Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
rikkard

Lindman

Inlägg av rikkard »

Om de behåller Lindman är jag minst sagt förvånad. Anledningen till att han producerat poäng är att han väljer att spela offensiv forward, med-huvudet-under-armen-spelstil.

Skulle dessutom vara intressant att se hur många assist han har gjort åt fel håll, samt hur många p-outs han presterade under säsongen. Tippar att han ligger i topp på båda listorna i hela ligan. Lindman är inte mycket att behålla.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Halford skrev:Kall-El: Lindman är väl ändå en av dom med mest speltid? Eller det kanske var jag som missförstod ditt inlägg. Jag är för övrigt övertygad om att han kommer stanna nästa år.
I förhållande till vad Lindman kostar är han knappast värd pengarna. Killen besrevs som en "supervärvning" av styrelsen. Själv tycker jag Lindman var ojämn, osäker och mest slagit puck-out hela säsongen. Skulle själv föredra om man byggde backspelet på Ronnie, Timmy,Tompa och Jiri till nästa säsong. In med två nya pjäser samt att man ger Persson och Lundh chansen som junisar.

Fernholm tror jag man kan glömma då han säkert vill tillbaka över pölen igen.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Kall-El skrev: In med två nya pjäser samt att man ger Persson och Lundh chansen som junisar.

Lundh? Som i Patrik Lundh? Han är väl center? Du kanske tänker på Oscar Eklund?

För övrigt tror jag vi får de betydligt lättare att behålla Ferna än att behålla Jiri. Daniel har ju varit en succé i år och har ju fått debutera i landslaget. Tror knappast att han är eftertraktad i Nordamerika och harva i farmarligorna vill han nog inte göra.
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Diffe89 skrev:
För övrigt tror jag vi får de betydligt lättare att behålla Ferna än att behålla Jiri. Daniel har ju varit en succé i år och har ju fått debutera i landslaget. Tror knappast att han är eftertraktad i Nordamerika och harva i farmarligorna vill han nog inte göra.
Fernholm har kontrakt med Pittsburgh även över nästa säsong. Jag har även för mig att han var helt inställd på att åka över och ge spel i farmarlaget en ny chans efter den gångna säsongen. Vårt enda hopp är således att Daniel inser att han knappast ökar sina aktier till spel i NHL genom att harva i AHL där borta.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Diffe89 skrev:
Kall-El skrev: In med två nya pjäser samt att man ger Persson och Lundh chansen som junisar.

Lundh? Som i Patrik Lundh? Han är väl center? Du kanske tänker på Oscar Eklund?

Japps jag menade Eklund. Blandar alltid ihop dem.

Tror faktiskt Ferna är svårare att behålla. Killen vill nog gärna ge NHL en chans till om man säger så...
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Tycker att breddspelare (inklusive lovande juniorer) framförallt ska värvas från den egna organisationen. Toppspelare ska värvas utifrån. Att värva spelare såsom Ericsson, Liwing och Danielsson som är breddspelare på mer än ett år istället för att kunna behålla egna breddspelare såsom Ribben är onödigt. DIF:s egna juniorer har lyckats ok i år och tänker på Ante, Bengan och Thörn.

Är tveksam till många förslag på forumet - där det handlar om unga talanger - speciellt om de inte kommer från Stockholm. Fokus på några toppspelare utifrån och hemvävt på bredden. Hemvävt på bredden sänder en signal till juniorer att valet av DIF i unga år betalar sig längre fram. Om en lovande spelare inte platsar första året är det lättare att ge den personen matchtid i J20. Sannolikt känner breddspelarna mer för DIF om de spelat i klubben en längre tid - något som kan dämpa deras lönekrav. En billig bredd skapar utrymme för en vassare och dyrare topp.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Man kanske kan locka till sig Francois Bouchard igen. Killen är ju en ganska så offensiv back, ganska lik Jiri och han har ju spelat för oss tidigare. Han skulle kunna vara ett alternativ, om vi har pengar över.
Rightare också... :wink:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1649
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diffarn1 »

Pepp91 skrev:Man kanske kan locka till sig Francois Bouchard igen. Killen är ju en ganska så offensiv back, ganska lik Jiri och han har ju spelat för oss tidigare. Han skulle kunna vara ett alternativ, om vi har pengar över.
Rightare också... :wink:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1649
Skulle tro att han är rätt dyr va?
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Men han skulle vara en dröm värvning.
mankan

Inlägg av mankan »

Nu gäller detta ingen värvning eller nåt men jag upplever det som att man inte får ha sina åsikter här inne på forumet... Alla måste få ha sina förslag på va dif ska värva och inte värva!!... Tycker någon t.e.x att Klasen ska värvas så är det alltid någon som hugger på den personen nej han är dålig osv... Låt alla ha sina önskningar med mera för Jag och även ni andra här inne har samma mål att få djurgårn bättre då har ju alla sina önskingar, förslag och åsikter...Det här gäller inte alla här inne men jag har läst flera texter där folk blir påhoppade för att dom har en synpunkt..
Mankan
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

mankan skrev:Nu gäller detta ingen värvning eller nåt men jag upplever det som att man inte får ha sina åsikter här inne på forumet... Alla måste få ha sina förslag på va dif ska värva och inte värva!!... Tycker någon t.e.x att Klasen ska värvas så är det alltid någon som hugger på den personen nej han är dålig osv... Låt alla ha sina önskningar med mera för Jag och även ni andra här inne har samma mål att få djurgårn bättre då har ju alla sina önskingar, förslag och åsikter...Det här gäller inte alla här inne men jag har läst flera texter där folk blir påhoppade för att dom har en synpunkt..
Visst får alla ha sin åsikt, men det bör vara viss realism i ens funderingar. Vet inte om jag är ensam om detta, men länkningar till elite-någnting-sidan börjar kännas lite överdrivet. Om en spelare är något att ha skriv varför istället för att länka till en sida som bara redovisar lite kort statistik.
Halford

Inlägg av Halford »

mankan skrev:Nu gäller detta ingen värvning eller nåt men jag upplever det som att man inte får ha sina åsikter här inne på forumet... Alla måste få ha sina förslag på va dif ska värva och inte värva!!... Tycker någon t.e.x att Klasen ska värvas så är det alltid någon som hugger på den personen nej han är dålig osv... Låt alla ha sina önskningar med mera för Jag och även ni andra här inne har samma mål att få djurgårn bättre då har ju alla sina önskingar, förslag och åsikter...Det här gäller inte alla här inne men jag har läst flera texter där folk blir påhoppade för att dom har en synpunkt..
Då går det utmärkt att skapa en tråd där man föreslår spelare. I den här tråden talas det om spelare som det ryktas om och inget annat.
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

http://expressen.se/sport/ishockey/elitserien/1.586428

Brendl verkar vara lite trött på Mora. Kankse skulle vara något att kolla lite extra på... 8)
Men han kanske inte passar in i DIF...
rikkard

Inlägg av rikkard »

Höken skrev:http://expressen.se/sport/ishockey/elitserien/1.586428

Brendl verkar vara lite trött på Mora. Kankse skulle vara något att kolla lite extra på... 8)
Men han kanske inte passar in i DIF...
Det är bra att Brendl är trött på Mora. Hoppas att han lämnar elitserien till nästa säsong.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Precis, att ta bort Brendl från Mora är som att ta bort Linkan från DIF= garanterad plats i nästa års kvalserie.

Så vi får väl hoppas att han flyttar härifrån....
Skriv svar