Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

Gerber var nog utan att överdriva ES dyraste målvakt senaste säsongen, glöm honom.

Jag har gillat det jag sett av den tyska keepern Endras som Andy skrev om också, men nu antar jag han gjorde en riktig jävla plattmatch när de mötte Norge. Han lär alldeles oavsett vara för dyr.

Vill veta vart det sket sig med Tellan, jag har en känsla av att man försöker snåla in i på målvaktsposten av ren princip...inse att det är den enskilt mest viktiga spelaren. Nu säger jag iofs inte att man skulle betala hur mycket som helst för exempelvis Tellqvist men har vi trots allt mellan 15-18 miljoner i spelarbudget så bör det finnas utrymme för en vass keeper, men det var kanske något annat som låg bakom Tellans beslut? Kanske helst undviker HA-spel?

Nåväl, en totalt värdelöst jävla tråkig måndag med enbart skit från morgon till kväll vart inte bättre av det här beskedet. Skit.
JiWe

Inlägg av JiWe »

Andy skrev:Tycker definitivt att vi inte skall "känna oss dumpade" dock. Glöm aldrig att det var han som ville hit och att det var vi som stängde dörren.
Fast å andra sidan har väl den dörrjäveln aldrig varit mer öppen än nu. Jag utgår från att han valde bort oss för det sportsliga i kombination med mycket bättre lön i KHL. Har han resonerat som somliga här inne så kan han ju lika gärna dra till Riga.

Vi snackar verkligen en hjältes återkomst, klubben behöver honom antagligen mer än nånsin, jag gissar att han inte blev erbjuden ett pinsamt skambud heller (om än inte i närheten av rysspengar) och för att inte tala om det allmänna uppsvinget kring hela laget och säsongen.

Har han då varit bitter och långsint och nobbat oss med hänvisning att jag minsann inte fick komma inför förra säsongen - ja då kan det ju kvitta som jag ser det.

Respekterar fullt ut ett beslut kring pengar för det är viktigt - allt annat är bara naivt att tro, samt då det sportsliga i KHL kontra allsvenskan. Så jag väljer att tro det snarare än bitterfittan Tellqvist.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Dahlberg och Sperrle är ju lediga. Det är ju ändå två målvakter som gjort bra säsonger i Allsvenskan.

Sen såg jag att Johan Backlund inte har något kontrakt än men det är ju inte så troligt att vi får honom.

Finns flera svenska målvakter i AHL som är tillgängliga men dem är ju för bra för allsvenska egentligen. Men Modig eller läck skulle inte vara så dumt att få.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Har det bekräftats från annat håll än Stålnackes twitter att Tellan ska spela KHL?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Magnutz skrev:Har det bekräftats från annat håll än Stålnackes twitter att Tellan ska spela KHL?
Någon länkade en sida som bekräftat det (dock på lettiska), för några sidor sedan.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Magnutz skrev:Har det bekräftats från annat håll än Stålnackes twitter att Tellan ska spela KHL?
Du får gärna slå honom en pling :P
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Står på elitepropect också hehe. Står också att det är klart att sillen lämnar.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Äppelmos skrev:
Du får gärna slå honom en pling :P
Ska nog göra det. Har andra saker att snacka med honom om så kan ju ta det i samma veva. Fan om det stämmer att han ska casha oligark-stålar i 2 år.. Inte kul
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Frajn

Inlägg av Frajn »

http://www.hockeysverige.se/article/131 ... aka-i-riga
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ju mer jag tänker på det här med Tellqvist desto mer irriterad och ledsen blir jag...fan vilket jävla patetiskt liv man lever.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Läs tråden. :)
DIF!
Användarvisningsbild
luncano

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av luncano »

Har väldigt svårt att se att man kan få in någon icke-EU keeper, eller annan "väl meriterad" målvakt. Fick man inte ihop det med Tellan, som säkert kunde ställa upp på en aning rabatterad lön, så har jag svårt att tro att någon annan skulle göra det. Nu tror jag säkert att man kan få in en duglig målvakt, men då blir det nog senare en spelare som Sperrle lr liknande.
Frajn

Inlägg av Frajn »

-daniel- skrev:Ju mer jag tänker på det här med Tellqvist desto mer irriterad och ledsen blir jag...fan vilket jävla patetiskt liv man lever.
Bottenlös besvikelse är nog en passande beskrivning. Om kvalserien var kanten till avgrundens rand så känns det nästan som att första steget nu är taget. Men lite spännande ska det bli att se vad Challe har i hatten (något måste han ha)...
Ur spår bönder!
gaspo

Inlägg av gaspo »

Detta var förbannat bra skrivet o så sant så sant:

2012-05-14 15:00

En sådan ikon hade kunnat ge hjärtat ett ansikte, men det finns bara pengar i huvudet för våra forna Djurgårdare! Trodde verkligen på "tellan" men det som skulle kunnat bli ihågkommet som något fantastiskt bra, kommer bara kunna ses som ett enda stort svek!! Kanske är en hämnd från hans sida när han blev avvisad mot Wesslau förra året, men fan vilket förräderi.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Jim Morrison skrev:Om vi inte hade råd med Tellan, som säkerligen skulle kunna tänka sig att ta en någorlunda rabatt, så har vi fan heller råd med Gerber. Aldrig.
Får vi in Gerber vore det hel sjukt.
Låst