Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Historien upprepar sig, Linkan var tydligen för dålig året vi åkte ur, Tellan fick gå till modo och fansen fick rädda Otto.
Backsidan ser nästan oooonödigt bra ut
Backsidan ser nästan oooonödigt bra ut
Otroligt ledsen över det här. Är helt övertygad om att DIF gör ett jättemisstag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Utgår ifrån att dom har en bra center eller liknande som krävde varenda krona vi har kvar i spelarbudgeten.
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
En sak är säker. Den här platsen lär inte gå att vistas på resten av säsongen. DIF kommer med all säkerhet tappa i tabellen och efter varenda match kommer det klagas på backarna och tjatas om att Murray hade varit bättre, oavsett om han fullständigt gör bort sig hos en konkurrent, vilket aldrig kommer erkännas.
Expert.
Jag tror att han skulle vara bäst i laget på sin spelform. Det vill säga spel i egen zon! Det tjafsas om hans skridskoåkning gång efter annan, men vi glömmer bort att han ska ersätta Fernholm. Marginell skillnad eller hur? Även fast du försökt måla upp en värld där det är frågan om han ens kan sätta på sig rätt skridsko på rätt fot. En skev bild naturligtvis.SirDIFalot skrev:Vad tror du om Murray egentligen? Han bra tror du han är?Manijock skrev:Fy fan vad jag INTE skulle vilja ha dig som chef. En fruktansvärd ledare! Platsar jag inte på din arbetsplats? Visst har du den synen så får jag väl försöka leva med det. Men att pissa på mig som ikon, hålla mig på sträckbänk gällande möjligheten att få komma tillbaka, det gör du fan inte som en bra chef.SirDIFalot skrev:Han platsar helt enkelt inte. Deal with it. Det är på sportsliga grunder dom nobbar en spelare och inget annat.
Personligen har jag varit trött på att varenda spelare över 30 med historik i DIF får kontrakt på beställning.
För övrigt hoppas jag också att Murray signar för en konkurrent som Modo eller Brynäs. Det skulle göra oss gott.
Man har framförhållning, förklarar redan i September(vilket Stoppel kunnat gjort, då han redan bestämt sig): "Du är inte aktuell för oss den här säsongen. Vi har full backsida nu tyvärr. Vi kan ta upp diskussionen i vår igen så ser vi hur läget ser ut då."
Simpelt! Murray kommer att göra bra ifrån sig vart han nu spelar. Jag kommer att följa honom, och jag önskar honom mer än lycka. Kommer att svida att möta honom, och jag hoppas att han gör det förbannat bra. Sen hoppas jag att Stoppel kryper till korset när det här är över, och att Dogge pissar honom i ansiktet öppet för oss allas beskådan. Jag skulle njuta!
Platsar inte i DIF, vilken sjuk verklighetsbild du har på denna föreningen.... Aik är inte hybris, SirDIF och Stoppel har plockat den manteln och viftar med den glatt i månskenet när skeppet sjunker ännu en gång. Amen!
Som någon skriver, historien upprepar sig gång efter annan. Vi börjar bråka med våra ikoner! Något vi är ganska ensamma om i Hockeysverige. Dåliga beslut, av dåliga chefer! Låter skrämmande likt när vi dissade Linkan. Om jag inte minns fel så stod du på Järlans sida då också. Han platsar inte, han är inte det vi söker, han är slut, hur bra tror ni han är? Måtte denna historia inte få samma förutsägbara slut... Hoppas vi skrällklarar oss, även om jag inte unnar KG att hålla sig kvar!
- SirDIFalot
Ok, det håller jag inte med om. Han är, i mitt tycke, för trög och orörlig nu för tiden. Han skulle heller inte tillföra det jag personligen tycker att vi saknar på backsidan. Hans egenskaper har vi nog av och därför tycker jag inte att det vore ekonomiskt försvarbart. Det är klart att han kan åka skridskor, men vore vårt klart sämsta back när det kommer till det, tycker inte det vore marginell skillnad mellan honom och Fernholm faktiskt. Lägg därtill att Murray inte spelat ordentligt sedan mars månad om man bortser från dom 4-5 matcherna han fick i slutet i Montreal med cirka 7-10 minuter per match.Manijock skrev: Jag tror att han skulle vara bäst i laget på sin spelform. Det vill säga spel i egen zon! Det tjafsas om hans skridskoåkning gång efter annan, men vi glömmer bort att han ska ersätta Fernholm. Marginell skillnad eller hur? Även fast du försökt måla upp en värld där det är frågan om han ens kan sätta på sig rätt skridsko på rätt fot. En skev bild naturligtvis.
Men kan du inte ärligt talat svara på hur mycket du sett honom spela sen han lämnade DIF? Har du inte sett honom så tycker jag inte att du ska vara så hård i din utdömande av ledning.
Expert.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Känner likt många andra här. Varför inte gett Murray chansen att visa vad han gick för i try out. Vi hade då sluppit den bensinbrasa som härjar här just nu. Såååå BESVIKEN...
- SirDIFalot
Utan att veta tror jag aldrig hade han hade accepterat en tryout. Han har alltid ställt höga krav på vad för avtal han ska ha.Doyle skrev:Känner likt många andra här. Varför inte gett Murray chansen att visa vad han gick för i try out. Vi hade då sluppit den bensinbrasa som härjar här just nu. Såååå BESVIKEN...
Expert.
Kanske för att Dogge inte ville ha ett try-out kontrakt?Doyle skrev:Känner likt många andra här. Varför inte gett Murray chansen att visa vad han gick för i try out. Vi hade då sluppit den bensinbrasa som härjar här just nu. Såååå BESVIKEN...
