Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Leksand

Re: Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Leksand »

David1891 skrev:Leksand gör en Leksand i år, igen.. Nu börjar de trumma igång rejält känns det som och de lär nog vinna hela AS men väl i KS kommer det nog gå åt h-vete.
Det där är en myt.

Det är inte många år som vi har varit överlägsna i serien och sedan klappat ihop i KS. Snarare så att vi har varit för dåliga under hela säsongen och sedan fortsatt vara dåliga i KS. De år vi har lekt hem serien har vi också gått upp. De år vi har varit dåliga i serien har vi också varit dåliga i KS, så något kvalseriespöke finns inte egentligen. Det är mest en kvällstidningsjournalistgrej.

I år är vi dock bättre än på länge och har bästa chansen att gå upp sedan vi gjorde det förra gången, men därifrån till att tro att vi ska gå upp är steget långt.

Överhuvudtaget tycker jag att det är helt meningslöst att försöka sia om vilka som ska vinna KS. Den klasskillnaden mellan lagen finns inte längre. I regel finns det ett eller två lag man kan avskriva. Mellan övriga är det ett öppet race. Förra året var dessutom det avskrivna laget Rögle, och möjligen Timrå, om man ska kolla på förhandstipsen, och det vet vi ju hur det gick..

Tar ni er till KS, vilket jag är helt övertygad om att ni gör, så har ni en lika god chans som alla andra. Samma sak gäller oss.
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av bastis7 »

Leksand skrev:
David1891 skrev:Leksand gör en Leksand i år, igen.. Nu börjar de trumma igång rejält känns det som och de lär nog vinna hela AS men väl i KS kommer det nog gå åt h-vete.
Det där är en myt.

Det är inte många år som vi har varit överlägsna i serien och sedan klappat ihop i KS. Snarare så att vi har varit för dåliga under hela säsongen och sedan fortsatt vara dåliga i KS. De år vi har lekt hem serien har vi också gått upp. De år vi har varit dåliga i serien har vi också varit dåliga i KS, så något kvalseriespöke finns inte egentligen. Det är mest en kvällstidningsjournalistgrej.

I år är vi dock bättre än på länge och har bästa chansen att gå upp sedan vi gjorde det förra gången, men därifrån till att tro att vi ska gå upp är steget långt.

Överhuvudtaget tycker jag att det är helt meningslöst att försöka sia om vilka som ska vinna KS. Den klasskillnaden mellan lagen finns inte längre. I regel finns det ett eller två lag man kan avskriva. Mellan övriga är det ett öppet race. Förra året var dessutom det avskrivna laget Rögle, och möjligen Timrå, om man ska kolla på förhandstipsen, och det vet vi ju hur det gick..

Tar ni er till KS, vilket jag är helt övertygad om att ni gör, så har ni en lika god chans som alla andra. Samma sak gäller oss.
Helt enig! Kvalserien är en helvets serie där Tingseryd skulle kunna slå Hv! All logik upphör. Hoppas att vi och Leksand går upp i år!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

14 omgångar spelade, snart börjar serien sätta sig ordentligt.
Ungefär det vi ser nu kommer vi även se framme i Mars-April.

Följande lag är direkt bättre och skickligare än DIF:

Leksands
BIK Karlskoga
Örebro
Oskarshamn
Västerås

Följande lag är ungefär på samma nivå rent spelmässigt, men av naturliga skäl behärskar man spelet bättre än oss i denna "serien som gud glömde" :

IF Troja/Ljungby
Södertälje
Mora
Malmö
Tingsryds
Almtuna

Nedanstående lag är snäppet sämre:
Asplöven HC
Karlskrona HK

Så allt ifrån Play Off till KS ---> Play Off med Div1 lag väntar.
Spänande !!!!!!!
(tycker säkert några iaf)

