Horribelt.. Om detta stämmer blir jag grymt besviken på DT. Om ryktet stämmer, vad skulle han vilja ha då? 400kkr/mån? 500kkr/mån... Usch.SirLeas skrev:Enligt en utav GrönvitaSumos källor så nobbade D.Tjärnqvist ett bud på 340 000:-/månaden av DIF, vilket låter nästan absurt om det är sant.
Samma person säger sig också veta att DIF har lagt ett konkret kontraktsförslag till Ferholm då han ej får förlängt kontrakt i KHL.
Ska bli intressant och se hur detta utvecklar sig.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
"Så här ligger det till:
Victor Bartley berättade väldigt tidigt om för Difledningen att NHL intresse fanns, Djurgårdledningen var tidigt på Klubertanz och frågade sig för. Daniel Tjärnqvist har man för förhandlingar med ända sedan hans kontrakt löpte ut i Ryssland den 30 April.. När Bartley blev klar för Nashville så gick allt väldigt snabbt i affären med Klubertanz. Djurgårdens drömspelare är Daniel Tjärnqvist och Dif har lagt fram många kontraktsförslag till Tjärnqvist men han kräver hög lön. Så nu när man fick Klubertanz så har man Det man letat efter en spelskicklig tvåvägsback med en månadslön på drygt hälften av vad man bjudit Tjärnqvist 340000:- har han nobbat. Man var länge intresserade av Jonas Ahnelöv, men när Fernholm blev ledig så har han varit huvudspåret, Fernholm har bostad i Stockholm. Djurgården har gett Fernholm ett kontraktsförlag att ta ställning till. Djurgården vill bli av med Stefan Lassen och hans ganska stora lönekostnad och Malmö är mycket intresserade. "
Summan kommer ifrån en kommentar på bloggen. Det låter ju som att det är bloggförfattaren som skrivit kommentaren men det står inget namn på vem som skrivit den...
Ehm... hursomhelst, ska inte döma någon utifrån det där men har DT tackat nej till 340k i DIF efter att DIF ställt upp för honom ett par somrar i rad med rehab bland annat, då är det fan ristat i sten vad jag tycker den där giriga snubben.
Victor Bartley berättade väldigt tidigt om för Difledningen att NHL intresse fanns, Djurgårdledningen var tidigt på Klubertanz och frågade sig för. Daniel Tjärnqvist har man för förhandlingar med ända sedan hans kontrakt löpte ut i Ryssland den 30 April.. När Bartley blev klar för Nashville så gick allt väldigt snabbt i affären med Klubertanz. Djurgårdens drömspelare är Daniel Tjärnqvist och Dif har lagt fram många kontraktsförslag till Tjärnqvist men han kräver hög lön. Så nu när man fick Klubertanz så har man Det man letat efter en spelskicklig tvåvägsback med en månadslön på drygt hälften av vad man bjudit Tjärnqvist 340000:- har han nobbat. Man var länge intresserade av Jonas Ahnelöv, men när Fernholm blev ledig så har han varit huvudspåret, Fernholm har bostad i Stockholm. Djurgården har gett Fernholm ett kontraktsförlag att ta ställning till. Djurgården vill bli av med Stefan Lassen och hans ganska stora lönekostnad och Malmö är mycket intresserade. "
Summan kommer ifrån en kommentar på bloggen. Det låter ju som att det är bloggförfattaren som skrivit kommentaren men det står inget namn på vem som skrivit den...
Ehm... hursomhelst, ska inte döma någon utifrån det där men har DT tackat nej till 340k i DIF efter att DIF ställt upp för honom ett par somrar i rad med rehab bland annat, då är det fan ristat i sten vad jag tycker den där giriga snubben.
Expert.
- Remy Lebeau
Hur man ens kan erbjuda en back av Tjärnqvist's kaliber 340 000 (Om det nu stämmer) är bortom mitt förstånd. Då finns det klart bättre backar att hämta på andra håll.
Har alltid vetat att Daniel är en girig som få, men om detta stämmer så behöver han aldrig komma hit igen.
Har alltid vetat att Daniel är en girig som få, men om detta stämmer så behöver han aldrig komma hit igen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Ja, jag förstår inte varför han vill sätta klubben han ska representera i ekonomiska bekymmer för att han gillar stålar. Han borde ha mer än nog av varan för att kunna leva drägligt. Skulle han tjäna 200kkr/mån klarar han det mesta i Sverige. Tjänar han 200kkr/mån i 2 år är det ~5 miljoner kronor. På två år. En årslön på 2,5mkr. Näe, stämmer ryktena.. ujuj. Jag gillar inte girigbukar så jag hoppas ryktena är felaktiga...SirDIFalot skrev:"Så här ligger det till:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Om detta är sant, vad håller han på med? Fan det värsta jag varit med om. Här har vi en person med uttalat "djurgårdshjärta" och han behandlar klubben såhär? Efter X antal år där han, gratis, får låna våra faciliteter och diverse tränare för att han ska kunna lira i Ryssland eller fan vet jag. Vad fan är felet på karln?SirLeas skrev:Enligt en utav GrönvitaSumos källor så nobbade D.Tjärnqvist ett bud på 340 000:-/månaden av DIF, vilket låter nästan absurt om det är sant.
