samiam skrev:Tyvärr så har jag svårt med det, ta saker och ting med en nypa salt, särskilt när det börjas att pratas om Globen.. (Globen har väl inte ens is?)..
Vad spelade nhl-lagen på för underlag då de spelade i globen isåfall :shock:
Men NHL har väl spelat färdigt i Globen, inte har dom is där inne när inget hockeylag spelar där, det är iallafall vad jag har hört
Nej det har dom nog inte men om DIF bestämmer sig för att lira någon match där så fixar de nog isen på ett par dagar[/quote]
Det är nog möjligt, men då måste dom ha framförhållning, sedan tror jag att dom får fylla på med öl/vin/jäger m.m i barerna, då jag tror att många kommer bli sittande där istället än inne på dom menlösa läktarna som finns i Globen. Snälla DIF ta inte död på denna hypen som vi nu byggt upp, ni har budgeterat med 6500/pers i snitt, låt oss först och främst att försöka slå det på HOVET, att prata om Globen nu är bara helt fel (drygt 6000pers förra matchen).
Senast redigerad av Caveman den 2009-10-09 15:49:56, redigerad totalt 1 gånger.
Jag vet inget om kylaggregaten i Globen.
Men i malmö så fryser dom ny is på 12 timmar.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Honken skrev:Jag vet inget om kylaggregaten i Globen.
Men i malmö så fryser dom ny is på 12 timmar.
Där verkar det gå undan, sedan gäller det väl att se över när Globen är ledig, det är väl en jävla massa arrangemang.. Förstår inte varför JAG skriver om Globen, jag som hatar skiten. Jag skiter i hur fort dom kan frysa en ny is (Under NHL-matcherna var det en bedrövlig is), jag vägrar att DIF hockey ska spela i den där hockey-mördande Globen..Riv skiten..
Endast 25 säsongskort finns nu kvar för försäljning i klacken.
Detta innebär att vi snart har sålt 1000 st säsongskort i klacken, och 250 av dessa för nästan 2000kr.
Jag är riktigt imponerad av utvecklingen som skett i klacken. Det är underbart att se att vi blir fler och fler för varje dag som går. "Nu ska det bli gung, så häng med å sjung!"
Samtidigt ska man väl ta sig en funderare hur många % av dessa som sjunger. En del verkar stå tysta hela tiden. Andra kliver bara in vid ljudtoppar.
Jag tycker att det är jävligt dålig stil mot DIFhockey om man köper det kraftigt subventionerade säsongskortet i klacken och sen bara står(sitter!) och kollar på matchen utan att sjunga en ton(nåja) på hela säsongen.
Sen har inte alla samma förutsättningar för att sjunga. Mindre stämband osv. Men man bör försöka.
Att det fanns linköpingsupportrar på A15 förra matchen äcklar mig.
android skrev:Samtidigt ska man väl ta sig en funderare hur många % av dessa som sjunger. En del verkar stå tysta hela tiden. Andra kliver bara in vid ljudtoppar.
Jag tycker att det är jävligt dålig stil mot DIFhockey om man köper det kraftigt subventionerade säsongskortet i klacken och sen bara står(sitter!) och kollar på matchen utan att sjunga en ton(nåja) på hela säsongen.
Jag håller med dig där fullt ut. Det är fruktansvärt dåligt av de som gör detta...
Men detta problemet har nu funnits i några säsonger och lär tyvärr inte försvinna... Så det är väl bara att vänja sig vid det.
Nu mera anses det också vara "coolt" att stå i klacken... Därutav har antalet fjortisar i klacken ökat markant.
Lite roligt att se på dessa småbarn dock, som står där i klacken med 25 kilo vax i håret
Fick vi verkligen loss 250 säsongsklackbiljetter till efter dom 750 vi sålde. Hittar ingen info om det...
Om alla bara tar sitt eget ansvar och säger i vänlig ton att i klacken sjunger vi och står upp för DIF matchen igenom. Sen att folk högre upp på läktaren och kanterna manar på och sjunger så vi får med hela sektionen.
android skrev:Samtidigt ska man väl ta sig en funderare hur många % av dessa som sjunger. En del verkar stå tysta hela tiden. Andra kliver bara in vid ljudtoppar.
Jag håller med dig där fullt ut. Det är fruktansvärt dåligt av de som gör detta...
Men detta problemet har nu funnits i några säsonger och lär tyvärr inte försvinna... Så det är väl bara att vänja sig vid det.
Nu mera anses det också vara "coolt" att stå i klacken... Därutav har antalet fjortisar i klacken ökat markant.
Lite roligt att se på dessa småbarn dock, som står där i klacken med 25 kilo vax i håret
Så länge man sjunger och tar i så spelar det väl ingen roll om man är fjortis? haha. Ser hellre en skara fjortisar än 60-plussare som inte är kapabla till att sjunga&skrika i klacken. ^^
Raus skrev:Så länge man sjunger och tar i så spelar det väl ingen roll om man är fjortis? haha. Ser hellre en skara fjortisar än 60-plussare som inte är kapabla till att sjunga&skrika i klacken. ^^
Fjortisarna sjunger inte... I alla fall inte så många
När man sitter i närheten av ett litet fjortissamhälle inne på Hovet hör man inte mycket hockey-talk från deras sida
Så länge man sjunger och tar i så spelar det väl ingen roll om man är fjortis? haha. Ser hellre en skara fjortisar än 60-plussare som inte är kapabla till att sjunga&skrika i klacken. ^^
Sjunger man inte men har säsongskort i klacken borde det vara ett krav att köpa Souvernirer, mat, bärs eller liknande för minst 100 spänn per match för att rättfärdiga sitt existerande på nämnda sektion. För mig spelar det ingen roll vilken sub-grupp man tillhör. När man kliver in på hovet så kliver man ur den rollen och blir en järnkamin.