Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Dusinator
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av Dusinator »

Någon uppdatering på Hudon, Palve & Kylington?
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av Nypovich »

Dusinator skrev: 2026-01-18 18:51:40 Någon uppdatering på Hudon, Palve & Kylington?
Oklart vem/vilka som kommer va med på torsdag, ”förhoppningsvis några”. Känslan är väl att Palve ligger närmst till.
In Wikegård we trust!
Användarvisningsbild
SkallePer
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av SkallePer »

Nypovich skrev: 2026-01-18 19:11:45
Dusinator skrev: 2026-01-18 18:51:40 Någon uppdatering på Hudon, Palve & Kylington?
Oklart vem/vilka som kommer va med på torsdag, ”förhoppningsvis några”. Känslan är väl att Palve ligger närmst till.
Ok. Torsk på Torsdag alltså
Användarvisningsbild
SkallePer
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av SkallePer »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-01-17 13:45:40
Rolv skrev: 2026-01-17 11:43:51 Har dålig koll på andras lag frånvarolistor. Men är det normalt att ha denna oerhört höga skadefrånvaro år efter år som vi har?!
Är det unikt för oss eller är det vardag för ett elitlag?!
Dessutom tycker jag det ofta är våra bärande spelare som är borta. Det kan väl dock vara hjärnan som spelar en ett spratt och målar upp nån skev bild av verkligheten. 😊
Tipsar om att inte kolla Ekens träningsrapporter ifall ni är känsliga för att läsa om frånvaro.
Mycket vanligt att spelare står över träningar.

Så värst mycket skador tycker jag inte det är i år.
Josef , Kruger, Hellberg , Klasen mfl börjar bli gamla, då måste de stå över/ vila.
Kylington har ju varit frånvarande från elitidrott väldigt länge. Sådant kostar om man helt plötsligt ska börja om på ålderns höst.

Har sagt det förr. Hockey är en ung mans sport. Det har jag erfarit själv en gång i tiden. :D
Och om man ska generalisera en hel del, Så gör inte Krüger ensam tillbaka skitstor skillnad.. Okej att vi kanske hade släppt in ett mimdre i PK sist. Och med en del flyt bidragit till ett par chanser framåt.
Vi behöver fullt lag (bortsett Klasen och nån enstaka back) för att utmana om ingemansland. Helst 2 nya FW också. Typ igår.
Skriv svar