Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Nu har vi en rejäl chans att gå upp om vi lyckas med den sista, och viktigaste, pusselbiten - målvakten.
Jag är dock liite betänksam över situationen som kommer uppstå i laget - främst det minst sagt negativa twittrandet från Linkan. Vad får lagsammanhållningen för konsekvenser av detta? Den som lever får se.
Jag är dock liite betänksam över situationen som kommer uppstå i laget - främst det minst sagt negativa twittrandet från Linkan. Vad får lagsammanhållningen för konsekvenser av detta? Den som lever får se.
Säg den glädje som varar
Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Som vanligt hänger allt på om våra unga killar tar ett kliv framåt denna säsong. Sörensen, Ljungh och Åberg måste blomma ut, då går vi till ES.
Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Om vi får in en riktigt bra målis och juniorerna/unga spelarna blommar ut på rätt sätt finns det en riktigt bra chans! Fast allsvenskan känns riktigt jämn i år.. Leksand och Örebro främst är lag som jag har riktigt mycket respekt för såhär på förhand. Kan bli ett tufft år. Hoppas allt klickar rätt bara så tror jag stenhårt på ES 2013!
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
- DIF_Soldier
Re: Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
och Linkan måste producera. Glöm inte det. 39 år och har inte producerat några större siffror på länge.pulverapa skrev:Som vanligt hänger allt på om våra unga killar tar ett kliv framåt denna säsong. Sörensen, Ljungh och Åberg måste blomma ut, då går vi till ES.
Tystnaden om Linkan vittnar om att alla förväntar sig att han ska gå in och göra 40+ poäng. Själv är jag inte lika övertygad.
Säg den glädje som varar
Det som talar för att Linkan kommer producera är två faktorer:
1. Han spelar i DIF. Linkan har aldrig producerat bra i något annat lag (förutom kanske i Schweiz).
2. Vi spelar i en division under elitserien.
1. Han spelar i DIF. Linkan har aldrig producerat bra i något annat lag (förutom kanske i Schweiz).
2. Vi spelar i en division under elitserien.
Skulle vilja formulera kedjorna såhär men lite osäker.
Linkan-Otto-Åberg
Känns som en bra komponerad kedja med Otto som bra tvåvägare som dessutom mycket poäng. Åberg måste göra mycket mål vilket han borde göra med Linkans mackor! Kanske byta otto mot Johner? Hur funkar Otto och Linkan tillsammans?
Ölve-Johner-Tim
En bra andrakedja. Tim kommer göra mycket poäng i allsvenskan med mer speltid och med bra offensiva kedjekamrater. Känns också bra komponerad! Möjligen byta Tim mot Sörensen men känns bra såhär!
Hank-Ljungh-Sörensen
En mycket bra tredjekedja både framåt och bakåt! Om alla utvecklas som jag hoppas så många poäng från dessa killar! Sörensen borde kunna göra mycket mål och Hank är inte heller oäven vad gäller målskyttet!
Honken-Fimpen-Blomstrand
Två rutinerade herrar tillsammans med Blomstrand som jag tycker gjorde bra i slutet av förra året. Ska spela 0-0
Skulle gärna ha in Weigel nånstans då jag hoppas han kan få sitt genombrott men får inte in honom nu med Otto i laget och vill inte att han spelar fjärdekedja!
Ser mycket bra ut men då måste "stjärnorna" Johner, Linan, Otto och Ölve leverera samtidigt som de unga utvecklas! Hoppas mycket iaf!!!
Linkan-Otto-Åberg
Känns som en bra komponerad kedja med Otto som bra tvåvägare som dessutom mycket poäng. Åberg måste göra mycket mål vilket han borde göra med Linkans mackor! Kanske byta otto mot Johner? Hur funkar Otto och Linkan tillsammans?
Ölve-Johner-Tim
En bra andrakedja. Tim kommer göra mycket poäng i allsvenskan med mer speltid och med bra offensiva kedjekamrater. Känns också bra komponerad! Möjligen byta Tim mot Sörensen men känns bra såhär!
Hank-Ljungh-Sörensen
En mycket bra tredjekedja både framåt och bakåt! Om alla utvecklas som jag hoppas så många poäng från dessa killar! Sörensen borde kunna göra mycket mål och Hank är inte heller oäven vad gäller målskyttet!
Honken-Fimpen-Blomstrand
Två rutinerade herrar tillsammans med Blomstrand som jag tycker gjorde bra i slutet av förra året. Ska spela 0-0
Skulle gärna ha in Weigel nånstans då jag hoppas han kan få sitt genombrott men får inte in honom nu med Otto i laget och vill inte att han spelar fjärdekedja!
Ser mycket bra ut men då måste "stjärnorna" Johner, Linan, Otto och Ölve leverera samtidigt som de unga utvecklas! Hoppas mycket iaf!!!
-
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Linkan - Johner - Sörensen
Ölvestad - Otto - Åberg
Hank - Ljungh - Blomstrand
Honken - Fimpen - Tim
Extra: Weigel & Wennberg
Timmy - Andersson
Granath - Lidström
Gustafsson - Lennhanmer
Extra: Holm, Falk & Arnesson
Hasek
Extra: Reideborn
Inga ord behövs...
Ölvestad - Otto - Åberg
Hank - Ljungh - Blomstrand
Honken - Fimpen - Tim
Extra: Weigel & Wennberg
Timmy - Andersson
Granath - Lidström
Gustafsson - Lennhanmer
Extra: Holm, Falk & Arnesson
Hasek
Extra: Reideborn
Inga ord behövs...
Jag ser ett mönster...
Fast nu var det så att vi har en målvakt till " Chet Pickard " så hasek får inte plats :/
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- SkönaDjurgårn
Jag tror lätt, LÄTT, att Linkan kommer producera ordentligt i år. Dont worry.
- Järnkaminen90
Skulle vilja se att vi formerade ungefär så här:
Fredrik Bremberg, Dustin Johner, Pontus Åberg
Markus Ljungh, Kristofer Ottosson, Jimmie Ölvestad
Tim Eriksson, Henrik Eriksson, Marcus Sörensen
Michael Holmqvist, Fimpen Eklund, Ludvig Blomstrand
Timmy Pettersson, Erik Gustafsson
Elias Granath , David Lidström
Nils Andersson, Kim Lennhammer
Chet Pickard
Fredrik Bremberg, Dustin Johner, Pontus Åberg
Markus Ljungh, Kristofer Ottosson, Jimmie Ölvestad
Tim Eriksson, Henrik Eriksson, Marcus Sörensen
Michael Holmqvist, Fimpen Eklund, Ludvig Blomstrand
Timmy Pettersson, Erik Gustafsson
Elias Granath , David Lidström
Nils Andersson, Kim Lennhammer
Chet Pickard
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag gillar inte Tim Eriksson men Challe verkar vilja ha honom i en toppkedja.
Linkan - Otto - Åberg (Otto tar en del defensivt ansvar, resten, magic)
Ölvestad - Johner - Tim (Två killar som kan göra mål, alla tre snabba spelare)
Hank - Ljungh - Sörensen (Skriker kemi om de tre. Kraft i Hank och spelskicklighet i de andra två)
Linkan - Otto - Åberg (Otto tar en del defensivt ansvar, resten, magic)
Ölvestad - Johner - Tim (Två killar som kan göra mål, alla tre snabba spelare)
Hank - Ljungh - Sörensen (Skriker kemi om de tre. Kraft i Hank och spelskicklighet i de andra två)
Expert.
Måste bara inflika att vi har otroligt spännande juniorer som knackar på dörren i år. Weigel(inte junior längre), Wennberg, blomstrand har redan spetsegenskaper som gör att dom kan ta en plats.
Bakom finna en hel drös med spännande spelare. Har någon av dessa haft en fin utveckling över sommaren så blir det tufft för spelare som honken att hålla sin plats.
Bakom finna en hel drös med spännande spelare. Har någon av dessa haft en fin utveckling över sommaren så blir det tufft för spelare som honken att hålla sin plats.
Född till sportchef.
-
Linkan borde väl inte spela med Otto, dels för att Han inte verkar tycka om Otto så mycket. Hellre vill jag se Ölvestad där.
Jag ser ett mönster...
- SkönaDjurgårn
Linkan - Johner - Åberg låter som en sprudlande bra förstakedja. Kör gärna på den, Challe!
Sen hoppas man ju mycket på de yngre som sagt. Blomstrand var väl ingen jättefavorit för mig senast men kan han skruva upp intensiteten ytterligare några snäpp så kan han bli en publikens älskling tror jag.
Weigel gillade jag inte alls i a-laget (hans indianratio i paritet till speltiden är inget att vara stolt över) men ska ju ha mycket hockey i sig. Upp till bevis! Wennberg är jag mycket nyfiken på.
Åberg är dock min gunstling redan nu. Sätt honom med Linkan och låt blodbadet starta!
Sen hoppas man ju mycket på de yngre som sagt. Blomstrand var väl ingen jättefavorit för mig senast men kan han skruva upp intensiteten ytterligare några snäpp så kan han bli en publikens älskling tror jag.
Weigel gillade jag inte alls i a-laget (hans indianratio i paritet till speltiden är inget att vara stolt över) men ska ju ha mycket hockey i sig. Upp till bevis! Wennberg är jag mycket nyfiken på.
Åberg är dock min gunstling redan nu. Sätt honom med Linkan och låt blodbadet starta!

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nu vet jag inte om det var det du menade men Otto och Linkan har funkat bra ihop tidigare och en tvåvägscenter bredvid Linkan skadar knappast. Förstår inte vad du menar med Ölvestad. Han kan inte centra om det var det du menade. Vill du ha honom som Linkans forwardspartner så håller jag inte med. Åberg känns gjuten där.HomeOfSvenTumba skrev:Linkan borde väl inte spela med Otto, dels för att Han inte verkar tycka om Otto så mycket. Hellre vill jag se Ölvestad där.
Expert.