Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av sensei »

JohanPez skrev:
sensei skrev:
Kall-El skrev:
sensei skrev:Hockeymässigt så är KS en lika stor besvikelse varje år. Sjutk tråkig ångest- och disciplindriven hockey som i mångt saknar underhållningsvärde.

Det som nu är lite spännande dock, är ju vad som händer om gnaget åker ur. Vi får en roligare HA med lite mer rivalitet, men vad händer med SHL? Det är inte direkt småpotatis om stockholmsregionen helt saknas i den högsta serien.
Och på vilket sätt skulle serie över 7 matcher där samma lag möts varannan dag vara mer underhållande?

Och du tror inte det skulle vara ångesthockey även om uppflyttningen avgjordes i matchserie mellan två lag?

Underhållningen är ju spänningen, desperationen och kampen för överlevnad.

Om du bara vill se "spelmässig underhållning utan spänning och betydelse" rekommenderar jag att du helt inriktar dig på plastiga NHL. Där har du ett hav av meningslösa matcher utan nerv, spänning och betydelse...

...Alt jag säger om det upplägget är zzzzznark.
Absolut, jag älskar NHL och vill ju då såklart att vi ska kopiera det som är bra med det och utöver det bibehålla vår svenska läktarkultur. Lyckas vi med det så har vi något unikt.

Med tanke på hur heta NHL-matcher är med känslor och i många fall fullsatta läktare så tycker jag det finns grund att ifrågasätta "betydelsens" roll i sammanhanget.

Ärligt talat är hockey en världslig (alltså inte livsviktig) sak i 95% av alla människorns liv. Det är det sporten bör anpassa sig till, alltså.
Jag tycker att vi 5000-6000 som tar hockeyn på störst allvar ska sätta agendan, tappar man oss så kan man lika gärna lägga ner.

Sent from my iPad using Tapatalk
Ibland är det svårt med forum, utgår ifrån att du är ironisk.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av JohanPez »

sensei skrev:
JohanPez skrev:
sensei skrev:
Kall-El skrev:
sensei skrev:Hockeymässigt så är KS en lika stor besvikelse varje år. Sjutk tråkig ångest- och disciplindriven hockey som i mångt saknar underhållningsvärde.

Det som nu är lite spännande dock, är ju vad som händer om gnaget åker ur. Vi får en roligare HA med lite mer rivalitet, men vad händer med SHL? Det är inte direkt småpotatis om stockholmsregionen helt saknas i den högsta serien.
Och på vilket sätt skulle serie över 7 matcher där samma lag möts varannan dag vara mer underhållande?

Och du tror inte det skulle vara ångesthockey även om uppflyttningen avgjordes i matchserie mellan två lag?

Underhållningen är ju spänningen, desperationen och kampen för överlevnad.

Om du bara vill se "spelmässig underhållning utan spänning och betydelse" rekommenderar jag att du helt inriktar dig på plastiga NHL. Där har du ett hav av meningslösa matcher utan nerv, spänning och betydelse...

...Alt jag säger om det upplägget är zzzzznark.
Absolut, jag älskar NHL och vill ju då såklart att vi ska kopiera det som är bra med det och utöver det bibehålla vår svenska läktarkultur. Lyckas vi med det så har vi något unikt.

Med tanke på hur heta NHL-matcher är med känslor och i många fall fullsatta läktare så tycker jag det finns grund att ifrågasätta "betydelsens" roll i sammanhanget.

Ärligt talat är hockey en världslig (alltså inte livsviktig) sak i 95% av alla människorns liv. Det är det sporten bör anpassa sig till, alltså.
Jag tycker att vi 5000-6000 som tar hockeyn på störst allvar ska sätta agendan, tappar man oss så kan man lika gärna lägga ner.

Ibland är det svårt med forum, utgår ifrån att du är ironisk.

Det är jag inte. Du bibehåller inte läktarkulturen om du anpassar sporten för att passa massan som för dagen väljer hockey istället för bio.

Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Seriöst, Rögle? Det vore ett hån mot alla experter och forumiter som finns.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 8593029.ab

Detta kan bli förödande för Djurgårds-nallen som smyger omkring på hovet och skojar med barnen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

sensei skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 8593029.ab

Detta kan bli förödande för Djurgårds-nallen som smyger omkring på hovet och skojar med barnen.
Ganska lik justitieministern den där nallen på bilden. Jag kanske tittade litet slarvigt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alltså, har vi ens ett problem av att folk maskerar sig på läktare?
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:Alltså, har vi ens ett problem av att folk maskerar sig på läktare?
Inte vi, men gnagets publik brukar försöka se ut som att de kan något om ishockey.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:Alltså, har vi ens ett problem av att folk maskerar sig på läktare?
Vår svenska specialitet är ju att helt snöa in på små obetydliga detaljfrågor, medan rötägg som bränner ner, våldtar och mördar tenderar att trivialiseras med en axelryckning. Så det är väl symptomatiskt att det nu är fullt fokus på en icke-fråga.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag måste passa på att hylla alla Djurgårdare som bor ute i landsorten, men ändå håller på Djurgården. Ni är verkligen tappra!
Så mycket enklare det vore för er att hålla på det lokala laget som er kommunalskatt och de lokala rikeknösarna och företagen finansierar.
Och att ni står upp och tar diskussionen för Djurgården med era grannar och vänner. Heder! Min aftonbön går till er i kväll.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kom att tänka på Liljas subtila men ironiska DIF-hån efter 0-5 i sista omgången.
Reportern försökte som omväxling trycka på att DIF var bra i denna match, mer än att rbk var usla.
Reportern:
-Men DIF är heta idag, eller hur?
Lilja:
-Det är mer vi som är riktigt dåliga, men det är klart, DIF har ju ett Superlag.
Sagt med ett brett flin

Tror han flinar ännu mer nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jag fick en insikt ikväll om hur det eventuellt känns att hålla på bajen.
Den mängden självspäkeri som sånt här medför måste vara tufft att bära med sig under ett helt liv. Sån tur är så tror jag vi vänder detta och åtminstone avslutar med stil även om det kanske inte räcker hela vägen.
Matchen mot Örebro gör åtminstone att man påminns om att det inte är någon slump att vi spelar i Allsvenskan. Vi är bra men inte SÅ bra (Örebro är ett av de i särklass sämsta lagen i SHL och de gör slarvsylta av oss sett över 60min).
Den riktigt sura karamellen är dock att vi mötte Örebro i AS för vad som inte känns som allt för länge sedan och att de då tog sista tåget och kom hela vägen medan vi vek ner oss. Skägget spökar fortfarande och det uppoffringen och pannbenet är vad detta laget saknar i dagsläget (även om det kanske genom ett mirakel går att gräva fram något liknande även i detta gäng).
Senast redigerad av Praetori den 2014-03-23 19:52:52, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Praetori skrev:Jag fick en insikt ikväll om hur det eventuellt känns att hålla på bajen.
Den mängden självspäkeri som sånt här medför måste vara tufft att bära med sig under ett helt liv. Sån tur är så tror jag vi vänder detta och åtminstone avslutar med stil även om det kanske inte räcker hela vägen.
Matchen mot Örebro gör åtminstone att man påminns om att det inte är någon slump att vi spelar i Allsvenskan. Vi är bra men inte SÅ bra (Örebro är ett av de i särklass sämsta lagen i SHL och de gör slarvsylta av oss sett över 60min).
Dock skulle de troligtvis undvikit en kvalserieplats om de haft Viitaluoma och de andra superstjärnorna hela säsongen. Sen hade de ju inte haft råd med över hela säsongen, och det är just därför det är så pass fult/fel att lagen dopar sig precis innan kvalserien drar igång.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev:
Praetori skrev: Dock skulle de troligtvis undvikit en kvalserieplats om de haft Viitaluoma och de andra superstjärnorna hela säsongen. Sen hade de ju inte haft råd med över hela säsongen, och det är just därför det är så pass fult/fel att lagen dopar sig precis innan kvalserien drar igång.
Fast det rör sig ju inte om några superstjärnor direkt. Det är dussinspelare och föredettingar jämfört med de som nu gör upp i slutspelet i SHL. Hur mycket vi än vill hylla våra nuvarande grabbar så är majoriteten av dem inga vinnare, våra vinnare har gått till andra klubbar i SHL, Europa eller overseas och vi står med det vi har. Jag blir mer och mer övertygad om att det bara är juniorerna som kan bära oss, de är hungriga och visst gör de misstag men där har man chansen att rekrytera hållbarhet på sikt även om varje dylik långtidsvärvning är ett risktagande. Men för att det skall hålla ekonomiskt i Stockholm har vi nog inte råd att göra på något annat sätt än att blicka nedåt och satsa på idealister och engagemang snarare än erfarna affärsmän när det kommer till spelarkontrakt. Det måste vara tempostarka slitvargar som har 90-talisternas respektlöshet i blodet för att kunna rå på skägg som Kåberg för några sådana Djurgårdslegendarer finns inte längre.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

bastis7 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... valdramat/

Undra vad som hände!
Sam sa sanningen till Nyman, att det här går åt helvete! Resten är historia..
Bild
Skriv svar