Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012
Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012
Tror för övrigt att backsidan är det som felas oss mest. När vi hade Douglas Murray med i uppställningen så verkade det släppa för våra forwards. Mest för att Douglas hade en förmåga att hålla ordning på våra virriga backar på ett helt annat sätt.
Utan honom på plats verkar alla falla i småbitar.
Om inte forwards kan lita på att backarna faktiskt gör det de skall, så är det svårt att helt fokusera på att jobba framåt och lösa sin uppgift som forward, och som våra nuvarande backar spelar så är det fan inte lätt att vara forward.
Utan honom på plats verkar alla falla i småbitar.
Om inte forwards kan lita på att backarna faktiskt gör det de skall, så är det svårt att helt fokusera på att jobba framåt och lösa sin uppgift som forward, och som våra nuvarande backar spelar så är det fan inte lätt att vara forward.
Alltid Oavsett.
Tycker vi ska göra oss av med Lidström. Samt Linkan, dessa två herrar bidrar noll just nu, när dem inte var med så såg det bra mycket bättre ut.
Den allmänna bajenattityden bara. "Vi är sämst och vi är vana, skit samma att vi torskade med 47-2 mot hockey-Sveriges svar på typ Andorra. Det va ju ändå årets första plattmatch, låt oss istället snacka rolig kuriosa angående plus/minus-statistik!"18DIF91 skrev:dutti skrev:Hur ni kan vara så förbannat jävla positiva och skämta om allt möjligt jävla piss är för mig helt obegripligt.
Jag orkar verkligen inte med det här jävla kukeriet längre, FAN ALLTSÅ. Sitter och rövtentaäckelpluggar hela jävla dagen, stänger ner alla medier för att kunna slå på matchen i efterhand när jag kommer hem vid 22. TACK Djurgårn, gamla fina Djurgårn, för härlig jävla torsdagsavkoppling. Totalt uddlöst i första perioden, de sista 10 hoppades jag bara på periodpaus innan gustafsson skulle snurrfinta bort pickard. Sen började andra perioden och dåååå förstod jag.. Jag måste ha varit Hitler, Mao Zedong, Stalin och Kim Il-Sun i mina tidigare liv. Djurgårn är karman som straffar mig.
Det sorgliga är ju att folk här inne tror på någon väckarklocka. Att vi ändå kommer resa oss, gå till playoff och ta oss upp. Inser ni inte att vi är fast i det här rövhålet? Inser ni inte att vi kommer harva mot såna här skitgäng i år framöver?
Var katten ser du det positiva någonstans i denna tråden? Tycker inte det står direkt mycket positivt alls här.
Helt otroligt att jag imorse köpte biljetter för att följa det här laget till Västerås. Efter en sån här kväll hade det känts mer givande att sätta mig på essingeleden och lattja med pungen och kolla efter schyssta Skoda Octavia. Slutat röka har jag gjort också. Livet kan avgå.
Du är med oss överallt, Stefan.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
The botten is nådd. Bara att blicka framåt och glömma den är förnedringen så fort som möjligt. Trots att den svider nåt oerhört.
KOM DÅ ASPLÖVEN!
KOM DÅ ASPLÖVEN!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
"Stockholms stolthet" krossades av ett Div 1-lag. Vi är djupt nere i skiten. Riktigt jävla djupt. Botten är inte nådd än, vi kommer sjunka lägre. Vi ska ju uppenbarligen ligga under Karlskrona i alla fall.
Bra uppdatering på Swehockey! Lidström var inne på 2-0 målet och sen inget mer. Bra uppdatering som sagt.
Jag har sovit så jävla dåligt inatt. Fy fan.
Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012
Mm, det var inga kvalitativa fem timmar.Sjöwall skrev:Jag har sovit så jävla dåligt inatt. Fy fan.
Är glad att våra matcher på viasat inte sänds i HD, det blir liksom på riktigt då.
Sent from my Nokia 3210 using Tapatalk
Senast redigerad av JohanPez den 2012-11-30 07:53:51, redigerad totalt 1 gånger.
- Lee Harvey Oswald
Va, är det morgon..?!Sjöwall skrev:Jag har sovit så jävla dåligt inatt. Fy fan.
Kul också att folk är irriterade över att vissa är mer uppgivna än "könsordsförbannade".
Intressant ändå att det hela tiden verkar finnas nya nyanser av prutt i detta DIF.
Alltså att förlora mot Gott-Gotti-Gott-Gott förstår jag att man kan, eftersom vi faktiskt spelar i samma serie numera.
Men sättet vi förlorar på, den horribla historiskt usla 2:a perioden där vi böjer oss fram & säger
-Kör hårt nu, vi gillar sånt
Alltså, detta tog nog knäcken på mig (tror jag...)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det här är så jävla hemskt!
Skäms!
Jag har också tidigare i veckan anmält mig till Västerås-resan. Har även haft storstilade planer på att åka upp till Haparanda för avslutningsmatchen den 2 mars. Hade kommit så långt som att preliminärboka vandrarhem två nätter och så tappar man all gnista och sug efter att följa laget överhuvudtaget efter det här absoluta bottennappet, som är totalt oaccveptabelt. Det är inte ens två veckor sedan vi spöade Leksand och sedan även Örebro borta. Man behöver inte vara Einstein för att se att de är bland de bättre lagen i serien och att Karlskrona är det SÄMSTA.
