SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Asså ni som menar att Cmore inte har inflytande och därmed inte kan göra något har ju missuppfattat hela grejen!?
Vi menar inte att Cmore ska gå över till SHL och kräva tillbaka beslutet, det fattar väl vem som helst att det inte går? Det vi menar med att ligga på och skicka mail etc etc är att Cmore, precis som medu82 säger, kan gå ut med ett meddelande eller vad som helst, det KAN göra skillnad bara Cmore fattar att detta är fel OCH att DIF har en jättestor skara fans som kan bojkotta att köpa abonnemang exempelvis.
Att sitta här på forumet och lipa över att det inte finns nåt att göra? Klaga inte sen då när beslutet står fast och ni inte ens försökt.
Vi menar inte att Cmore ska gå över till SHL och kräva tillbaka beslutet, det fattar väl vem som helst att det inte går? Det vi menar med att ligga på och skicka mail etc etc är att Cmore, precis som medu82 säger, kan gå ut med ett meddelande eller vad som helst, det KAN göra skillnad bara Cmore fattar att detta är fel OCH att DIF har en jättestor skara fans som kan bojkotta att köpa abonnemang exempelvis.
Att sitta här på forumet och lipa över att det inte finns nåt att göra? Klaga inte sen då när beslutet står fast och ni inte ens försökt.
Senast redigerad av ciirree den 2014-05-17 09:51:35, redigerad totalt 1 gånger.
Är väl ingen som menar det du tror, läs noggrant (om det är mig du menar). Det är inget fel i att sätta press, det är en bojkott jag motsäger mig då jag tror att det i längden motverkar syftet. Att sätta press och få deras "hjälp" i striden ser jag inget fel i.ciirree skrev:Asså ni som menar att Cmore inte har inflytande och därmed inte kan göra något har ju missuppfattat hela grejen!?
Vi menar inte att Cmore ska gå över till SHL och kräva tillbaka beslutet, det fattar väl vem som helst att det inte går? Det vi menar med att ligga på och skicka mail etc etc är att Cmore, precis som medu82 säger, gå ut med ett meddelande eller vad som helst, det KAN göra skillnad bara Cmore fattar att detta är fel OCH att DIF har en jättestor skara fans som kan bojkotta att köpa abonnemang exempelvis.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Cmore kan ju skänka oss sex miljoner extra mot att bli vän med oss djurgårdare? Annars uppmanar vi till total bojkott denna säsong. Sex miljoner för ett så stora bolag är som en piss i Mississippi.
Avskaffa tre mot tre.
Sorry då missuppfattade jag helt.
Varför skulle en bojkott vara fel? Om Cmore sen vid nästa förhandlingar kommer att minska TV pengarna så är det bara en att skylla, SHL själva!
Varför skulle en bojkott vara fel? Om Cmore sen vid nästa förhandlingar kommer att minska TV pengarna så är det bara en att skylla, SHL själva!
Och sänka värdet helt, löner, intresse och alla spelare drar till andra länder? Visst kanske jag drar stora växlar nu men värdet på SHL är redan lägre än någonsin då KHL samt en del EU-länder lockar mer (pengar) än att spela i SHL. Fortsätter värdet och intresset att sjunka har vi en hockeyliga i klass med våran svenska fotbollsallsvenska.ciirree skrev:Sorry då missuppfattade jag helt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
seppuko skrev:Och sänka värdet helt, löner, intresse och alla spelare drar till andra länder? Visst kanske jag drar stora växlar nu men värdet på SHL är redan lägre än någonsin då KHL samt en del EU-länder lockar mer (pengar) än att spela i SHL. Fortsätter värdet och intresset att sjunka har vi en hockeyliga i klass med våran svenska fotbollsallsvenska.ciirree skrev:Sorry då missuppfattade jag helt.
En liga i klass med allsvenskan kommer vi aldrig att ha... I fotbollen har vi inte samma förutsättningar och är inte världsledande...
Iofs så antar jag att du tog till en stor överdrift...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
-
Jag uppmanar folk till bojkott då de där 7miljonerna kan vara en anledning till att vi åker ur och inte spelar i högsta serien något mer. Och om jag väger Djurgårdens överlevnad mot att shl inte blir lika heta bland tv bolagen tycker jag valet är solklart!
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Ett hot om värdesänkning på esshåells produkt är väl det mest effektiva om inte kkv gör något.seppuko skrev:Är väl ingen som menar det du tror, läs noggrant (om det är mig du menar). Det är inget fel i att sätta press, det är en bojkott jag motsäger mig då jag tror att det i längden motverkar syftet. Att sätta press och få deras "hjälp" i striden ser jag inget fel i.ciirree skrev:Asså ni som menar att Cmore inte har inflytande och därmed inte kan göra något har ju missuppfattat hela grejen!?
