marginalerna emot oss samt att vi inte heller gör en speciellt bra match över 60 minuter sett till vad vi kan prestera.
Detta tyder på att Media måste hausa upp Gnaget för att detta ska verka spännande för att de vet att vi är så jävla mycket bättre?
Ja, det är den "vinklingen dom har synkat ihop"!

Dom får gärna fortsätta, så länge vi vinner matcherna . Så är det bara skönt tycker jag.
Det håller jag helt med dig om, även om jag finner det komiskt
Användarvisningsbild
mforce

Säsongen 2024/25

Inlägg av mforce »

Knickedick skrev: 2025-04-17 11:35:08 Är det bara jag som känner att hela jävla media försöker måla upp Gnaget till något större än vad dom är.
Ingen säger ett ljud om att det var vi som hade marginalerna emot oss samt att vi inte heller gör en speciellt bra match över 60 minuter sett till vad vi kan prestera.
Detta tyder på att Media måste hausa upp Gnaget för att detta ska verka spännande för att de vet att vi är så jävla mycket bättre?

Dom får gärna fortsätta, så länge vi vinner matcherna . Så är det bara skönt tycker jag.
Exakt så. Det är ett narrativ att aik kommit från ingenstans och ska gå hela vägen. Ingen som kommer ihåg att de var rätt så upphaussade före säsongen. Jag tror knappt att en del av journalisterna bryr sig om vilket lag som går upp men de vill ha bästa storyn att sälja.
Ett från början favorittippat lag som håller för förväntningarna är inte särskilt spännande ur ett berättelseperspektiv. Men de bänder på en hel del hyfsat objektiva sanningar för att få sin story.
Användarvisningsbild
Chabo

Säsongen 2024/25

Inlägg av Chabo »

mforce skrev: 2025-04-17 11:57:46

Exakt så. Det är ett narrativ att aik kommit från ingenstans och ska gå hela vägen. Ingen som kommer ihåg att de var rätt så upphaussade före säsongen. Jag tror knappt att en del av journalisterna bryr sig om vilket lag som går upp men de vill ha bästa storyn att sälja.
Ett från början favorittippat lag som håller för förväntningarna är inte särskilt spännande ur ett berättelseperspektiv. Men de bänder på en hel del hyfsat objektiva sanningar för att få sin story.
Jag håller med om att det snarare är deras tidigare coach som framförallt underpresterade sett till materialet.

Pooley, Fitzgerald, Nord, Bagenda, Åkerström, Brattström mfl är alla hög kvalitet på HA-nivå.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 2024/25

Inlägg av Vikas »

Bett-råttan är alltså så dum att han går ut i media och mer eller mindre erkänner.

Trots det kommer väl disciplinnämnden inte ens titta på det.
Knickedick

Säsongen 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Vikas skrev: 2025-04-17 12:56:25 Bett-råttan är alltså så dum att han går ut i media och mer eller mindre erkänner.

Trots det kommer väl disciplinnämnden inte ens titta på det.
Ja det är helt sjukt! Suarez fick fyra månader. Men i hockey är det fritt fram att bitas. Vad fan vill hockeyn stå för egentligen. Börja med hockey små barn. Här får ni bitas utan att bli satt i skamvrån av fröken på dagis.

Bra Ryman. Vilket jävla dagis du bedriver!!
Eli

Säsongen 2024/25

Inlägg av Eli »

Jag reagerade också på Rensfeldts svaga tekningsstatistik. Inför matchen var han vår bästa tekare i slutspelet, och ligger trots allt på 56% nu. Hämmad av något?
Senast redigerad av Eli den 2025-04-17 13:26:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mm , det är verkligen fokus på aik.

Hockeymorgon som sändes i morse tar däremot upp hur överlägsna vi var i chanser.
I sista perioden skapar vi 12-2 i chanser trots att det är aik som borde försöka mer.
Vi skapar klart mer A- chanser också.
Värt att lyssna på, trots två gnagare i studion. Eller kanske tack vare. De försöker vara lite neutrala.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 2024/25

Inlägg av Buford »

Tydligen är modo och rycker i Grewe
Knickedick

Säsongen 2024/25

Inlägg av Knickedick »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-04-17 13:20:36
Mm , det är verkligen fokus på aik.

Hockeymorgon som sändes i morse tar däremot upp hur överlägsna vi var i chanser.
I sista perioden skapar vi 12-2 i chanser trots att det är aik som borde försöka mer.
Vi skapar klart mer A- chanser också.
Värt att lyssna på, trots två gnagare i studion. Eller kanske tack vare. De försöker vara lite neutrala.
Tycker att det har varit otroligt många poddar idag och även studiofolk igår som att försökt hävda gnagarnas fördel inför resten av serien.
Men skönt att det finns folk som ser det alla andra också ser.
När man hör Gaslightar-Tornberg börjar man ju nästan tro att det är man själv som är galen.
Användarvisningsbild
Rojk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

Eli skrev: 2025-04-17 13:19:50 Jag reagerade också på Rensfeldts svaga tekningsstatistik. Inför matchen var han vår bästa tekare i slutspelet, och ligger trots allt på 56% nu. Hämmad av något?
Vet inte vem han fick möta oftast, men gissar på Fitzgerald med tanke på statistiken. Kan helt enkelt vara så att han är bättre på att teka.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
captcash

Säsongen 2024/25

Inlägg av captcash »

Buford skrev: 2025-04-17 13:23:18 Tydligen är modo och rycker i Grewe
Risken är väl att om vi går upp så kanske DIF släpper honom. Hoppas verkligen inte då vi behöver någon som vågar trycka till även om han kanske inte är SHL kvalitet i övrigt. Stannar vi i HA så vore det självmord att släppa honom till den svåraste konkurrenten nästa säsong.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Knickedick

Säsongen 2024/25

Inlägg av Knickedick »

captcash skrev: 2025-04-17 15:10:07
Risken är väl att om vi går upp så kanske DIF släpper honom. Hoppas verkligen inte då vi behöver någon som vågar trycka till även om han kanske inte är SHL kvalitet i övrigt. Stannar vi i HA så vore det självmord att släppa honom till den svåraste konkurrenten nästa säsong.
Detta gör mig oförstående till förlängningen av Costmar.
Det känns som att dom konkurrerar om samma trupputrymme vid en uppflyttning. Men jag vill egentligen inte diskutera detta förens om två veckor.
dr111DIF

Säsongen 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Match 1 liknar lite match 1 mot Södertälje men vi släppte inte lika mycket boxplay emot. Vi lyckades vinna nu.

Hoppas vi återskapar match 2 och trycker gasen i mot ett AIK som kanske kommer ut övertända och kör över dem ordentligt.
dr111DIF

Säsongen 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Knickedick skrev: 2025-04-17 15:28:38
captcash skrev: 2025-04-17 15:10:07
Detta gör mig oförstående till förlängningen av Costmar.
Det känns som att dom konkurrerar om samma trupputrymme vid en uppflyttning. Men jag vill egentligen inte diskutera detta förens om två veckor.
Flyttar diskussion till sillytråden, häng med.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 2024/25

Inlägg av klintan85 »

Härlig DIF vecka med tre vinster i rad.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skriv svar