Samma person säger sig också veta att DIF har lagt ett konkret kontraktsförslag till Ferholm då han ej får förlängt kontrakt i KHL.
Ska bli intressant och se hur detta utvecklar sig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Den här historien med Tjärnqvist börjar ju bli patetisk. Han kallar sig Djurgårdare samtidigt som han verkar ha hybris och inte fattat att han lämnat KHL och miljonhysterin. Vakna för FAN Daniel och inse att du är tillbaka i Sverige och bli lite ödmjuk. Inse också att det finns andra värden än pengar i livet. Se på Nisse som drabbades av något som kan hända oss alla. Han går en egen tuff match för att hitta tillbaka till vardagen.
KÄMPA NISSE, DU HAR ALLTID EN PLATS IN MY HEART
KÄMPA NISSE, DU HAR ALLTID EN PLATS IN MY HEART
-
Nåväl, med Kyle tillbaks kommer vi ha en ruskigt bra offensivt backuppsättning.
Nåväl, tackar Daniel Tjärnqvist för sin tid i DIF.
En back med ypperligt bra defensiva kunskaper nu är i princip ett måste.
Nåväl, tackar Daniel Tjärnqvist för sin tid i DIF.
En back med ypperligt bra defensiva kunskaper nu är i princip ett måste.
- SkönaDjurgårn
Jag brukar mest fa skit for att jag ogillar Daniel Tjarnqvists tendenser, men nu verkar ju fler halla med. Man vet ju inte vad som ar sant har, jag reserverar mig for det, men jag blir inte forvanad direkt... Vad skulle parterna annars vara oense om? Pengar och kontrakslangd saklart (de gar ju hand i hand).
Han ar saklart SVINRIK redan men ska anda krama ur DIF allt de har och lite till. Vilken javla tomte, hoppas verkligen inte han ens far 340k, det ar helt galet overbetalt.
Nu till det positiva: Valkommen hem, Kyle! Det har var helt underbara nyheter da han ar en av mina absoluta favoritbackar. Klacken borde hylla honom med "Its a great day to be alive"! (Det kanske foreslagits redan, har inte last traden an). Jaja, som sagt, en fantastisk nyhet som hojer min hockeytemperatur med ca 800 grader.
Han ar saklart SVINRIK redan men ska anda krama ur DIF allt de har och lite till. Vilken javla tomte, hoppas verkligen inte han ens far 340k, det ar helt galet overbetalt.
Nu till det positiva: Valkommen hem, Kyle! Det har var helt underbara nyheter da han ar en av mina absoluta favoritbackar. Klacken borde hylla honom med "Its a great day to be alive"! (Det kanske foreslagits redan, har inte last traden an). Jaja, som sagt, en fantastisk nyhet som hojer min hockeytemperatur med ca 800 grader.
- Järnkaminen90
Så skönt med Kyle och jag ställer upp på it´s a great day to be alive till fullo.
Så vem blir sista back in nu då?
Douglas?
Ingen som hört något mer kring Kim??
Så vem blir sista back in nu då?
Douglas?

Ingen som hört något mer kring Kim??
-
Man kan givetvis ha åsikter om DT:s eventuella löneanspråk, men låt oss för sakens skull vända på det hela: Hur många härinne är beredda att vid nästa års löneförhandlingar med sina respektive arbetsgivare gå ner i lön bara för att arbetsgivaren är så himla trevlig och bra?
Avgå DJ Yes!
- -daniel-
Jag håller ju egentligen med dig om det här. Men samtidigt kan man någonstans tycka att DT borde kunna visa en gnutta tacksamhet. Vill man dessutom komma hem och bosätta sig i Sverige igen borde man kanske kunna acceptera att man får nöja sig med en ganska mycket lägre lön än vad man får utomlands...Mindrocker skrev:Man kan givetvis ha åsikter om DT:s eventuella löneanspråk, men låt oss för sakens skull vända på det hela: Hur många härinne är beredda att vid nästa års löneförhandlingar med sina respektive arbetsgivare gå ner i lön bara för att arbetsgivaren är så himla trevlig och bra?
Läste någonstans (var det möjligtvis Marie som skrev i någon kommentar på hennes blogg?) att Daniel sköter förhandlingarna själv utan någon agent inblandad. Det gör ju kanske att han inte riktigt har koll på ES löner i övrigt. Tror faktiskt inte sista ordet är sagt i Tjärnqvist-härvan... även om man kanske inte skall hoppas för mycket.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-06-01 19:23:05, redigerad totalt 1 gånger.
Är ju skillnad om man är en vanlig arbetare med vanlig lön, killen har tjänt miljoner under sina år i NHL/KHL. Han får ingen dålig lön i DIF heller, du kan inte jämför det med ett vanligt jobb.Mindrocker skrev:Man kan givetvis ha åsikter om DT:s eventuella löneanspråk, men låt oss för sakens skull vända på det hela: Hur många härinne är beredda att vid nästa års löneförhandlingar med sina respektive arbetsgivare gå ner i lön bara för att arbetsgivaren är så himla trevlig och bra?
