Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Jag skulle vilja beskriva allt jag känner för denna silly med:
"Meh"
Allt går åt helvete och sen går allt bra, och sen blir det lite sämre.
Känns som att vi behöver klassbacken där på sista platsen, annars blir det en till tuff säsong.
"Meh"
Allt går åt helvete och sen går allt bra, och sen blir det lite sämre.
Känns som att vi behöver klassbacken där på sista platsen, annars blir det en till tuff säsong.
- Jim Morrison
Blev sjukt glad när smset om Klubertanz damp ned men sedan sjukt besviken när jag kommer hem och läser att DT är avskriven. Fan, fan, fan också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag tvivlar stark på att du har speciella insikter som gör att du kunde förutspå Widings relativt sett svaga säsong. Det samma för Mackan. Vi var många som jublade över dessa värvningar, på goda grunder.Kall-El skrev: Budgeten lades istället på tre dyra forwards som alla totalfloppade.
Signingen av Widing var ett fullständigt mysterium då vi skrek efter en center.
Det blir allt svårare att följa en röd tråd i ditt resonemang när du bara tjurar, finns det någon naturlag som gör att DT inte skulle kunna vara en sådan flopp som du beskriver ovan?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Haha, kände på mig att det skulle bli såhär med DT.
DIF!
kommer nog inte ta lång tid innan man hör att frölunda har lagt bud på DT.
- SirDIFalot
Honken - ???
Kyle-Pritnz
Claesson - ???
Här är den stora frågan. Räknar man in BomBom som en back till förstaparet, och letar då en partner till Claesson? Eller väntas BomBom gå i tredje och man då letar efter en "toppback" ?
Kyle-Pritnz
Claesson - ???
Här är den stora frågan. Räknar man in BomBom som en back till förstaparet, och letar då en partner till Claesson? Eller väntas BomBom gå i tredje och man då letar efter en "toppback" ?
Expert.
Är inne på Daniels linje med att förhållandevis hög lön (300k+ kanske) i kombination med ett längre kontrakt kan vara orsaken till att det havererat. Rena spekulationer såklart men just längden på kontraktet kan nog vara en stor faktor. Fast å andra sidan - som någon nämnde så blir jag inte heller förvånad om det tar en ny vändning så helt avskriven är han nog inte förrän ett kontrakt är påskrivet av honom eller hans ersättare.
Detta visar ju på hur fel ute vi är.. Fan låna ut Lassen och ta in DT och skit i ersättare till Lassen. Då sitter vi med
Kyle-Tjärna
Claesson-Honken
Printz-Bombom
Och en typ Holm som extra.
Men detta känns ju inte så troligt...
Ännu en spelare som kan skrivas in i skaran Linkan, Tellan och DT. Helt sjukt. Fan Skulle gjort oss av med Bombom(då hade det någ funnits pengar) och ersatt honom med DT.
Sjukt glad över Kyle:D
Kyle-Tjärna
Claesson-Honken
Printz-Bombom
Och en typ Holm som extra.
Men detta känns ju inte så troligt...
Ännu en spelare som kan skrivas in i skaran Linkan, Tellan och DT. Helt sjukt. Fan Skulle gjort oss av med Bombom(då hade det någ funnits pengar) och ersatt honom med DT.
Sjukt glad över Kyle:D
DIF <3
Klarar du inte av att hänga med i enkla resonemang baserat på saker som hänt de senaste två säsonger ber jag dig vänligen men bestämt att inte kommentera mina inlägg.sensei skrev:Jag tvivlar stark på att du har speciella insikter som gör att du kunde förutspå Widings relativt sett svaga säsong. Det samma för Mackan. Vi var många som jublade över dessa värvningar, på goda grunder.Kall-El skrev: Budgeten lades istället på tre dyra forwards som alla totalfloppade.
Signingen av Widing var ett fullständigt mysterium då vi skrek efter en center.
Det blir allt svårare att följa en röd tråd i ditt resonemang när du bara tjurar, finns det någon naturlag som gör att DT inte skulle kunna vara en sådan flopp som du beskriver ovan?
För övrigt var jag stenhårt emot värvningen av Widing och ansåg värvning av Ekman vara märklig.
Två saker från Magnutz.
1. Riktigt kul med Kyle tillbaka - nu kan vi planera för allsång på "It' a Great Day to be Alive" !
2. Det är märkligt att man som hemvändande spelare, med troligtvis rätt mycket deg på kontot, ställer för höga löneanspråk så att man blir avskriven från värvningsplanerna. Mycket mycket märkligt.
