Säsongen 17/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Puckey

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Puckey »

Jag försöker bli klok på hur jag vill att tabellen slutar, men lyckas inte. Kort och gott finns det inga enkla motståndare i en kvartsfinal i år - men inte heller något lag som skrämmer. Luleå borde tillsammans med Brynäs vara de sämre lagen, men är å andra sidan de lag vi inte har lyckats leverera mot. Skellefteå har kapaciteten att gå hela vägen, men är ett lag vi haft lätt för i två års tid nu. HV/Linköping kanske vore en vettig mellanväg..
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:Jag försöker bli klok på hur jag vill att tabellen slutar, men lyckas inte. Kort och gott finns det inga enkla motståndare i en kvartsfinal i år - men inte heller något lag som skrämmer. Luleå borde tillsammans med Brynäs vara de sämre lagen, men är å andra sidan de lag vi inte har lyckats leverera mot. Skellefteå har kapaciteten att gå hela vägen, men är ett lag vi haft lätt för i två års tid nu. HV/Linköping kanske vore en vettig mellanväg..
Känner samma sak. Men vill komma så högt som möjligt för hemmaplansfördelen.
crike1

Inlägg av crike1 »

Jag kan tänka mig att släppa förbi Fisk i tabellen.
Saik har stor chans att gå om Malmö och att då få Malmö i kvart och mycket möjligt Växjö i semi är ok för mig sett till hur vi spelat mot dom två i år.

Det här kan också bara vara något jag intalar mig själv för att kunna svälja om vi kommer trea.
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
Puckey skrev:Jag försöker bli klok på hur jag vill att tabellen slutar, men lyckas inte. Kort och gott finns det inga enkla motståndare i en kvartsfinal i år - men inte heller något lag som skrämmer. Luleå borde tillsammans med Brynäs vara de sämre lagen, men är å andra sidan de lag vi inte har lyckats leverera mot. Skellefteå har kapaciteten att gå hela vägen, men är ett lag vi haft lätt för i två års tid nu. HV/Linköping kanske vore en vettig mellanväg..
Känner samma sak. Men vill komma så högt som möjligt för hemmaplansfördelen.
Håller med. Jag tar gärna HV. Absolut inte Luleå. Där lär vi förlora.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

crike1 skrev:Jag kan tänka mig att släppa förbi Fisk i tabellen.
Saik har stor chans att gå om Malmö och att då få Malmö i kvart och mycket möjligt Växjö i semi är ok för mig sett till hur vi spelat mot dom två i år.

Det här kan också bara vara något jag intalar mig själv för att kunna svälja om vi kommer trea.

Bakvänt och endast teoretiskt resonemang.
Detta bygger på att vi skulle vara så överlägsna så vi kan gå från att spela slappt ena matchen till att steppa upp på 100% direkt vid behov vid nästa, det funkar sällan så.

Slår vi SAIK så hjälper vi luleå att gå förbi dom i tabellen (Saik möter dessutom luleå i omgången efter)

Nej, jag tror det är sjukt viktigt att gå in i slutspelet med en bra vinnande känsla.

Vi bör gå stenhårt för 2:a platsen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Lee Harvey Oswald skrev:

Detta bygger på att vi skulle vara så överlägsna så vi kan gå från att spela slappt ena matchen till att steppa upp på 100% direkt vid behov vid nästa, det funkar sällan så.

Slår vi SAIK så hjälper vi luleå att gå förbi dom i tabellen (Saik möter dessutom luleå i omgången efter)

Nej, jag tror det är sjukt viktigt att gå in i slutspelet med en bra vinnande känsla.

Vi ska absolut gå stenhårt för andraplatsen
crike1

Inlägg av crike1 »

Bengan08 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Vi ska absolut gå stenhårt för andraplatsen

Självklart ska vi det, var mer ett inlägg för att uttrycka att jag kommer inte gråta blod om vi kommer 3:a.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag hoppas vi får möta Luleå i kvarten; vill slakta lite ren.

Dessutom har de senaste tiden blivit upphausade till skyarna och går som tåget. Vore skönt att plocka ner laget och dess infantila fans på jorden. Ett mästarlag skall kunna besegra samtliga - är det inte dags att ta revansch för den hemska kvartsfinalserien 2010/11?

Kom ihåg att ett slutspel skiljer sig markant från grundserien.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

När togs det bort att de på plats 1-3 fick välja sina motstånd av de på plats 5-8?
Jag är inte arg, och inte besviken.
mb81

Inlägg av mb81 »

Stulle skrev:När togs det bort att de på plats 1-3 fick välja sina motstånd av de på plats 5-8?
I samband med play-in? Var några år sen iaf.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Ja möjligheten att välja lag var ett väldigt intressant system. Trist att det togs bort. Antar att inte tränarna ville stå till svars för sina dåliga val?
Avskaffa tre mot tre.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Stör mig mest på att om man gjort jobbet mot Mora så hade andraplatsen i praktiken varit klar, 7p och typ 30 mål mot Frölunda som har Växjö i nästa.
Dvs kanonläge att pulsera om träningen för att ha bra tryck genom hela slutspelet.
Möjlig dock att man redan gör detta (sett till hur spelet ser ut, segt och hafsigt, kan tyda på trötthet och tillhörande okoncentration) risk bara att det minskar möjligheten att säkra andraplatsen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

South_Exil skrev:Stör mig mest på att om man gjort jobbet mot Mora så hade andraplatsen i praktiken varit klar, 7p och typ 30 mål mot Frölunda som har Växjö i nästa.
Dvs kanonläge att pulsera om träningen för att ha bra tryck genom hela slutspelet.
Möjlig dock att man redan gör detta (sett till hur spelet ser ut, segt och hafsigt, kan tyda på trötthet och tillhörande okoncentration) risk bara att det minskar möjligheten att säkra andraplatsen.
Grejen är ju den att det blir speluppehåll för topplagen ändå i väntan på åttondelarna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Praetori skrev:
South_Exil skrev:Stör mig mest på att om man gjort jobbet mot Mora så hade andraplatsen i praktiken varit klar, 7p och typ 30 mål mot Frölunda som har Växjö i nästa.
Grejen är ju den att det blir speluppehåll för topplagen ändå i väntan på åttondelarna.
Japp. Men skulle gärna se att man har 8-10 dagar tungt och sedan 5-6 dagar att lätta upp så ju tidigare desto bättre!
mb81

Inlägg av mb81 »

Renes son har varit sjuk. Man kan väl säga att han vabbat senast tiden då.

http://hockeynews.se/articles/2167/
Skriv svar