Jag har följt laget länge, länge, men först på senare år har det blivit mer och mer seriöst. Ungefär i samma veva har laget blivit sämre och sämre och nu när jag väl kan komma ifrån och åka på bortamatcher även i hockeyn så presterar laget sämre än någonsin. Den första hemmamatchen jag var på i år, Oskarshamn, hade väldigt mycket mer att önska från laget. Den första bortamatchen jag var på, mot Västerås, var totalt idiotisk. Ändå åkte jag upp till Uppsala och såg laget ta stryk även där. Helt sjukt. Såg även Västerås hemma och det var ett litet fall framåt, men var inte OK på långa vägar.
Jag blir så ledsen.
Vet inte vad jag ska göra med Haparanda. Har åtminstone inte bokat något tåg än.

Jag har också tidigare i veckan anmält mig till Västerås-resan. Har även haft storstilade planer på att åka upp till Haparanda för avslutningsmatchen den 2 mars. Hade kommit så långt som att preliminärboka vandrarhem två nätter och så tappar man all gnista och sug efter att följa laget överhuvudtaget efter det här absoluta bottennappet, som är totalt oaccveptabelt. Det är inte ens två veckor sedan vi spöade Leksand och sedan även Örebro borta. Man behöver inte vara Einstein för att se att de är bland de bättre lagen i serien och att Karlskrona är det SÄMSTA.
Jag har följt laget länge, länge, men först på senare år har det blivit mer och mer seriöst. Ungefär i samma veva har laget blivit sämre och sämre och nu när jag väl kan komma ifrån och åka på bortamatcher även i hockeyn så presterar laget sämre än någonsin. Den första hemmamatchen jag var på i år, Oskarshamn, hade väldigt mycket mer att önska från laget. Den första bortamatchen jag var på, mot Västerås, var totalt idiotisk. Ändå åkte jag upp till Uppsala och såg laget ta stryk även där. Helt sjukt. Såg även Västerås hemma och det var ett litet fall framåt, men var inte OK på långa vägar.
Jag blir så ledsen.

Han tänkte givetvis ge igen för Landeskogs uppsprättade ögonbryn. Helt korrekt intention, dessvärre blev utslaget inte helt optimalt. Dock ska vi inte lägga för stor vikt vid det, laget spelade inte speciellt bra i matchen oavsett hur Hank agerade i den situationen.18DIF91 skrev:Henrik Eriksson - startade typ hela förfallet genom sin obotligt jävla korkade påkörning av målvakten. Vad i helvete tänkte karln?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- minalman
En råsop i magen! Så kändes det. Har inte återfått andningen ännu och är så djävla ledsen och besviken.
Jag kan säkert uttala mig för hundratals Djurgårdare som bänkat sig framför Viasat i går kväll och sett fram emot ett hungrigt, taggat Djurgården som skulle fortsätta resan upp i tabellen. Ett formsvagt bottenlag stod för motståndet.
Killarna kommer ut utan ledning, utan inställning, utan något som helst som liknar vinnarvilja och ambition. Fy fan, vilken våldtäkt på ens supportrar. Jag är så djävla förbannad på den totala brist på inställning som finns i laget. När Timmy intervjuades inför sista perioden så stod han bara och såg ledsen och bedrövad ut. Vi har inga målskyttar, vi har inga backar, svaga ojämna målvakter. Inga ledare på isen eller i båset. Fy fan säger jag bara.
Marcus Nilson i HV är den enda Djurgårdaren i landet som kan spela ishockey numera.
Jag kan säkert uttala mig för hundratals Djurgårdare som bänkat sig framför Viasat i går kväll och sett fram emot ett hungrigt, taggat Djurgården som skulle fortsätta resan upp i tabellen. Ett formsvagt bottenlag stod för motståndet.
Killarna kommer ut utan ledning, utan inställning, utan något som helst som liknar vinnarvilja och ambition. Fy fan, vilken våldtäkt på ens supportrar. Jag är så djävla förbannad på den totala brist på inställning som finns i laget. När Timmy intervjuades inför sista perioden så stod han bara och såg ledsen och bedrövad ut. Vi har inga målskyttar, vi har inga backar, svaga ojämna målvakter. Inga ledare på isen eller i båset. Fy fan säger jag bara.
Marcus Nilson i HV är den enda Djurgårdaren i landet som kan spela ishockey numera.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Har sovit på saken och tycker vi gör en av de bättre matcherna under säsongen. Ett fantastiskt passningsspel, riktigt bra avslut, kreativt powerplay, stabilt backspel kröntes av en ruggigt bra målvaktsinsats.
Keep up the good work!
...
Keep up the good work!
...
Menar du mig? Tack så mycket. Jag menar det! Då vet jag vilket forum jag INTE ska skriva i mer.android skrev:Äh, gnällbengt.