DIF Hockey verkar ha gjort ett bra val nu. Att satsa på Kyle under 2 år + en back till istället för DT och inget mer.
Jag gillar läget!
/M
1. Riktigt kul med Kyle tillbaka - nu kan vi planera för allsång på "It' a Great Day to be Alive" !
2. Det är märkligt att man som hemvändande spelare, med troligtvis rätt mycket deg på kontot, ställer för höga löneanspråk så att man blir avskriven från värvningsplanerna. Mycket mycket märkligt.
DIF Hockey verkar ha gjort ett bra val nu. Att satsa på Kyle under 2 år + en back till istället för DT och inget mer.
Jag gillar läget!

/M
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Jag tycker det är bra gjort att säga nej till DT om han begär för mycket. Dock så tror jag att det kan vända både en och två gånger till. DT kanske trodde att han skulle kunna begära så mycket som han gjort och nu när han vet att det inte går kanske han sänker sina anspråk. Så helt kört är det nog inte.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Man letar med största sannolikhet efter en "ersättare" till Tjärnqvist.SirDIFalot skrev:Honken - ???
Kyle-Pritnz
Claesson - ???
Bartley var ju andravalet efter Klubertanz. Det vore konstigt om planerna ändrats när det nu är ombytta roller.
Jag tror att det blir Daniel Fenholm som android tidigare nämnt, även om jag tycker att Dennis Persson verkar intressant. Han har dock inte den rutin vi behöver.
Fernholm är bra, men har han den offensiva kvalité vi också behöver? Med tanke på forwards kommer vårat powerplay byggas från blålinjen. Klubertanz, Fernholm, Boumedienne, Honken.
Inte så illa, ändå.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-06-01 15:50:02, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Behövs verkligen en "förstaback" då slår vi två flugor i en smäll eftersom Honken blir dubbelt så bra när han spelat bredvid "rätt" back.DIF_Soldier skrev:Man letar med största sannolikhet efter en "ersättare" till Tjärnqvist.SirDIFalot skrev:Honken - ???
Kyle-Pritnz
Claesson - ???
Bartley var ju andravalet efter Klubertanz. Det vore konstigt om planerna ändrats när det nu är ombytta roller.
Jag tror att det blir Daniel Fenholm som android tidigare nämnt, även om jag tycker att Dennis Persson verkar intressant. Han har dock inte den rutin vi behöver.
Har svårt att se några svenska intressanta namn kvar. Ogillar Fernholm rätt mycket. Även om han var bra i VM. Väldigt överskattad i mina ögon. Gjorde EN bra säsong i Linköping men var efter det lagets sämsta back enligt vänner därborta.
Ytterligare en transatlant kanske?
Expert.
Tycker det är roligt att Kyle kommer tillbaka till oss. Killen visar mer hjärta än många andra spelare kan stava till.
Sen får väl jag för en gång skull försvara männen under rodret och applådera då vi inte skall betala vilka summor som helst till DT. Tycker han skall ta sig en funderare om varför vi nu tar in Kyle och fråga sig om han har några som helst känslor för DIF eller om det bara är bekvämt och komma hit samt att han vet vi har jagat honom i några år. Väldigt märkligt i iallafall. 100.000 mindre i månaden skulle knappast ändra på hans och familjens livsstil , pengar har han så det räcker. Så skit i honom nu , förmodar att han hamnar i Frölunda eller Plastköping.
Sen får väl jag för en gång skull försvara männen under rodret och applådera då vi inte skall betala vilka summor som helst till DT. Tycker han skall ta sig en funderare om varför vi nu tar in Kyle och fråga sig om han har några som helst känslor för DIF eller om det bara är bekvämt och komma hit samt att han vet vi har jagat honom i några år. Väldigt märkligt i iallafall. 100.000 mindre i månaden skulle knappast ändra på hans och familjens livsstil , pengar har han så det räcker. Så skit i honom nu , förmodar att han hamnar i Frölunda eller Plastköping.
- SirDIFalot
Undra hur hett Strålman-spåret är? Han verkar inte direkt het därborta efter en dålig säsong i Columbus i vintras så rapporterades det ju att hela ES jagade honom. Han berättade ju även att han var Djurgårdare som ung.
Expert.