Fan vad tragiskt, att åka ur ES sved som kiss i öppet sår.
Men att så här fort transformeras om till ett mittenlag i HA, det gör för ont för att ens beskriva
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Jag har sett Djurgården spela hundratals matcher i Elitserien, men jag har aldrig sett så taggade motståndarlag som de vi möter i Hockeyallsvenskan. Inte undra på att det går bra för leksand i år. Alla lagen tömmer sina depåer mot oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock

Inlägg av Manijock »

Är inte bonnlagen som är bra, de ser bra ut sådär vart fjärde byte när Timmy och Lidström är inne. Maken till dåligt backpar har jag inte sett. Vem fan är Bom Bom, vi har Timmy! Va i helvete är det för förbannelse över det där C:et i DIF? Bara Ragge som klarade av det...
storpotäten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av storpotäten »

Tror Challe får lägga in ett träningspass för våra backar som lyder: "hur du använder kroppen utmed sargerna"
Två mål åt Troja som båda föregås av otroligt lojt agerande utmed sargerna. Det dåliga spelet lär fortsätta några omgångar till. Ser inte någon ljusning.

Realist...inte pessimist.
100 % i varje situation!
Gibbs

Inlägg av Gibbs »

Manijock skrev:Är inte bonnlagen som är bra, de ser bra ut sådär vart fjärde byte när Timmy och Lidström är inne. Maken till dåligt backpar har jag inte sett. Vem fan är Bom Bom, vi har Timmy! Va i helvete är det för förbannelse över det där C:et i DIF? Bara Ragge som klarade av det...
Det är virrigt hela tiden i egen zon! Jag ger ingen back godkänt. Kanske skulle vara Kim då.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Leksand skrev:
Det där är en myt.

Mycket kloka ord Leksand.

Ni ser riktigt vassa ut i år. Just nu känns Kvalserien inte realistisk för oss (fan va sjukt det känns att skriva så). Men tar vi oss dit kan verkligen allt hända.
Å andra sidan är det inte varje år ett "Röglelag" tar steget upp.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Håller inte med. Med det här spelet vi spelar nu finns det inte en chans att vi går till kvalspel.

Vi har TRE skott i 2:a perioden mot Troja. Det är inte acceptabelt på något sätt !!!

Gillar inte göra sig av med tränare, men här har jag nog haft fel. Challe kan inte vända detta.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

VäsbyMental skrev:Gillar inte göra sig av med tränare, men här har jag nog haft fel. Challe kan inte vända detta.

Antagligen så gör man samma misstag igen, man väntar för länge, och sen byter man då det bara har ännu mera negativ effekt.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

VäsbyMental skrev:Håller inte med. Med det här spelet vi spelar nu finns det inte en chans att vi går till kvalspel.

Vi har TRE skott i 2:a perioden mot Troja. Det är inte acceptabelt på något sätt !!!

Gillar inte göra sig av med tränare, men här har jag nog haft fel. Challe kan inte vända detta.
Verkar som Challe inte kan kräma ur mer ur detta lag.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Boorken får till det ibland. Klockren analys:

"När Dif snackar om Landeskogeffekt när de vinner över ett schweizerost till bottenlag som KHK, då är det verkligen kris."
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

VäsbyMental skrev:Håller inte med. Med det här spelet vi spelar nu finns det inte en chans att vi går till kvalspel.

Två*
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Boorken får till det ibland. Klockren analys:

"När Dif snackar om Landeskogeffekt när de vinner över ett schweizerost till bottenlag som KHK, då är det verkligen kris."

Det är väl ändå skillnad på DIF och media? Det är ju media som skriver om det där hela jävla tiden.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av android »

zetterberg_88 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Boorken får till det ibland. Klockren analys:

Det är väl ändå skillnad på DIF och media? Det är ju media som skriver om det där hela jävla tiden.
Håller med. Är väl inte DIF som snackat om Landeskog-effekten? In med Boork
i DIF så att man kan börja hata tränaren på riktigt.
Född till sportchef.
Skriv svar