Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev: Tellan är ju gammal Djurgårdare, honom vill du väl inte ha? ;)

Ska jag rangordna dom tre så blir det..
1. Hadelöv
2. Dahlberg
3. Sperrle

Jag skulle nog ha en stor klump i magen hela sommaren om vi värvade något helt okänt namn från utlandet som man inte hade någon aning om vem det var... Känns lite gamble. Enda positiva är väl att vi får en billigare målvakt nu. Men således också en sämre..
Haha, självfallet vill jag ha in Tellqvist. På samma sätt vill jag gärna ha in Murray, Kronwall, Boyle, Thoresen, osv, osv. Det jag inte vill ha är gamla DIF-spelare utan kvaliteter som inte hade värvats om dom inte var just gamla DIF-lirare. Typ Michael Holmqvist. Men det vet du också att jag menar ;)

Hadelöv... Alltså, hur mycket ambition och motivation finns det i den mannen? Det lät ju seriöst som att han skulle gå i pension med familjen i Skåne där han trivs bäst. Ska han då komma till ett hårdsatsande DIF och slita som ett jävla djur varje kväll i allsvenskan för att ta upp oss? Känns som en jävla omställning i sådana fall.
Ja, det är ju frågetecknet med Hadelöv...

When Marty Turco comes marching home again.... ;)
Marty Turco... Han skulle jag inte tacka nej till i alla fall. Känns faktiskt inte som en totalt omöjlig värvning heller. Han spelade i Österrike förra säsongen, menar jag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Fiskmaesen »

För ett par veckor sedan såg jag försiktigt optimistiskt fram emot Allsvenskan, nu ger magkänslan mig en signal om total dekadens kommande säsong..
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Fiskmaesen skrev:För ett par veckor sedan såg jag försiktigt optimistiskt fram emot Allsvenskan, nu ger magkänslan mig en signal om total dekadens kommande säsong..
Jag har lagt den totala dystopin på kylning tills den här veckan är över. Jag vill se vilka tre(?) backar som presenteras först. Om det är antiklimax där också, ja då vet jag inte vad jag kommer göra. Eller hur jag kommer må.

Hjälp.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Är Johan Backlund HELT otänkbar tror ni? http://eliteprospects.com/player.php?player=1154

EDIT: Hajar naturligtvis att det är väldigt osannolikt men famlar i mörkret efter ljusglimtar.

Jag ser inte så många bra "kända" alternativ, alltså Hadelöv är en bra keeper men precis som flera skrivit undrar man ju lite över motivationen...
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Jim Morrison skrev:
Fiskmaesen skrev:För ett par veckor sedan såg jag försiktigt optimistiskt fram emot Allsvenskan, nu ger magkänslan mig en signal om total dekadens kommande säsong..
Jag har lagt den totala dystopin på kylning tills den här veckan är över. Jag vill se vilka tre(?) backar som presenteras först. Om det är antiklimax där också, ja då vet jag inte vad jag kommer göra. Eller hur jag kommer må.

Hjälp.
Ja jisses, man balanserar på bristningsgränsen till att diagnostiseras som ett Borderline-fall av detta känslomässiga trauma som denna senaste delen av sillyn har bjudit på.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Är Johan Backlund HELT otänkbar tror ni? http://eliteprospects.com/player.php?player=1154

EDIT: Hajar naturligtvis att det är väldigt osannolikt men famlar i mörkret efter ljusglimtar.

Jag ser inte så många bra "kända" alternativ, alltså Hadelöv är en bra keeper men precis som flera skrivit undrar man ju lite över motivationen...
Timrå är väl och tafsar på honom?
Expert.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Gerber var nog utan att överdriva ES dyraste målvakt senaste säsongen, glöm honom.

Jag har gillat det jag sett av den tyska keepern Endras som Andy skrev om också, men nu antar jag han gjorde en riktig jävla plattmatch när de mötte Norge. Han lär alldeles oavsett vara för dyr.

Vill veta vart det sket sig med Tellan, jag har en känsla av att man försöker snåla in i på målvaktsposten av ren princip...inse att det är den enskilt mest viktiga spelaren. Nu säger jag iofs inte att man skulle betala hur mycket som helst för exempelvis Tellqvist men har vi trots allt mellan 15-18 miljoner i spelarbudget så bör det finnas utrymme för en vass keeper, men det var kanske något annat som låg bakom Tellans beslut? Kanske helst undviker HA-spel?

Nåväl, en totalt värdelöst jävla tråkig måndag med enbart skit från morgon till kväll vart inte bättre av det här beskedet. Skit.
DIF ska ha lagt undan en hel del pengar till målvaktsposten. Då man vill ha en riktigt bra målvakt.

