BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Kall-El »

En sak som nu är absolut nödvändig är att styrelsen tar sitt ansvar och ber JK och övriga grupper att komma tillbaka.

Ner på bara knäna och be och gör det som krävs för att detta skall inträffa.

Om ni inte vill ha en katastrofliknande säsong härnäst publikt finns det bara en väg att gå och det är att få tillbaka dessa grupper.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Caveman skrev:Nästa säsong lär det bli ganska så tomt på Hovet, då kanske DIF kan spela utan att känna press.

Jag får iaf ta mig en riktig funderare, det har vart riktigt trist att gå på Hovet denna säsong & roligare lär det inte bli, trist serie med trista lag och tristas av dom alla är DIF.

Jag kommer också fundera på det framöver. Har haft säsongskort i flera år nu men med det jobb jag har så har jag fått stressa otroligt mycket för att hinna till matcherna och jag vet inte om jag har ork och lust att göra det nästa säsong om det ska se ut så här. Vi får se....
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Brute skrev:Från första bytet till sista i båda matcherna mot Karlskoga ser man samtliga spelare sitta i båset med tom blick medans motståndarna står upp, skriker och dunkar varandra i ryggen........

Vart finns viljan att vinna och hjärtat för klubben?
Ja absolut. Den bristande viljan att verkligen offra sig finns inte. Man sitter hellre och hänger på klubban som någon jävla kuksugare istället för att stå upp som en man och elda på laget. Vissa här inne fattar inte hur viktigt det är att sända rätt signaler, både på isen och i båset. Att stå upp i båset är en av signalerna som är viktig. Tornberg säger det, Lückner säger det, Mattias Ek säger det: Karlskoga var beredda att offra mer än DIF.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Supportrarna gav sig fan på det. Vi ställde upp till 100 procent hela säsongen. Vi sjöng, vi krigade, vi hade tålamod, vi gjorde allt för laget. Spelarna svek däremot, återigen.

Tack alla fans för ytterligare en magisk säsong på läktaren.

Spelarna: dra åt helvete!
Stentuff
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stentuff »

Nu känner man sig bara uppgiven. Men det lär väl sluta med att man står på hovet nästa år också.

Det lär väl ta ett tag att komma upp till finrummet igen. Men då gör det väl det. Jag vet att jag vill vara med på resan, även om det tar längre tid än vad vi vill. Men det spelar ingen roll. DIF är DIF, och kommer aldrig sluta vara det. DIF är det vi lever för, herrar.

Är där på onsdag lik förbannat, också. Lär dock inte sjunga för fulla muggar, dock.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Mäklaren skrev:
Brute skrev:Från första bytet till sista i båda matcherna mot Karlskoga ser man samtliga spelare sitta i båset med tom blick medans motståndarna står upp, skriker och dunkar varandra i ryggen........

Vart finns viljan att vinna och hjärtat för klubben?
Ja absolut. Den bristande viljan att verkligen offra sig finns inte. Man sitter hellre och hänger på klubban som någon jävla kuksugare istället för att stå upp som en man och elda på laget. Vissa här inne fattar inte hur viktigt det är att sända rätt signaler, både på isen och i båset. Att stå upp i båset är en av signalerna som är viktig. Tornberg säger det, Lückner säger det, Mattias Ek säger det: Karlskoga var beredda att offra mer än DIF.
Ja Mattias Ek som ju är så in i helvete bra! För fan. Vi börjar säsongen helt miserabelt, spelar upp oss och når sånär en kvalserie. Sen slussas vi in i en tät playoffserie med flera matcher om dagen och förlorar två och säsongen är över. Ingen kan trolla, det är jävligt ovisst i en sån här serie.

Jag köper inte argumentet att bara för att våra spelare satt ner så betyder det att de inte bryr sig och att de är helt värdelösa.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Istället för att rikta sådan enorm kritik så tycker jag att det är de äldre ledarna som presterat sämre än de unga sett till förväntningarna,Det finns en back som jag såg skulle bli en ledargestalt på banan och vägleda de yngre. Det ansvaret tycker jag varit frånvarande.

Det finns andra föreningar som snart harvat i ett decenium i AS.
Vi ska väll inte bli knäckta av det här. Det är så jävla skönt att resa sig efter nederlag så det är fan värt att vänta på. Det är laget man älskar,inte den serie man spelar i.

Varför tror ni att jag heldre väljer lycka i sport än en relationer?
Jo för att sport tar aldrig slut. Evig kärlek. ALLTID OAVSETT!
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Mäklaren skrev:Tornberg säger det, Lückner säger det, Mattias Ek säger det: Karlskoga var beredda att offra mer än DIF.
Ändå hade DIF mer att förlora än BIK. För dem är inte en säsong till i HA hela världen, de har väl alltid spelat där. Det fanns bara ett mål för DIF, som gick all-in, och det var att ta sig tillbaka till ES. Ingen var, när allt kommer omkring, beredda att offra en tand eller en arm för det.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Så är sista spiken islagen för säsongen. Återigen har vi inte kvaliteten och tron att vi kan vinna en måstematch. Vi lägger oss på rygg o ber om nåd och saknar inlevelse och jävlar anamma..Finns ingen naturlig ledare som bär denna trupp. In med Garpenlöv, Sundin, Ragge eller något jävla skägg som inte är polare med varenda jävel i föreningen. En ledare som står stadigt när det blåser..En riktig japansk sumo. Faaan det är patetiskt att DIF guppar runt i denna ankdamm av bondlag och blir förnedrade av lag man knappt visste fanns. Känns som föreningen måste ta sig ur denna ökenvandring och inse att detta håller på att ödelägga den finaste förening Sverige har att tillgå. Vill se ett nytänk och storsatsning inför nästa säsong och nya personer som tar över detta sjunkande skepp..Annars...tyvärr,
R I P DIF :((:::::::::()
kalle99

Sv: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av kalle99 »

Håller med dig Boyle. Man är så sjukt less. Fy fan! Jag ser många mörka år nere i Allsvenskan. Byt ut alla gamla slentrian gubbar i laget. Ut med alla som lever på gamla meriter. Ölvestad, Otto mfl leder inte laget längre när det behövs som mest. Vi måste börja om i Dif om det är möjligt överhuvudtaget. Kanske är det som Aftonbladet skriver att Stockholmshockeyn är på väg mot sin död. Jag vill se ett nytt Djurgården!
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Isabo

Inlägg av Isabo »

Så jävla deprimerande alltihop. Tror jag ska röka ner mig på nån billig asfalt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nä, nu går jag på flaskan... Ta alla inlägg efter detta med en nypa salt...
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:Nä, nu går jag på flaskan... Ta alla inlägg efter detta med en nypa salt...
Ciggen då?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:Nä, nu går jag på flaskan... Ta alla inlägg efter detta med en nypa salt...
Ciggen då?
Aldrig!
Expert.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Jag gör detsamma.
Skriv svar