Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

android skrev:Läste att DIF nobbat Murray, någon som har en åsikt om det?
Jag är rätt likgiltig.
Expert.
Zamboni99

Inlägg av Zamboni99 »

Min första tanke var, trist men ledningen vet vad de gör.

När man funderat en stund och beaktar vilka backar vi har så måste Murray ha tappat något enormt för att inte slå sig in i den kretsen.

Det kan ju vara så att han helt enkelt inte hängt med juniorerna. Eller så är detta ännu ett debacle ala Johner med risk för att Douglas signar för en annan klubb, kommer till hovet och visar alla var skåpet ska stå. Jag kan inte säga att jag gillar den senare tanken direkt...
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Tidigare ledningar hade smällt på Murray ett kontrakt med 300k+ i månaden. Jag anser att det är sunt att vi inte slänger pengar på spelare bara för att dom har Djurgårdskoppling.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Har (kanske?) ett lite suddigt minne från lockout-perioden i HA för 2 säsonger sedan.
Tyckte då att ingen av våra "Superstars" lyckades höja laget, vare sig spel eller poängmässigt.

Är högst osäker på om Dogge verkligen skulle tillföra nåt idag, dvs jag har svårt att gå igång över att DIF valt att avstå
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
macin

Inlägg av macin »

Jag älskar Douglas Murray, men....

Jag tycker mer om att KG Stoppel...

1) har gått igenom huruvida Douglas behövs i årets upplaga av DIF eller inte. Inget "nej tack" eller "ja förfan" utan arbetet verkar ha skett över tid och sakligt.

2) informationen på DIF Hockey var tydlig och enkel att förstå. Bristen på nyheter kring spelare och ledare har gjort en jävligt förbannad tidigare, detta är bättre samt vägen att gå. Bra kommunikation utåt - färre frågetecken.

Det är svårt att ta in att man mest troligt inte kommer få se en enda tackling till från Dogge i DIF-tröjan, men om ledningen gjort bedömningen att han inte behövs, så behövs han inte. Årets upplaga är så mycket bättre än vad en del andra här inne verkar tycka.

1. Tabellen ljuger aldrig.
2. Vi har släppt in 83 mål, 2.76 i snitt, med det ligger vi 9 av antalet insläppta.
3. Vi har gjort 74 mål, 2.46 i snitt, med det ligger vi 10 av antalet gjorda.

Vårat PP är värdelöst, sämst av alla. 13.00%. Lustigt nog har vi haft tredje mest powerplay, exakt 100 st. Vi har dessutom haft tredje minst boxplay, totalt 83.

Jämförelsevis har Skellefteå spelat PP 102 ggr, och haft BP 94 gånger.

Med det sagt så är vårat 5-mot-5 spel hittils väldigt bra. Får vi in en center, eller som sämst en klassforward så borde vi kunna höja PP procenten några procent och bibehålla våran 6-9:e plats.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Allt handlar om vad han kosta tycker jag! Litar på att KG och framförallt Säcken vet vad som ska in i truppen!
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Manijock skrev: Luleå, Modo, Brynäs är tre klubbar som verkar hugga rätt friskt.
Det verkar inte så du...

Sportchefen: "Murray ingen vacker syn”
Brynäs jagar back – men är inte det minsta intresserad av förre NHL-backen.
– Jag såg honom i allsvenskan för tre säsonger sedan och det var ingen vacker syn, säger sportchefen Stefan Bengtzén till gd.se.
Snacka om att man inte vet vad man talar om :lol: Murray var bäste back när han var här sist, det är inget snack. Följde honom snuskigt nära just för att jag på förhand var osäker på honom när det gäller större rink. Han klarade sig med MVG! Snuskigt säker med puck, torskade inte en duell och bidrog till och med i PP när han fick chansen där. Träffade mål och fick igenom puckarna VARJE gång.
Så olika man kan se på hockey.

Jag tycker han var OK när han var här. Absolut. Köper inte att han var värdelös när han var här som många i media uttryckte att han var. Men den Murray vi såg i NHL innan han kom hit och var OK i Allsvenskan var betydligt bättre än den Murray vi såg i NHL ifjol. Och nu är det SHL vi talar om.

