Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av android »

Glöm inte kolla på Tv-pucken på SVT Play idag. Ett antal spelare som nog lirar i DIFs J-lag nästa år.

I en blandning av förhoppningar och vad jag tror skulle detta intag till HG vara kul till nästa år:
Forwards:
William Nylander (San jose? / SDE)
Dmytro Timashov (Nacka HK)
Adrian Kempe (DIF)
Kevin Stenlund (IFK Tumba)
Leonard Forselius (DIF)
Johan Järlefeldt

Backar
Andreas Englund (DIF)
Erik Palm (DIF)
Adam Ollas Mattsson (DIF)
Simon Anderberg (IFK Tumba)

Målvakter
Linus Söderström (DIF)
Moell Lindgren (DIF)

Ganska många kanske. Har i princip utgått helt från stats i tv-pucken samt försökt få så många DIF-spelare som möjligt. Tror att det skulle skapa ett slagkraftigt lag. Frågan är om Nyllet kommer spela i Sverige. Tror inte att han är gnagare faktiskt. Läste det någonstans. Han och Dmytro har lekstuga i tv-pucken. Stenlund verkar vara en stor ansvarsfull center. Kempe är nog redan klar. Järlan och Forselius kommer från U16 laget.
Backarna är svårare att avgöra. Englund är nog klar. Sedan kan det gå hur som helst, förhoppningsvis har man en bra urvalsprocess och plockar rätt killar.
Målvakterna vet jag inte. Söderström ses som en stor talang, sedan är det nog hugget som stucket.

Som -97 or föreslår jag:

Forward
Vet ej
Back
Oliver Kylington, en storväxt back som spelar med DIFs J18-lag som 13(?)-åring.
Målvakt
Vet ej
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

android skrev:Glöm inte kolla på Tv-pucken på SVT Play idag. Ett antal spelare som nog lirar i DIFs J-lag nästa år.

I en blandning av förhoppningar och vad jag tror skulle detta intag till HG vara kul till nästa år:
Forwards:
Adrian Kempe (DIF)
Leonard Forselius (DIF)
Johan Järlefeldt

Backar
Andreas Englund (DIF)
Erik Palm (DIF)

Målvakter
Linus Söderström (DIF)
Moell Lindgren (DIF)
Glömde du bort Lukas Löfquist? Han är ju den främste forwarden från U16 och har fått spela med J18 redan.

Gissar att du inkluderar Järlan Jr på namnet för det finns ju ett 20-tal spelare med mer imponerande siffror.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Antar att Linus Söderström är släkt med Tommy?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

AMMC skrev:
android skrev:Glöm inte kolla på Tv-pucken på SVT Play idag. Ett antal spelare som nog lirar i DIFs J-lag nästa år.

Forwards:
Adrian Kempe (DIF)
Leonard Forselius (DIF)
Johan Järlefeldt

Backar
Andreas Englund (DIF)
Erik Palm (DIF)

Målvakter
Linus Söderström (DIF)
Moell Lindgren (DIF)
Glömde du bort Lukas Löfquist? Han är ju den främste forwarden från U16 och har fått spela med J18 redan.

Gissar att du inkluderar Järlan Jr på namnet för det finns ju ett 20-tal spelare med mer imponerande siffror.
Som sagt är det en blandning mellan vad jag tror och vad jag hoppas. Järlan är självklart på namnet.

Lukas hade jag inte koll på att hade spelat med J18. Lär väl komma med i så fall :). Jag tror inte heller att Nylander kommer spela med oss.

Backarna har jag knappt någon aning alls om. Är väl mest gissningar även om en del är lite mer kvalificerade än andra.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Stort att Stockholms andra lag håller på att slå ut Göteborg.

Edit: Det var inget.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Genomklappning från 2-0 till 2-5 (sista i tom kasse) mot Linköping ikväll, 4 baklängesmål på några minuter. Mycket slarv som förstörde matchen.

Men men, Henrik Nyberg gjorde J20-debut och såg ut som en liten Mitman-kopia med duracellkaninstendenser, mycket roligt att se.

Som plåster på såren kommer här en ganska lång intervju med vår nye J20-kapten, Sebastian Persson.

http://trappan.blogspot.com/2011/09/int ... on-en.html
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Positivt att Åberg fortsätter att ösa på! Hur såg Jim ut? En balja i vilket fall.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Metal Machine skrev:Positivt att Åberg fortsätter att ösa på! Hur såg Jim ut? En balja i vilket fall.
Jim Gustafsson såg ut lite som Kim Lennhammer brukade göra, skicklig i offensiven men ingen att hålla i när det blåser i egen zon. Men detta var blott hans andra träningsmatch efter en axelskada så jag väntar gärna med att döma.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Otroligt intressant läsning om Persson. Kommer definitivt hoppas lite extra på honom nu.

Planerar du fler intervjuer?

Finns ju några man skulle vilja läsa något sådant här om.

Ni som inte läst. Gör det nu.
Född till sportchef.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Västerbottens TV-puck-lag spelar lika tråkigt som Fuleå.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Stockholm Röd är så jävla dominanta men får inte in pucken. Helt sjukt. För övrigt vill jag se Timashov och Nylander i DIF nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Jim Morrison skrev:Stockholm Röd är så jävla dominanta men får inte in pucken. Helt sjukt. För övrigt vill jag se Timashov och Nylander i DIF nästa säsong.
Helst inte i samma kedja då, en sak att leka sönder Jämtland och Hälsingland men det håller inte att spela sån där lyxhockey mot ett bra lag. Precis lika ineffektiva igår mot Norrbotten. Men de mognar förhoppningsvis. Tyckte Lukas Löfquist var bra, kraftfull och rak hockey.

Vi har redan de tre bästa backarna i vår organisation dock i Kylington, Englund och Mattsson, det är riktigt roligt. Och bästa målvakterna i både Röd och Vit.

I november brukar det komma ut vilka som ska till DIF.

android:
Det kommer troligtvis komma mer, om du har tips eller önskningar så är det bara att skicka pm.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

AMMC skrev:
Jim Morrison skrev:Stockholm Röd är så jävla dominanta men får inte in pucken. Helt sjukt. För övrigt vill jag se Timashov och Nylander i DIF nästa säsong.
Helst inte i samma kedja då, en sak att leka sönder Jämtland och Hälsingland men det håller inte att spela sån där lyxhockey mot ett bra lag. Precis lika ineffektiva igår mot Norrbotten. Men de mognar förhoppningsvis. Tyckte Lukas Löfquist var bra, kraftfull och rak hockey.

Vi har redan de tre bästa backarna i vår organisation dock i Kylington, Englund och Mattsson, det är riktigt roligt. Och bästa målvakterna i både Röd och Vit.

I november brukar det komma ut vilka som ska till DIF.

android:
Det kommer troligtvis komma mer, om du har tips eller önskningar så är det bara att skicka pm.
Absolut, men det där lekandet brukar försvinna ju äldre spelarna blir och vilken liga dom spelar i. Talangen och förmågan finns ju där för båda spelare och det är bara en tidsfråga innan mognaden kommer. Timashov var ju helt överlägsen idag och kontrollerade hela spelet varje gång han var inne men fick inte in puckarna bara. Hans spel påminde mig om Vladimir Tarasenko, en annan lovande spelare, dock lite äldre.

Lukas Löfquist imponerar mycket. En ny Mattias Kalin?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Jim Morrison skrev:
Absolut, men det där lekandet brukar försvinna ju äldre spelarna blir och vilken liga dom spelar i. Talangen och förmågan finns ju där för båda spelare och det är bara en tidsfråga innan mognaden kommer. Timashov var ju helt överlägsen idag och kontrollerade hela spelet varje gång han var inne men fick inte in puckarna bara. Hans spel påminde mig om Vladimir Tarasenko, en annan lovande spelare, dock lite äldre.

Lukas Löfquist imponerar mycket. En ny Mattias Kalin?
Löfquist är nog mer en "ny" Viktor Liljegren. ;-)

Kalin är riktigt bra dock. För att få lite perspektiv på tv-pucken kan jag nämna att Alexander Wennberg som också är 94a just nu är lite bättre och närmre att etablera sig i J20. När Kalin utsågs till bäste forward i tv-pucken satt Wennberg hemma framför tv:n.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

TV-pucken är inte slut ännu förvisso, men lite information om spelarna som deltagit från DIF finns nu iaf på : http://trappan.blogspot.com/2011/09/dif ... -2011.html

Jag har även lagt upp en kort matchrapport från gårdagens debacle från J20's sida.
http://trappan.blogspot.com/2011/09/dif ... 0-2-5.html
Skriv svar