Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Metal Machine

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Metal Machine »

Kanske inte blev så tydligt, men länken finns i punkterna. Är det inte en typisk JJ-värvning?

Angående Brodin: Jo, han har ju verkligen till främsta uppgift att göra mål också. Verkligen. FAIL på Canal Plus! För vilken gång i ordningen?
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bjurre »

Metal Machine skrev:Kanske inte blev så tydligt, men länken finns i punkterna. Är det inte en typisk JJ-värvning?

Angående Brodin: Jo, han har ju verkligen till främsta uppgift att göra mål också. Verkligen. FAIL på Canal Plus! För vilken gång i ordningen?
Sundh är väl bättre än Carlsson i alla fall. Men ingen Sniper precis.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Metal Machine

Bjurre skrev:
Metal Machine skrev:Kanske inte blev så tydligt, men länken finns i punkterna. Är det inte en typisk JJ-värvning?

Möjligt. Men det känns också som en såndär spelare som dansar en höst och får Järlan att tänka "Wow, den där killen kommer vi att ha en enorm nytta av. Fram med börsen - här ska värvas! Kosta vad det kosta vill! Aucoin och Hensick kan slänga sig i väggen!"

Jag är då inte den första som skulle jubla...
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Metal Machine skrev:
Bjurre skrev:

Möjligt. Men det känns också som en såndär spelare som dansar en höst och får Järlan att tänka "Wow, den där killen kommer vi att ha en enorm nytta av. Fram med börsen - här ska värvas! Kosta vad det kosta vill! Aucoin och Hensick kan slänga sig i väggen!"

Jag är då inte den första som skulle jubla...
Håller jag med dig om. Men han plockar väl in Månsson och Jason Strudwick till nästa år.
Strudwick har ju lirat i NHL han måste vi ha.
Kusin med Scott Niedermayer då är det helt uppenbart för Järlan.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Har sett William Karlsson ett antal matcher den här säsongen. Kan vi värva honom - då ligger vi riktigt bra till. Killen är mycket vassare offensivt än Krüger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mäklaren skrev:Har sett William Karlsson ett antal matcher den här säsongen. Kan vi värva honom - då ligger vi riktigt bra till. Killen är mycket vassare offensivt än Krüger.
William Karlsson och Broc Little. Ja, tack.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Mäklaren skrev:Har sett William Karlsson ett antal matcher den här säsongen. Kan vi värva honom - då ligger vi riktigt bra till. Killen är mycket vassare offensivt än Krüger.
Han? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=19432
Metal Machine

Precis som många av oss skrev i höstas: In med Karlsson och Little! Ut med lill-Tjärna, Carlsson, Almtorp och Mackan.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Metal Machine skrev:Precis som många av oss skrev i höstas: In med Karlsson och Little! Ut med lill-Tjärna, Carlsson, Almtorp och Mackan.
Synd där att Mackan sitter på ett 14 millars kontrakt bara.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Förstår folk hur jobbigt det är att lösa spelare från befintliga kontrakt? Det är inte realistiskt att tro vi skall göra det med redan kontrakterade spelare - man kan dock HOPPAS det sker med en spelare som Carlsson (men är tveksam även där). Borde gå att hitta en lösning med exempelvis SSK - hävdat det sen i julas.

Brynäs verkade ju dock lite smått intresserade för Almtorp tidigare, så man vet ju aldrig men tror att han också stannar. Förvånar mig inte ett dugg om man också förlänger med M.Tjärnqvist... :|
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Kan någon som vet mer förklar varför Järlan gav Almtorp och Carlsson 2år kontrakt?
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Bjurre skrev:Kan någon som vet mer förklar varför Järlan gav Almtorp och Carlsson 2år kontrakt?
Får jag gissa mig till en förklaring som inte bara blir massa blaj?

Tror han ville ha en stomme spelare i laget som var något äldre än våra "jag-vill-dra-till-NHL" ungar, men fortfarande inte lastgamla som skulle stanna i laget under två säsonger. Framförallt i fallet med Almtorp tror jag det stämmer, vi var i behov av en center och visst - en center fick vi men knappast någon som är något direkt offensivt hot. Men det visste vi ju alla innan. Perfekt i en 3:e eller 4:e lina i ES - inget annat.
Metal Machine

-daniel- skrev:Förstår folk hur jobbigt det är att lösa spelare från befintliga kontrakt? Det är inte realistiskt att tro vi skall göra det med redan kontrakterade spelare - man kan dock HOPPAS det sker med en spelare som Carlsson (men är tveksam även där). Borde gå att hitta en lösning med exempelvis SSK - hävdat det sen i julas.

Brynäs verkade ju dock lite smått intresserade för Almtorp tidigare, så man vet ju aldrig men tror att han också stannar. Förvånar mig inte ett dugg om man också förlänger med M.Tjärnqvist... :|
Klart att det är jobbigt, men man måste ju få drömma. Jag hyser ganska stora förhoppningar om att bli av med Tjärna, Carlsson och Almtorp, däremot tror jag att vi får dras med Mackan ett tag till, tyvärr. Som du säger måste det gå att hitta lösningar med andra klubbar.

Bjurre: Han är korkad, dålig, inkompetent? Sjuk?
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

-daniel- skrev:
Bjurre skrev:Kan någon som vet mer förklar varför Järlan gav Almtorp och Carlsson 2år kontrakt?
Får jag gissa mig till en förklaring som inte bara blir massa blaj?

Tror han ville ha en stomme spelare i laget som var något äldre än våra "jag-vill-dra-till-NHL" ungar, men fortfarande inte lastgamla som skulle stanna i laget under två säsonger. Framförallt i fallet med Almtorp tror jag det stämmer, vi var i behov av en center och visst - en center fick vi men knappast någon som är något direkt offensivt hot. Men det visste vi ju alla innan. Perfekt i en 3:e eller 4:e lina i ES - inget annat.

Det värsta är väl om Järlan själv trodde att Almtorp skulle ersätta Kruger.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Metal Machine skrev:
-daniel- skrev:Förstår folk hur jobbigt det är att lösa spelare från befintliga kontrakt? Det är inte realistiskt att tro vi skall göra det med redan kontrakterade spelare - man kan dock HOPPAS det sker med en spelare som Carlsson (men är tveksam även där). Borde gå att hitta en lösning med exempelvis SSK - hävdat det sen i julas.

Klart att det är jobbigt, men man måste ju få drömma. Jag hyser ganska stora förhoppningar om att bli av med Tjärna, Carlsson och Almtorp, däremot tror jag att vi får dras med Mackan ett tag till, tyvärr. Som du säger måste det gå att hitta lösningar med andra klubbar.

Bjurre: Han är korkad, dålig, inkompetent? Sjuk?
Lägg även till lat. Orkade inte åka längre än till södertälje.
Låst