Född till sportchef.
Mycket bra att vi nobbar Dogge.
Ohja vi kommer att tappa i tabellen... Det är det som händer efter dåliga beslut! Sorgligt faktist. Det enda som är säkert är att det blir spännande att se vad för ess KG sitter på. Det är faktiskt det enda som kan få honom att rädda sin heder, om ens lite. Hans beslut gör helt klart att förväntningarna på hans framtida värvning stiger något vansinnigt i höjden. Vem blir bomben? Vem är stjärnan han grävt fram och kommer presentera denna månad? Vem kommer att kliva in och leda detta lag?SirDIFalot skrev:En sak är säker. Den här platsen lär inte gå att vistas på resten av säsongen. DIF kommer med all säkerhet tappa i tabellen och efter varenda match kommer det klagas på backarna och tjatas om att Murray hade varit bättre, oavsett om han fullständigt gör bort sig hos en konkurrent, vilket aldrig kommer erkännas.
Måste vara någon som räddar upp vårat powerplay, åker jättefort, dribblar jätteskickligt, spelar bra försvarsspel. skjuter extremt många mål, passar som en gud, har låg lön, är inte för gammal, passar in i gruppen, ska vilja skriva rätt längd i kontraktet, tar lite utvisningar, är bra i omklädningsrummet, ska kunna gå in i en leading line i NHL men väljer att spela i ett bottenlag i svensk hockey av rent nöje.... Vem kan det tänkas bli? Några namnförslag? Lycka till Stoppel...
Gällande hur mycket jag sett honom senaste tiden? Joo nog såg jag honom ett par matcher i NHL. Han hängde inte riktigt med. Men samtidigt inser jag, att en spelare som gör bra ifrån sig i NHL, inte är en spelare som vi ska jaga. Det är liksom ett kört lopp! Det är spelare som inte tar plats som är intressanta. Det är där jag tror vi skiljer oss åt.
Senast redigerad av Manijock den 2014-12-18 16:10:13, redigerad totalt 2 gång.
Han ville inte ha try out det stämmer. Men han var öppen för korttidskontrakt!android skrev:Kanske för att Dogge inte ville ha ett try-out kontrakt?Doyle skrev:Känner likt många andra här. Varför inte gett Murray chansen att visa vad han gick för i try out. Vi hade då sluppit den bensinbrasa som härjar här just nu. Såååå BESVIKEN...
- SirDIFalot
Men skärp dig.Manijock skrev:Ohja vi kommer att tappa i tabellen... Det är det som händer efter dåliga beslut! Sorgligt faktist. Det enda som är säkert är att det blir spännande att se vad för ess KG sitter på. Det är faktiskt det enda som kan få honom att rädda sin heder, om ens lite. Hans beslut gör helt klart att förväntningarna på hans framtida värvning stiger någon vansinnigt i höjden. Vem blir bomben? Vem är stjärnan han grävt fram och kommer presentera denna månad? Vem kommer att kliva in och leda detta lag?SirDIFalot skrev:En sak är säker. Den här platsen lär inte gå att vistas på resten av säsongen. DIF kommer med all säkerhet tappa i tabellen och efter varenda match kommer det klagas på backarna och tjatas om att Murray hade varit bättre, oavsett om han fullständigt gör bort sig hos en konkurrent, vilket aldrig kommer erkännas.
DIF har ingen supervärvning på gång för att dom anser att Murray inte platsar.
Det finns massvis med spelare som inte platsar i NHL som jag gärna skulle värva.Manijock skrev: Gällande hur mycket jag sett honom senaste tiden? Joo nog såg jag honom ett par matcher i NHL. Han hängde inte riktigt med. Men samtidigt inser jag, att en spelare som gör bra ifrån sig i NHL, inte är en spelare som vi ska jaga. Det är liksom ett kört lopp! Det är spelare som inte tar plats som är intressanta. Det är där jag tror vi skiljer oss åt.
Expert.
jag tycker vi saknar Dogges egenskaper enormt mycket med tanke på att Fernholm är borta. Jag menar att en ersättare till Fernholm hade varit bra och kunde man få en kille som Dogge hade jag tagit detta alla veckans dagar. Dessutom tror jag Dogge defensivt hade fungerat väldigt bra på det sätt som Säcken vill spela försvarsspel.
Skall det in en offensiv back menar ju jag att en av de mindre lyckade offensiva pjäserna skall bort först.
Hyfsad press nu på Stoppel och co att presentera en center av riktigt bra kvalité eller be till högre makter om att resultaten fortsätter gå vår väg för skulle laget börja sjunka ner mot botten och inger händer beträffande nya spelare in av värde ja då finns det all anledning att kritisera detta beslut i de hårdaste av ordalag.
Skall det in en offensiv back menar ju jag att en av de mindre lyckade offensiva pjäserna skall bort först.
Hyfsad press nu på Stoppel och co att presentera en center av riktigt bra kvalité eller be till högre makter om att resultaten fortsätter gå vår väg för skulle laget börja sjunka ner mot botten och inger händer beträffande nya spelare in av värde ja då finns det all anledning att kritisera detta beslut i de hårdaste av ordalag.
- SirDIFalot
Tror inte att vi kommer värva någon back. Och om vi gör det, så ryker nog Deilert.Kall-El skrev:jag tycker vi saknar Dogges egenskaper enormt mycket med tanke på att Fernholm är borta. Jag menar att en ersättare till Fernholm hade varit bra och kunde man få en kille som Dogge hade jag tagit detta alla veckans dagar. Dessutom tror jag Dogge defensivt hade fungerat väldigt bra på det sätt som Säcken vill spela försvarsspel.
Expert.