Tellan verkar inte varit så jättesugen på att spela i allsvenskan, och pengarna i KHL går givetvis inte att jämföra med det som vi kunde erbjuda...

Andreas Hadelöv, Nicklas Dahlberg, Daniel Sperrle?
Fyfan om det blir Hadelöv eller Dahlberg. Sperrle är den enda jag kan tänka mig - och då blir det en jävla chansning ändå, med tanke på att han endast har agerat backup/delat på förstaspaden på sistone.
Tellan är ju gammal Djurgårdare, honom vill du väl inte ha? ;)

Ska jag rangordna dom tre så blir det..
1. Hadelöv
2. Dahlberg
3. Sperrle

Jag skulle nog ha en stor klump i magen hela sommaren om vi värvade något helt okänt namn från utlandet som man inte hade någon aning om vem det var... Känns lite gamble. Enda positiva är väl att vi får en billigare målvakt nu. Men således också en sämre..
Nu slår väl nålen på PK-mätaren i botten men jag tänker chockera forumet genom att ondgöra mig över denna jävla hockey-xenofobi. Jag tar gärna en utländsk målvakt, speciellt med tanke på vilka genuint mediokra svenska rinkvrak det är som finns att tillgå. Detta lag och denna klubb skulle fan må bra av en blodtransfusion av lite exotiskt snitt för att få till ett nytänk och en nystart. Det behöver förresten inte vara så särdeles exotiskt, lite finsk sisu hade räckt.

Hoppas verkligen att vi helt förutsättningslöst vågar leta efter den bäste målvakt som står att finna på marknaden, helt oavsett nationalitet. SSK har visat att man kan hitta klassmålvakter som Julius Hudacek om man bara vågar tänka utanför ramarna.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Är Johan Backlund HELT otänkbar tror ni? http://eliteprospects.com/player.php?player=1154

Det tror jag inte, de har väl knappast råd med honom och Belissimo?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:

Det tror jag inte, de har väl knappast råd med honom och Belissimo?
Sant.

Johan Backlund, Marty Turco.... Nu snackar vi! ;)
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Magnutz skrev:
Äppelmos skrev:
Magnutz skrev:Har det bekräftats från annat håll än Stålnackes twitter att Tellan ska spela KHL?
Du får gärna slå honom en pling :P
Ska nog göra det. Har andra saker att snacka med honom om så kan ju ta det i samma veva. Fan om det stämmer att han ska casha oligark-stålar i 2 år.. Inte kul
Har i alla fall fått direkt från Tellqvist själv nu. Han spelar i Riga kommande säsong. Skit.

Nu blir det intressant att se vem vi får som 1st keeper. helvetes jävla skit
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Magnutz skrev:
Magnutz skrev:
Äppelmos skrev:
Magnutz skrev:Har det bekräftats från annat håll än Stålnackes twitter att Tellan ska spela KHL?
Du får gärna slå honom en pling :P
Ska nog göra det. Har andra saker att snacka med honom om så kan ju ta det i samma veva. Fan om det stämmer att han ska casha oligark-stålar i 2 år.. Inte kul
Har i alla fall fått direkt från Tellqvist själv nu. Han spelar i Riga kommande säsong. Skit.

Nu blir det intressant att se vem vi får som 1st keeper. helvetes jävla skit
Sa han något mer om det?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tänkte på Michal Zajkowski, men han har kontrakt med Tingsryd.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Backlund skulle inte jag tacka nej till, frågan är bara hur pass sugen han är på allsvenskt spel. Gjorde bra ifrån sig i den finska ligan.
clowns to the left of me, jokers to the right
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Finns inte en vettig realistisk keeper ledig bortsett från Hadelöv.

Vi skulle tagit Ridderwall kanske. Försent nu.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

reservjesus skrev:Backlund skulle inte jag tacka nej till, frågan är bara hur pass sugen han är på allsvenskt spel. Gjorde bra ifrån sig i den finska ligan.
Rögle letar ju också, det ska man inte glömma. Någon postade för någon dag sedan att alla lagen har första målvakterna klara, men Fransson är inte initialt tänkt som 1:a.

Sen känner jag att jag måste fortsätta påpeka hur pass dålig jag tror att värvningen av Hadelöv skulle vara. Han är till åren kommen, han har haft sin "peak", han vill gärna vara med sin familj, han skulle inte tjäna som han är van vid, samt han har inte längre något att bevisa.
Varifrån ska han då få någon som helst motivation att spela så pass bra hockey att han utgör den vinnarmålvakt som ska ta oss tillbaka?

Jag ser mycket hellre att vi storchansar på någon målvakt från Europa eller Staterna med bra siffror än att satsa på en 36åring med sämre motivation för Allsvensk hockey än Zlatan har för Allsvenskan. Det är nästan en mindre chansning än Hadelöv
Låst