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
- Jim Morrison
Någon som flyttar från utlandet hem till Sverige för att "varva ned" och bosätta sig för gott? På grund av frugan, på grund av åldern? Låt oss säga att du jobbar i New York för en sjujävla lön på FedEx, sen kommer du hem till Sverige för att vara mer med familjen och du är nära pensionering - så du söker jobb på Posten. Samma lön?Mindrocker skrev:Man kan givetvis ha åsikter om DT:s eventuella löneanspråk, men låt oss för sakens skull vända på det hela: Hur många härinne är beredda att vid nästa års löneförhandlingar med sina respektive arbetsgivare gå ner i lön bara för att arbetsgivaren är så himla trevlig och bra?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Fast det där är lite tveeggat. Man lär sig leva med en viss standard... din lön du tjänar är bra mycket bättre (får jag anta) än någon stackars arbetare i Bangladesh. Som att jämföra äpplen & päron.jbknigts skrev:Är ju skillnad om man är en vanlig arbetar med vanlig lön, killen har tjänt miljoner under sina år i NHL/KHL. Han får ingen dålig lön i DIF heller, du kan inte jämför det med ett vanligt jobb.Mindrocker skrev:Man kan givetvis ha åsikter om DT:s eventuella löneanspråk, men låt oss för sakens skull vända på det hela: Hur många härinne är beredda att vid nästa års löneförhandlingar med sina respektive arbetsgivare gå ner i lön bara för att arbetsgivaren är så himla trevlig och bra?
- Datsyuk_13
Har svårt att tro att det sista ordet är sagt i fallet DT. Det känns fortfarande som att VÄLDIGT mycket kan hända i denna Silly Season, och vi ska inte glömma att en spelare som Klubertanz så sent som för bara någon vecka sedan verkade vara "helt avskriven" för spel i DIF nästa säsong.
Visst, Tjärnqvist verkar uppenbarligen vara en mer pengakåt snubbe än självaste Darren Bent i Aston Villa (hur nu det är möjligt?), men om vi leker med tanken att han fortfarande skulle stå utan något kontrakt i låt säga månadsskiftet juli/augusti så hopppas jag att han är klok nog att inse att han kanske måste vara beredd att ändra sina lönekrav lite.
Killen är ju ändå snart 35 år, och har dessutom varit oerhört skadedrabbad de senaste säsongerna, och personligen har i alla fall jag svårt att tro att någon annan klubb utanför KHL (som ju är ett avslutat kapitel, enligt honom själv) skulle vara beredd att erbjuda honom några monsterlöner. Det skulle ju i sådana fall vara någon toppklubb i Schweiz, men eftersom man där bara får ha ett begränsat antal utlänningar i truppen så tvivlar jag på att Tjärnqvist är en spelartyp som är särskilt attraktiv i en liga där man generellt bygger lagen utifrån offensiv spets snarare än defensiv spets.
För det är ju trots allt, som det framgår i Hallmans blogg, i DIF som han verkligen VILL spela. Att han skulle välja spel i någon annan klubb i Sverige tror jag, även om jag såklart vet att många här inne ifrågasätter hans djurgårdshjärta (med rätta), inte är särskilt aktuellt. Den stora frågan är bara hur länge Djurgården som klubb är beredda att vänta innan man till slut "känner sig tvingad" att fylla den sista backplatsen.
Blir helt klart intessant att se vad som händer framöver...
Visst, Tjärnqvist verkar uppenbarligen vara en mer pengakåt snubbe än självaste Darren Bent i Aston Villa (hur nu det är möjligt?), men om vi leker med tanken att han fortfarande skulle stå utan något kontrakt i låt säga månadsskiftet juli/augusti så hopppas jag att han är klok nog att inse att han kanske måste vara beredd att ändra sina lönekrav lite.
Killen är ju ändå snart 35 år, och har dessutom varit oerhört skadedrabbad de senaste säsongerna, och personligen har i alla fall jag svårt att tro att någon annan klubb utanför KHL (som ju är ett avslutat kapitel, enligt honom själv) skulle vara beredd att erbjuda honom några monsterlöner. Det skulle ju i sådana fall vara någon toppklubb i Schweiz, men eftersom man där bara får ha ett begränsat antal utlänningar i truppen så tvivlar jag på att Tjärnqvist är en spelartyp som är särskilt attraktiv i en liga där man generellt bygger lagen utifrån offensiv spets snarare än defensiv spets.
För det är ju trots allt, som det framgår i Hallmans blogg, i DIF som han verkligen VILL spela. Att han skulle välja spel i någon annan klubb i Sverige tror jag, även om jag såklart vet att många här inne ifrågasätter hans djurgårdshjärta (med rätta), inte är särskilt aktuellt. Den stora frågan är bara hur länge Djurgården som klubb är beredda att vänta innan man till slut "känner sig tvingad" att fylla den sista backplatsen.
Blir helt klart intessant att se vad som händer framöver...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-06-01 20:49:28, redigerad totalt 2 gång.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård