DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Doyle »

Samma här. Ingen feeling el baksmälla efter förluster i fotboll. Känns bara som en dag på jobbet, same, same..
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Smekmånaden över, nu är DIF lika osäkra och usla som vanligt (Isak undantagen)
Tre kanonlägen från AFC inom de första 10 min :shock:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Ser ut som alla spelare går på valium. Snigeltempo och en kavalkad av slarviga felpassningar.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Skyller på tätt matchande. Spelarna behöver vila.
Minst en månad.
Dessutom, hur skulle det se ut med alla konstgräsplaner ifall vi valde att spela fotboll den årstid då riktiga gräsplaner är som bäst.
Mer höst- och vårfotboll till folket.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Finns det någon huvudsaklig förklaring till varför Allsvenskans spelschema är utformat som det är i nuläget? Det förefaller ju som sagt orimligt att ha ett längre uppehåll när förutsättningarna i landet är som allra bäst för att spela fotboll.

Har det att göra med potentiella krockar i spelschemat med mästerskap? Ytterst få spelare i Allsvenskan tenderar att vara aktuella för spel i EM, än mindre VM.

Har det att göra med att folk tar semester och man räds ett substantiellt publiktapp? Känns väldigt orimligt.

Har det att göra med att SvFF leds av totalt okunnig personal som mer än gärna ser till att allt fler lag tvingas till arenor med konstgräs på grund av långdragna säsonger? Känns väldigt mycket mer troligt.

Eller?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Som jag förstått det finns det flera röster för att ännu mer närma oss de större ligorna.
Dvs spela mer vinterfotboll och mindre sommarfotboll.
Argumenten är väl bl.a. att vi ska följa transferfönstren bättre.

Jag tycker det är helt fel väg att gå. Spela fotboll på gräs. Inse var vi befinner oss i näringspyramiden. Naivt att tro att vi ska kunna utmana de större ligorna.
Nu är jag ingen som tittar ofta på fotboll. Men när jag väl gör det sitter jag hellre i sommarvärmen (gärna semestertider) och kollar än i långkalsonger en kall Aprildag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Som jag förstått det finns det flera röster för att ännu mer närma oss de större ligorna.

Jag tycker det är helt fel väg att gå. Spela fotboll på gräs. Inse var vi befinner oss i näringspyramiden. Naivt att tro att vi ska kunna utmana de större ligorna.
Nu är jag ingen som tittar ofta på fotboll. Men när jag väl gör det sitter jag hellre i sommarvärmen (gärna semestertider) och kollar än i långkalsonger en kall Aprildag.
Inget större fotbollsfan här heller. Håller absolut med om att man borde spela på sommaren när vädret passar bättre. Personligen drar jag mig från att gå på fotboll under säsongsstart och säsongsslut, just för att det oftast är snö och svinkallt att sitta på en arena i två timmar, och det är ändå då som matcherna är viktigast och roligast egentligen.

Däremot borde man kanske fundera på ett system där säsongen ändå ligger höst-vår, men med ett uppehåll. Visst blir det lite konstigt med ett vinteruppehåll mitt i säsongen, men det kan också finnas något spännande med en "nystart" på säsongen. Rent sportsligt kan jag omöjligt se hur det är bra för Svensk fotboll att ha ett helt annat säsongssystem än övriga europa.

Nuvarande säsong
Vår: Mars-Maj (3 månader)
Höst: Juli-November (5 månader)

"Höst-vår"-system
Höst: Augusti-November (4 månader)
Vår: Mars-Juni (4 månader)
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

B.I.B.A skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Som jag förstått det finns det flera röster för att ännu mer närma oss de större ligorna.

Inget större fotbollsfan här heller. Håller absolut med om att man borde spela på sommaren när vädret passar bättre. Personligen drar jag mig från att gå på fotboll under säsongsstart och säsongsslut, just för att det oftast är snö och svinkallt att sitta på en arena i två timmar, och det är ändå då som matcherna är viktigast och roligast egentligen.

Däremot borde man kanske fundera på ett system där säsongen ändå ligger höst-vår, men med ett uppehåll. Visst blir det lite konstigt med ett vinteruppehåll mitt i säsongen, men det kan också finnas något spännande med en "nystart" på säsongen. Rent sportsligt kan jag omöjligt se hur det är bra för Svensk fotboll att ha ett helt annat säsongssystem än övriga europa.

Nuvarande säsong
Vår: Mars-Maj (3 månader)
Höst: Juli-November (5 månader)

"Höst-vår"-system
Höst: Augusti-November (4 månader)
Vår: Mars-Juni (4 månader)
Sedan så påverkar naturligtvis VM, EM osv. Hade inte varit superkul att undvara Engvall, Mrbati och Une Larsson i ett antal matcher. De ska ju spela u21 strax.

Men att spela på konstgräs skadar en hel del, både fysiskt som tekniskt. Trots allt spelas de stora matcherna på gräs.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Fiiint, rövknullade igen..
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Patetiskt. Hahaha
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Dags att börja bojkotta samtliga derbyn?

Inlägg av #10 »

Batan hoppar in och sänker oss.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Vikas skrev:Dags att börja bojkotta samtliga derbyn?
Ja, detta var det sista. Efter detta hån (Brassen igen) och avslutande förnedring kommer jag läsa resultatet i efterskott.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Özcan har för övrigt bevisat sig vara en precis lika usel matchcoach som Pelle var.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Sälj av hela fotbollslaget och satsa på hockeyn istället.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar