Tror ingen har en tanke om att Holtz ska åka åttor runt några spelare. Man får väl matcha honom rätt nu i början. Hans syfte kanske inte ska vara att ge sig in i sargdueller och liknande utan mer hålla sig i ett läge där hans skott kan komma till nytta? Finns nog andra på isen som kan grotta ner sig i sarghörnen, om det nu uppstår sådana situationer, när Holtz är på isen.Manijock skrev:Vad besvikna folk kommer bli som tror att Holtz kommer åka åttor mot alla SHL-backar... Han kommer sitta som ett plåster i sarghörnen. Han är en jättetalang absolut, men det finns ytterst få 17-åriga spelare som klarar av SHL-spel ens hyfsat.
Dick ska det naturligtvis förlängas med om vi kan få honom för samma pris.
Säsongen 18/19
Re: Säsongen 18/19
Förläng med Dick eller Avgå Jocke !
Lär få lita till 1:a kedjan imorgon. Dick,Acke borta. Tom fortfarande borta?Tycker vi ställer upp så här:
Lilja JJ Brodin
Bemström MacD Jonte
Hank Wirtanen Bergfors
Holtz Strandberg Walli/Grewe
Ser lite tunnt ut. Acke har varit nyttig de sista matcherna. Dick kan blixtra till när som helst.
Fbk har visst också folk borta så det kanske kan ordna sig ändå.
Lilja JJ Brodin
Bemström MacD Jonte
Hank Wirtanen Bergfors
Ser lite tunnt ut. Acke har varit nyttig de sista matcherna. Dick kan blixtra till när som helst.
Walli är avstängd. Så det får bli Grewe där om han kan spela igen. Men trist för Holtz att lira i fjärde. Sätt honom med bröderna, kan bli spännande. Wirtanen och Bergfors kan få sällskap utav Bemström. Hank kan käka dansbandsåkare i fjärde.EspenK skrev:Lär få lita till 1:a kedjan imorgon. Dick,Acke borta. Tom fortfarande borta?Tycker vi ställer upp så här:
Lilja JJ Brodin
Bemström MacD Jonte
Hank Wirtanen Bergfors
Alltså:
Lilja Jacob Brodin
Holtz MacD Jonte
Bemström Wirtanen Bergfors
Hank Strandberg Grewe
Om jag får välja.
Senast redigerad av daaviid den 2019-01-28 20:27:46, redigerad totalt 1 gånger.
Holtz spelade med bröderna D under dagens träning, så det lär nog bli med dom!
Perfekt. Då kanske mina linor blir verklighet imorgon. Frågan är ju bara vem som blir extra forward?Buford skrev:Holtz spelade med bröderna D under dagens träning, så det lär nog bli med dom!
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
diftobbe89 skrev:Acke? Vem fan är det? Oscar Ackeström?

Det första misstaget är att jämföra honom med andra 17-åringar.daaviid skrev:Tror ingen har en tanke om att Holtz ska åka åttor runt några spelare. Man får väl matcha honom rätt nu i början. Hans syfte kanske inte ska vara att ge sig in i sargdueller och liknande utan mer hålla sig i ett läge där hans skott kan komma till nytta? Finns nog andra på isen som kan grotta ner sig i sarghörnen, om det nu uppstår sådana situationer, när Holtz är på isen.Manijock skrev:Vad besvikna folk kommer bli som tror att Holtz kommer åka åttor mot alla SHL-backar... Han kommer sitta som ett plåster i sarghörnen. Han är en jättetalang absolut, men det finns ytterst få 17-åriga spelare som klarar av SHL-spel ens hyfsat.
Dick ska det naturligtvis förlängas med om vi kan få honom för samma pris.
Det är ingen liten kille för det första. Vad jag förstår är han väldigt noga med träningen utanför isen dessutom.
Med det sagt. Jag tror ingen förväntar sig total dominans. Men vi kommer förhoppningsvis få se en del skills när han är inne och varm i kläderna.
Vet vi att Dick saknas? Nån som vet orsak till Fjällbys frånvaro?
Axeln som fått sig en törn på Acke!Manijock skrev:Vet vi att Dick saknas? Nån som vet orsak till Fjällbys frånvaro?
I lördags på Cmore när dom följde DIF och Robert så gick han förbi Tom som typ sa mer eller mindre att som siktar på tisdag.EspenK skrev:Lär få lita till 1:a kedjan imorgon. Dick,Acke borta. Tom fortfarande borta?Tycker vi ställer upp så här:
Lilja JJ Brodin
Bemström MacD Jonte
Hank Wirtanen Bergfors
-
Undrar om Tom blir anmäld för tackling
I sånt fall är det något galet. Perfekt bröstvärmare? Menar du att den tog i huvudet?Grabben från Söder skrev:Undrar om Tom blir anmäld för tackling
Jag upplever att Tom trycker till rakt i bröstkorgen, om Olofsson sedan får en smäll mot huvudet i andraläget är bara otur i sånt fall.
-
Det är väl kontakt mot huvudet. Jag personligen tycker inte det ska vara en avstängning, men man vet ju aldrig.daaviid skrev:I sånt fall är det något galet. Perfekt bröstvärmare? Menar du att den tog i huvudet?Grabben från Söder skrev:Undrar om Tom blir anmäld för tackling
Jag upplever att Tom trycker till rakt i bröstkorgen, om Olofsson sedan får en smäll mot huvudet i andraläget är bara otur i sånt fall.