SHL 2016-17
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 2016-17
Mäktigt det vore om vi kunde lira hockey på samma sätt som Malmö gör det. Simpel ishockey med hög forecheck, breda passningar och skyttar på blålinjen som klipper till på allt och lite till. Inte nödvändigtvis hårdast eller bäst skytte, men pucken går alltid till mål.
25/4-2025
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag är imponerad av Malmö faktiskt. Hoppas dom slår ut HV även fast jag har väldigt svårt att tro det.
Avskaffa tre mot tre.
De har spelat mycket bättre nu i kvartsfinalen än i serien. Riktigt starkt att spela upp sig så mycket. Stor skillnad mellan det Malmö som vi slog i två raka och det man ser nu till exempel.Mattias_87 skrev:Jag är imponerad av Malmö faktiskt. Hoppas dom slår ut HV även fast jag har väldigt svårt att tro det.
Vill minnas att jag såg lite glåpord på Växjös forum vid Tambellini-traden. "Blir skillnad nu när han kommer till en bra klubb" - något i den stilen.
Han mäktar ändå med 3p (0+3) på totalt 15 matcher, med ett +1 i statistiken. Inte illa.
Han mäktar ändå med 3p (0+3) på totalt 15 matcher, med ett +1 i statistiken. Inte illa.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Är övertygad om att vi hade slagit Växjö om vi inte säckat ihop i tredje mot FBK.
Malmö går alltså minst till semi-final sitt ANDRA år i SHL! Och vad är våra ursäkter nu igen? Tveksam att våran budget är så mycket mindre än deras.....
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Nej vi har nog liknande budget. Dom har bra målvakter som är ett måste om man ska lyckas i ett slutspel. Sedan är det små marginaler i hockey, särskilt mellan dessa lag. Det hade lika gärna kunnat bli 4-2 i matcher till Växjö.Bengan08 skrev:Malmö går alltså minst till semi-final sitt ANDRA år i SHL! Och vad är våra ursäkter nu igen? Tveksam att våran budget är så mycket mindre än deras.....
Avskaffa tre mot tre.
-
Plus att de satte ett nästan 30% igt PP tidigt på sässen med Ilari "no-look-pass" Filpula och producerande backar (vilken vi först var nära att ha efter jul).Mattias_87 skrev:Nej vi har nog liknande budget. Dom har bra målvakter som är ett måste om man ska lyckas i ett slutspel. Sedan är det små marginaler i hockey, särskilt mellan dessa lag. Det hade lika gärna kunnat bli 4-2 i matcher till Växjö.Bengan08 skrev:Malmö går alltså minst till semi-final sitt ANDRA år i SHL! Och vad är våra ursäkter nu igen? Tveksam att våran budget är så mycket mindre än deras.....
- -daniel-
Med Adam och en avdankad Tellqvist? Glöm det! Inte en chans, faktiskt.pulverapa skrev:Är övertygad om att vi hade slagit Växjö om vi inte säckat ihop i tredje mot FBK.
- Lee Harvey Oswald
Återigen, naiva efterhandskonstruktioner.pulverapa skrev:Är övertygad om att vi hade slagit Växjö om vi inte säckat ihop i tredje mot FBK.
Vissa verkar ha glömt varför vi hamnade i en åttondelsfinal efter 52 omgångar.....och varför vi där inte kunde rå på fbk
Pga usel effektivitet i avsluten och total avsaknad av förstamålvakt.
Du slår inte ut ett lag som Växjö i bäst av 7 om du har problem med dessa "detaljer"
Kul med Malmö, kul för Alvarez och Nisse
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- minalman
Vi har vår säsong #2 framför oss. Jag ser på gångna säsongen som att vi var nykomlingar. Nytt spelsystem, ny tränare, många spelare som fortfarande höll HA-klass. Oavsett hur Sillyn går är det i höst andra säsongen för Robban, spelsystemet och gruppen.Bengan08 skrev:Malmö går alltså minst till semi-final sitt ANDRA år i SHL! Och vad är våra ursäkter nu igen? Tveksam att våran budget är så mycket mindre än deras.....
Jag hoppas verkligen jag har rätt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Små marginaler som med en riktigt vass målvakt ofta gör att matcherna tippar över till den egna fördelen.Mattias_87 skrev:Nej vi har nog liknande budget. Dom har bra målvakter som är ett måste om man ska lyckas i ett slutspel. Sedan är det små marginaler i hockey, särskilt mellan dessa lag. Det hade lika gärna kunnat bli 4-2 i matcher till Växjö.Bengan08 skrev:Malmö går alltså minst till semi-final sitt ANDRA år i SHL! Och vad är våra ursäkter nu igen? Tveksam att våran budget är så mycket mindre än deras.....
Tycker verkligen inte Mif varit bättre än Växjö, men Mif har haft mer än nog med marginaler på sin sida. Som senast då domarna helt missade en straff i slutet.
Jag hoppas Hv skickar Mif på sommarlov. Avskyr hur media gullar med dem, och nu börjar även deras fans intressera sig för matcherna, medgångspack.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tycker Malmö tog det där helt rättvist.BOMBOM BOUCHARD skrev:Små marginaler som med en riktigt vass målvakt ofta gör att matcherna tippar över till den egna fördelen.Mattias_87 skrev:Nej vi har nog liknande budget. Dom har bra målvakter som är ett måste om man ska lyckas i ett slutspel. Sedan är det små marginaler i hockey, särskilt mellan dessa lag. Det hade lika gärna kunnat bli 4-2 i matcher till Växjö.Bengan08 skrev:Malmö går alltså minst till semi-final sitt ANDRA år i SHL! Och vad är våra ursäkter nu igen? Tveksam att våran budget är så mycket mindre än deras.....
Tycker verkligen inte Mif varit bättre än Växjö, men Mif har haft mer än nog med marginaler på sin sida. Som senast då domarna helt missade en straff i slutet.
Jag hoppas Hv skickar Mif på sommarlov. Avskyr hur media gullar med dem, och nu börjar även deras fans intressera sig för matcherna, medgångspack.
Hatten av för Sylvegård som träffade rätt på i princip alla värvningar, ordnade två bra målvakter, lovade lågt och sen levererade högt.
Alltså sammanfattningsvis typ precis tvärtemot vad vissa andra sportchefer i vår närhet gjorde.
De två ovan nämnda får gärna komma med en sammanfattning av sitt magplask inom kort. Jag ser mycket fram emot denna läsning som brukar innehålla en hel del knivskarpa analyser.
DRC skrev:Håller helt med, plus en rutinerad tränare. Mycket tror jag ligger på att vi tog in en rookietränare men ändå behöll ett högt mål. Tycker dock Olsson steg mot slutet både i resultat och framtoning.BOMBOM BOUCHARD skrev:Små marginaler som med en riktigt vass målvakt ofta gör att matcherna tippar över till den egna fördelen.Mattias_87 skrev:Nej vi har nog liknande budget. Dom har bra målvakter som är ett måste om man ska lyckas i ett slutspel. Sedan är det små marginaler i hockey, särskilt mellan dessa lag. Det hade lika gärna kunnat bli 4-2 i matcher till Växjö.Bengan08 skrev:Malmö går alltså minst till semi-final sitt ANDRA år i SHL! Och vad är våra ursäkter nu igen? Tveksam att våran budget är så mycket mindre än deras.....
Tycker Malmö tog det där helt rättvist.
Hatten av för Sylvegård som träffade rätt på i princip alla värvningar, ordnade två bra målvakter, lovade lågt och sen levererade högt.
Alltså sammanfattningsvis typ precis tvärtemot vad vissa andra sportchefer i vår närhet gjorde.
De två ovan nämnda får gärna komma med en sammanfattning av sitt magplask inom kort. Jag ser mycket fram emot denna läsning som brukar innehålla en hel del knivskarpa analyser.