Sov gott… eller inte… kanske mordor hemsöker dina drömmarLee Harvey Oswald skrev: ↑2024-10-16 20:35:06 Neej, vad fan hade jag förväntat mig, att DIF skulle vara DIF som omväxling...?
Somnar om....
HA 24/25 Aik - Djurgårdens IF 16/10
-
- Säsongskort: Ja
Kul det här med sport.
Calle hade inte så grymma stats som folk verkar vilja göra gällande. Han sminkade en rutten gris till försvarsspel när det begav sig.dr111DIF skrev: ↑2024-10-16 20:26:18Calle i mål så hade vi varit på samma poäng som Löven. Upp med Munther och åtminstone se om han också kryper ihop som en köttbulle på varje skott eller om han vill stå i mål och hjälpa till när det står och väger. 5 bra lägen och 4 mål för gnägget!Jim Morrison skrev: ↑2024-10-16 20:20:25 Kan vara de två sämsta målvakterna jag någonsin sett i DIF.
En stor miss på Wiken än så länge, han satsade på fel häst när han sparkade målvaktstränaren.
Ser mer och mer av att vi förvisso spelar bra men blir lite ängsliga och överarbetar i de avgörande lägena. Måste nog agera med vilken annan målis som helst innan det sprider sig.
Jämför med Löven. Det är inte tighta matcher där en keeper avgör utan de använder en offensiv spets som är typ hälften av vår till att fullständigt mala ner motståndet.
Det "räcker" i HA.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Goda vanor Wikegård, goda vanor var det..
Trist att bara dom dåliga vanorna följt med laget.. som ser lika menlöst ut som senaste 3 säsongerna..lika trist att än engång se våra ledande spelare så anonyma...
Målvakterna och backarna som var ifrågasatta från förra säsongen..är allt annat än bättre i år..
Är team Kimby verkligen mogen detta uppdrag..!? Hur står det till med dom sk "Kravställarna" i truppen !? Podden med Wikström som följer Dicken's träningsdag sa allt annat än krav.. mer lallarläger för ungdomar..
Trist att bara dom dåliga vanorna följt med laget.. som ser lika menlöst ut som senaste 3 säsongerna..lika trist att än engång se våra ledande spelare så anonyma...
Målvakterna och backarna som var ifrågasatta från förra säsongen..är allt annat än bättre i år..
Är team Kimby verkligen mogen detta uppdrag..!? Hur står det till med dom sk "Kravställarna" i truppen !? Podden med Wikström som följer Dicken's träningsdag sa allt annat än krav.. mer lallarläger för ungdomar..
Snälla, någon annan än Andrén eller Hävelid måste stå nästa mot Almtuna. Jag får spelet om någon av dessa herrar får stå en enda match till. Wiken, du har lite att göra…
Man önskar att vi någon gång kunde få en match där målvakten vinner matchen åt oss, så blev det inte ikväll heller. Men vi gör det inte lätt för målvakterna att vinna målvaktsmatchen heller. De sätter 3 hårda puckar rakt i krysset idag. Våra avslut är betydligt trubbigare. Visst, deras målvakt ser bättre ut men hur många räddningar gjorde han på den typen av vassa skott? De utnyttjar sina chanser på ett mycket bättre sätt och det är snarare kvaliteten i avsluten som skiljer och inte målvaktsspelet.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är jävligt smärtsamt att fotbolls-psyket uppenbarligen smittat till hockeyn. Gör ont i själen.
-
Det var precis det han hade?Praetori skrev: ↑2024-10-16 20:36:52Calle hade inte så grymma stats som folk verkar vilja göra gällande. Han sminkade en rutten gris till försvarsspel när det begav sig.dr111DIF skrev: ↑2024-10-16 20:26:18Calle i mål så hade vi varit på samma poäng som Löven. Upp med Munther och åtminstone se om han också kryper ihop som en köttbulle på varje skott eller om han vill stå i mål och hjälpa till när det står och väger. 5 bra lägen och 4 mål för gnägget!Jim Morrison skrev: ↑2024-10-16 20:20:25 Kan vara de två sämsta målvakterna jag någonsin sett i DIF.
En stor miss på Wiken än så länge, han satsade på fel häst när han sparkade målvaktstränaren.
Ser mer och mer av att vi förvisso spelar bra men blir lite ängsliga och överarbetar i de avgörande lägena. Måste nog agera med vilken annan målis som helst innan det sprider sig.
Jämför med Löven. Det är inte tighta matcher där en keeper avgör utan de använder en offensiv spets som är typ hälften av vår till att fullständigt mala ner motståndet.
Det "räcker" i HA.
Utan hans storspel hade vi inte ens hamnat Topp-6. Så ja, han sminkade vårat försvarsspel, men han hade också enormt bra underliggande statistik. Han var överlägsen.
-
Undrar om utespelarna bara åker och väntar på enkla mål bakåt?
Känns uppgivet inte bara här utan även på isen. Finns inget värre för att spelsystem än när man inte kan lita på målvakten.
Det värsta är att vi hade facit i hand redan innan säsongen. Det var väl inte en jävel som trodde att det här målvaktsparet helt plöstligt skulle bli så mycket bättre.
Känns uppgivet inte bara här utan även på isen. Finns inget värre för att spelsystem än när man inte kan lita på målvakten.
Det värsta är att vi hade facit i hand redan innan säsongen. Det var väl inte en jävel som trodde att det här målvaktsparet helt plöstligt skulle bli så mycket bättre.
Senast redigerad av Vikas den 2024-10-16 20:45:26, redigerad totalt 1 gånger.
-
Att du sitter som ett litet barn och som ska hitta någon att hugga på som JAG skriver och använda mina ord. Det är lixom personligt på en barnslig nivå. Men jag förstår att du inte förstår det.#10 skrev: ↑2024-10-16 20:33:28Vad är det för sorgligt med den? Jag tycker brodda är skit och du wiken, vad är det för skillnadKnickedick skrev: ↑2024-10-16 20:29:30Haha! Älskar att jag träffade så rätt att du måste söka en sorglig comeback……….#10 skrev: ↑2024-10-16 20:26:51Det säger mer om dig än om wiken kan jag lovaKnickedick skrev: ↑2024-10-16 20:25:21Förväntar mig att Wikegård avgår!Manijock skrev: ↑2024-10-16 20:20:34 Förväntar mig att Wikegård kommer med en målvaktslösning innan veckan är slut. Munther får stå mot Almtuna. Fjärdekeepern kan stå reserv. Andrén, Hävelid och Andreasson kan lämna in nycklarna ikväll.
Bara jobba Wikegård. Du är inte här för att hänga lite med polarna sista åren innan pension.
Imorgon vill jag ha en video där du talar klarspråk hur vi ska kunna gå vidare härifrån och att professionell målvakt av duglig heltidsnivå är på gång in.
Han vill bara sola sig i glansen och ha lite mer uppmärksamhet!
Känns som att allt är ett Jävla PR-jippo för honom.
Han har ju inte en suck koll på hur man sätter ihop ett bra lag!
Gubbar och ofärdiga Juniorer och kompisar till ledarstaben.
Detta är inte OK Wiken!
Fortsätt grina
-
En oerhört pressad Kimby redan.
-
Helt klart. Spelarna behöver träna på bättre målvakter för att få bättre skärpa i avsluten.Klaudius21 skrev: ↑2024-10-16 20:31:08 Tror nästan vår ineffektivitet påverkas av våra dåliga målvakter med. Om man tränar med målvakter som släpper in vartannat skott så inte hundra på att man är kass på att hitta nät mot bra målvakter under matcherna.
Men för fan, lugn nu! Wiken är det bästa som hänt DIF hockey på 10 år, vi hade inte haft hälften till lag utan honom och hans nätverk. Sluta muppa nu! Vi behöver en målis, kort och gott, räcker där!
Dessutom var vi flera nivåer bättre än ajk idag men det sket sig för vi har ingen trygg defensiv... again pga målisarna.
Dessutom var vi flera nivåer bättre än ajk idag men det sket sig för vi har ingen trygg defensiv... again pga målisarna.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Men har du ingen jävla humor, blir du sur för att jag citerar ditt citat, herregud.Knickedick skrev: ↑2024-10-16 20:41:17Att du sitter som ett litet barn och som ska hitta någon att hugga på som JAG skriver och använda mina ord. Det är lixom personligt på en barnslig nivå. Men jag förstår att du inte förstår det.#10 skrev: ↑2024-10-16 20:33:28Vad är det för sorgligt med den? Jag tycker brodda är skit och du wiken, vad är det för skillnadKnickedick skrev: ↑2024-10-16 20:29:30Haha! Älskar att jag träffade så rätt att du måste söka en sorglig comeback……….#10 skrev: ↑2024-10-16 20:26:51Det säger mer om dig än om wiken kan jag lovaKnickedick skrev: ↑2024-10-16 20:25:21
Förväntar mig att Wikegård avgår!
Han vill bara sola sig i glansen och ha lite mer uppmärksamhet!
Känns som att allt är ett Jävla PR-jippo för honom.
Han har ju inte en suck koll på hur man sätter ihop ett bra lag!
Gubbar och ofärdiga Juniorer och kompisar till ledarstaben.
Detta är inte OK Wiken!
Fortsätt grina