Vi menar inte att Cmore ska gå över till SHL och kräva tillbaka beslutet, det fattar väl vem som helst att det inte går? Det vi menar med att ligga på och skicka mail etc etc är att Cmore, precis som medu82 säger, gå ut med ett meddelande eller vad som helst, det KAN göra skillnad bara Cmore fattar att detta är fel OCH att DIF har en jättestor skara fans som kan bojkotta att köpa abonnemang exempelvis.
seppuko skrev:Och sänka värdet helt, löner, intresse och alla spelare drar till andra länder? Visst kanske jag drar stora växlar nu men värdet på SHL är redan lägre än någonsin då KHL samt en del EU-länder lockar mer (pengar) än att spela i SHL. Fortsätter värdet och intresset att sjunka har vi en hockeyliga i klass med våran svenska fotbollsallsvenska.ciirree skrev:Sorry då missuppfattade jag helt.
Helt ointressant hur vår liga står sig gentemot andra länders om du frågar mig.
Det helt avgörande är den summa pengar vi får kontra den summa som våra övriga konkurrenter får.
Jag skiter i SHLs totala styrka jämfört med andra nationers ligor.
Jag bryr mig enbart om DIF.
Jag står fortfarande fast vid mitt beslut att inte skaffa något abonnemang hos cmore förns de går ut och totalt sågar SHLs fördelning av pengarna.
- -daniel-
Varför skulle Cmore bry sig om vad några internetkrigare på ett forum tycker? DIF är tillbaka i SHL, det kommer dra mängder med nya abonnenter till deras kanalpaket - alldeles oavsett faktumet att DIF får 6-7 MSEK mindre pengar att röra sig med. Jag skulle uppskatta att 90% av alla som följer DIF som kan tänka sig / eller redan skaffat Cmore inte ens vet om fallet med de här pengarna som Djurgården går miste om och den stora majoriteten av de resterande inser att det inte går att påverka SHL.ciirree skrev:Asså ni som menar att Cmore inte har inflytande och därmed inte kan göra något har ju missuppfattat hela grejen!?
Det enda jag säger är, klaga inte då om du själv inte ens försöker.
Tror du på allvar att det bara är vi på forumet som vet om detta med pengarna? Det kretsar ett DIF intresse även utanför Forumet.
Tror du på allvar att det bara är vi på forumet som vet om detta med pengarna? Det kretsar ett DIF intresse även utanför Forumet.
Re: Sv: SHL 2014-15
Det är endast en liten andeln av alla Djurgårdare som aktivt engagerar sig i att streta emot SHL och kämpa för orättvisan och pengarna. Den stora massan (Den CMore och SHL och alla sponsorer främst bryr sig om) kommer att införskaffa ett abonnemang hos CMore och de kommer att fortsätta spela hos svenska spel etc. Det är bara att inse att detta forum och alla som kämpar endast är en liten liten klick av alla Djurgårdare där ute.ciirree skrev:Det enda jag säger är, klaga inte då om du själv inte ens försöker.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Självklart ska det även Cmore pressas!
Jag kan med 100% säkerhet garanterat att Cmore redan kontaktat SHL ett flertal ggr ang. de mail vi skickat till dem. Det spelar ingen roll om Cmore försökt påverka SHL's beslut eller inte, bara det faktum att bli kontaktad av sin största sponsor på det sättet skulle göra vilken organisation som helst bajsnödig.
Tänk själva att ni driver ett företag. Ni tar ett klumpigt beslut och hamnar i rejält blåsväder, tufft. Ni befinner er mitt uppe i århundradets bajsregn när ni DESSUTOM blir kontakdade av er nyckelkund som berättar att även de har blivit drabbade av folkstormen. Det är tufft att få bajs kastat på sig, det är ännu tuffare att veta att man dessutom drar med andra oskyldiga parter ner i skiten.
Jag kanske krånglade till det, men ni förstår poängen. För övrigt.. 349 kr/månaden, 8 månader. Skulle 200 personer bojkotta en säsong snackar vi direkt 0,56 miljoner. Fan, det här är en rätt rolig kampanj att driva...
Är det någon som är duktig på wordpress-sidor, som skulle vilja teama upp med mig?
Jag kan med 100% säkerhet garanterat att Cmore redan kontaktat SHL ett flertal ggr ang. de mail vi skickat till dem. Det spelar ingen roll om Cmore försökt påverka SHL's beslut eller inte, bara det faktum att bli kontaktad av sin största sponsor på det sättet skulle göra vilken organisation som helst bajsnödig.
Tänk själva att ni driver ett företag. Ni tar ett klumpigt beslut och hamnar i rejält blåsväder, tufft. Ni befinner er mitt uppe i århundradets bajsregn när ni DESSUTOM blir kontakdade av er nyckelkund som berättar att även de har blivit drabbade av folkstormen. Det är tufft att få bajs kastat på sig, det är ännu tuffare att veta att man dessutom drar med andra oskyldiga parter ner i skiten.
Jag kanske krånglade till det, men ni förstår poängen. För övrigt.. 349 kr/månaden, 8 månader. Skulle 200 personer bojkotta en säsong snackar vi direkt 0,56 miljoner. Fan, det här är en rätt rolig kampanj att driva...
Är det någon som är duktig på wordpress-sidor, som skulle vilja teama upp med mig?
Du är med oss överallt, Stefan.
-
Jag hoppas verkligen inte folk sitter och tänker "Vad gör det för skillnad om jag meddelar cmore att jag tänker avbryta mitt abonnemang pga det beslut shl tagit. Ring till dem och berätta. sedan skickar ett mail och berättar vem dem är och att dem avbryter sitt abonnemang
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"