Du får ursäkta, men det låter som du kanske inte riktigt kollar på din idol särskilt "open minded". Tycker du verkligen att han var SÅ bra?
Han var dominant. Han gjorde inte mycket mål, eller mycket assists. Men han gjorde precis det jag pratat om hela tiden, han höjde ALLA spelare omkring sig en drös snäpp. Minns en match mot Karlskrona där han hade pucken i eget sarghörn. Fick två spelare emot sig från varsitt håll. Han lyckades behålla pucken och starta ett uppspel genom att först offensivtackla den ena spelaren, för att sedan ta den andra. Han köpte sig tid genom att göra så kallade "Foppa-tacklingar", det vill säga proppa medan man själv är puckhållare. Den situationen sammanfattar hans sejour här väldigt bra. Han var dominant i sin spelform, det vill säga omkring eget mål.
Minns du även alla gånger han blev från åkt på offensiv blå och det blev friläge? Hur skulle det inte se ut nu med större zoner?
järnkaminen82

Inlägg av järnkaminen82 »

Jag som många andra vill gärna få in dogge men till vilket pris? De får ju inte vara på bekostnad av en 1a center.

Vad hade ni varit villiga att ge han för lön om ni var sportchef? Frågar både er som vill ha in han å er som inte vill ha in han.

Jag hade kunnat ge han mellan 70-100k å låta han få visa den här säsongen vad han går för. Nästa år kan han få mellan 120-130k om vi vill behålla han vill säga.

Jag tror att de kan ha handlat om hans lön å att de är en av anledningarna till att vi nobbar han. Gissar att han velat ha mellan 150-200k.

Så om ni hade varit sportchef, vad hade ni gett han för lön.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

järnkaminen82 skrev:Jag som många andra vill gärna få in dogge men till vilket pris? De får ju inte vara på bekostnad av en 1a center.

Vad hade ni varit villiga att ge han för lön om ni var sportchef? Frågar både er som vill ha in han å er som inte vill ha in han.

Jag hade kunnat ge han mellan 70-100k å låta han få visa den här säsongen vad han går för. Nästa år kan han få mellan 120-130k om vi vill behålla han vill säga.

Jag tror att de kan ha handlat om hans lön å att de är en av anledningarna till att vi nobbar han. Gissar att han velat ha mellan 150-200k.

Så om ni hade varit sportchef, vad hade ni gett han för lön.
Jag hade kunnat ge honom en femsiffrig lön och en roll i ett tredje backpar och mycket boxplay. Men inte som truppen ser ut nu. Och tror inte heller att Murray hade accepterat något sånt. Han har alltid ställt höga krav vid förhandlingsborden och inte låtit sig utnyttjas.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Folk minns verkligen vad de vill minnas. Tycker även efter ytterligare nån timmes tankeverksamhet att detta beslut är helt rätt från DIFs sida.

Vi behöver inte fylla på defensiven vi behöver fylla på offensiven. Vi behöver inte lyfta BP spelet utan vi behöver lyfta PP spelet. Vi behöver inte sakta ner/ha kvar uppspelen utan vi behöver snabbare komma ur zon kontrollerat.mm.

Hur mycket jag än tänker på det och även fast hjärtat skulle bli glatt över att se Murray så är han inte det vi behöver.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Nu vet jag varför Osten i Luleå är intresserad av Murray. Han blir utsedd som livvakt till nr 9 Johan Forsberg. Snacka om vilket hatmöte o Murray i Fulä tröja. Snacka om fingret mot DIF, hemska tanke :x
Senast redigerad av Doyle den 2014-12-18 21:04:55, redigerad totalt 1 gånger.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Hoppas han signar på för en annan klubb och kör över våra veka backar så kanske det om inte annat ändrar eran inställning till mr djurgården!

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Donkels

Inlägg av Donkels »

Morwin skrev:Hoppas han signar på för en annan klubb och kör över våra veka backar så kanske det om inte annat ändrar eran inställning till mr djurgården!

mr djurgården???
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Surfade runt på eliteprospects och hittade denna kille: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13598 Andrew Clark.

Skulle han tillföra någonting? Det är ju inga problem för oss att köpa loss honom/ta över lönen, han spelar i Danmark...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Donkels skrev:
Morwin skrev:Hoppas han signar på för en annan klubb och kör över våra veka backar så kanske det om inte annat ändrar eran inställning till mr djurgården!

mr djurgården???
Han har ju trots allt gjort 14 matcher i Djurgården. Han har ju dock i samma status som Marcus Bohman som gjorde 16 matcher under samma säsong.
Expert.
Låst