Om Åberg är skadad är nog jag av uppfattningen att han bör skickas hem för undersökning.
Det rör sig trots allt om en tongivande spelare för vår del och då är det våra läkare som skall kontrollera och avgöra om hur man skall göra med vila kontra rehab.
Kollar man på matchen ser man Åberg på bänken efter Sveriges första mål och ser inte sådär jätte bekymrad ut, hoppas hoppas hoppas det bara är något lätt
Glory1 skrev:Kollar man på matchen ser man Åberg på bänken efter Sveriges första mål och ser inte sådär jätte bekymrad ut, hoppas hoppas hoppas det bara är något lätt
Man åker inte hem från ett JVM om det är något lätt.. Tyvärr.
Glory1 skrev:Kollar man på matchen ser man Åberg på bänken efter Sveriges första mål och ser inte sådär jätte bekymrad ut, hoppas hoppas hoppas det bara är något lätt
Man åker inte hem från ett JVM om det är något lätt.. Tyvärr.
Kan nog räcka med att han beräknas vara tillbaka inom ca 1 vecka, kanske någon dag extra och dom kallar hellre in en annan..
Eller ja jag vet inte, det beror nog på vilken status han har i laget också, jag menar han har ju inte producerat superbra i j20 landslaget så dom kanske tycker det är bättre att få in någon som kan spela hela än en eventuel semifinal och final t.ex.
– Han kastade sig in i en situation djärvt och modigt, men fick en jäkligt tuff tackling mot sargen. Det var inget oschysst, men oturen var framme, säger Rönnberg.
– Det är en axelskada och vi får väl se längre fram hur allvarlig skadan är.
– Han kastade sig in i en situation djärvt och modigt, men fick en jäkligt tuff tackling mot sargen. Det var inget oschysst, men oturen var framme, säger Rönnberg.
– Det är en axelskada och vi får väl se längre fram hur allvarlig skadan är.
Det där med axelskador är väldigt luriga och ofta väldigt svåra att exakt förutspå hur länge som man tvingas bli borta. För Åberg och Djurgårdens del så får man verkligen hoppas att det är den lindrigare typen av axelskada, liknande den som Silfverberg fick för ett tag sedan. I sådana fall behöver rehabiliteringstiden inte nödvändigtvis vara mer än ett par veckor. Är det däremot av den allvarligare sorten, som gjorde att Tjärnqvist den yngre missade nästan fyra hela månader under 2009/10, ja, då är det nog tyvärr färdigspelat för denna säsongen...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Datsyuk_13 skrev:Det där med axelskador är väldigt luriga och ofta väldigt svåra att exakt förutspå hur länge som man tvingas bli borta. För Åberg och Djurgårdens del så får man verkligen hoppas att det är den lindrigare typen av axelskada, liknande den som Silfverberg fick för ett tag sedan. I sådana fall behöver rehabiliteringstiden inte nödvändigtvis vara mer än ett par veckor. Är det däremot av den allvarligare sorten, som gjorde att Tjärnqvist den yngre missade nästan fyra hela månader under 2009/10, ja, då är det nog tyvärr färdigspelat för denna säsongen...
då blir det och kräva förbundet på ersätning för en förstärkning
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt