Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Om han offrar sig hänsynslöst i vartenda läge för skölden, exempelvis en regnig måndagkväll i Haparande eller en sunkig match i Sunnebohov mot Troja. Fine. Då skall även jag ansöka om medlemskap till Kalus-Love-Crew.
Upp till bevis nu.
Upp till bevis nu.
- Lee Harvey Oswald
Är det mindre skog i årets upplaga av HA?minalman skrev:Jag tror han (Kalus) var rädd för att bli kvarglömd i skogen på våra bortamatcher. Därför spände han sig och underpresterade.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- minalman
Alla som inte lyckats underprestera i år är värda att hyllas. #15 och #25 och möjligtvis #66 plus kvällens båsvakt är ljuspunkter.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Lee Harvey Oswald skrev:Är det mindre skog i årets upplaga av HA?minalman skrev:Jag tror han (Kalus) var rädd för att bli kvarglömd i skogen på våra bortamatcher. Därför spände han sig och underpresterade.

Tack för kvällens enda skratt!
Exakt!Honken skrev:Det kan bli bra, Vi har för få spelare som går på "crash the net".
Se hur KHK gör flertalet av sina mål (av det jag sett.) Skott och tre spelare som går stenhårt på kassen. Typ Hank´s mål idag.
Nu får vi in en spelare till som kan gå på mål, samt väcka laget. Vilket sannerligen hade behövts ikväll.
Vissa tycks tro att lite skotträning räcker så kommer vi sätta massa snygga mål. Har vi inte sådana spelare så är det bara att acceptera att det spelet inte kommer infinna sig, EN sniper kommer inte ändra det. Men EN spelare med rätt attityd kan ändra allt.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Vi har typ 400 målskyttar i vårat lag, och en av dem, Guter, börjar äntligen komma i form, säkerligen Saviano med. Men visst, vi plockar in en till målskytt som är sådär halvscoutad och panikvärvning istället så får vi gissa oss till om han håller eller inte. Jag håller med många på den här fronten och inklusive Challe, på bortaplan denna säsongen kan det knappast bli sämre, och alla vet vad Kalus går för! Sen ska man inte heller glömma att vi nu vet att Heinerö är påväg framåt, han växer hela tiden. Vi har såna spelare så det räcker!
- minalman
Det ryktas om att han fått terapi för Dendrofobi i somras.Lee Harvey Oswald skrev:Är det mindre skog i årets upplaga av HA?minalman skrev:Jag tror han (Kalus) var rädd för att bli kvarglömd i skogen på våra bortamatcher. Därför spände han sig och underpresterade.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Nya kedjor:
Sören Jocke Guter
Hank Kalus Ahlén
Saviano Ljungh Johner
Kalin Honken Heinerö
Extraforward: Sundberg
Som flera andra varit inne på så kan unga spelare som Heinerö och Kalin säkert börja producera med rutin i form av Honken mellan varandra. Kalus kedja ska få öppna varje match och sätta tonen. Kommer bli bra det här. Jag skulle bli förvånad om en kille som Heinerö snittar mindre än 0,5p/match under de sista 26 matcherna.
Sören Jocke Guter
Hank Kalus Ahlén
Saviano Ljungh Johner
Kalin Honken Heinerö
Som flera andra varit inne på så kan unga spelare som Heinerö och Kalin säkert börja producera med rutin i form av Honken mellan varandra. Kalus kedja ska få öppna varje match och sätta tonen. Kommer bli bra det här. Jag skulle bli förvånad om en kille som Heinerö snittar mindre än 0,5p/match under de sista 26 matcherna.
Senast redigerad av 1962FenderStrat den 2013-10-30 22:35:51, redigerad totalt 1 gånger.
- DIF_Soldier
Hmm, vad fan säger man? Tråkigt såhär på förhand.
Säg den glädje som varar
Kalus som center känns ju livsfarligt. Mer renodlad vinge går det att leta efter. Hank i så fall. Honken mellan två unga spelare fungerar väldigt bra, det har han visat förr.1962FenderStrat skrev:Nya kedjor:
Sören Jocke Guter
Hank Kalus Ahlén
Saviano Ljungh Johner
Kalin Honken Heinerö
Som flera andra varit inne på så kan unga spelare som Heinerö och Kalin säkert börja producera med rutin i form av Honken mellan varandra. Kalus kedja ska få öppna varje match och sätta tonen. Kommer bli bra det här.
- Nummer19
Fan hände med målskytten som Challe surrade om? Blir jävligt putt om man lagt alla pengarna från DH-hjälpen på en jävla brunkare.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Challe har aldrig sagt: Vi är ENDAST på jakt efter en målskytt, han sa att han ville bredda truppen!
-
Riktigt kul!minalman skrev:Jag tror han (Kalus) var rädd för att bli kvarglömd i skogen på våra bortamatcher. Därför spände han sig och underpresterade.

- diftobbe89
Sörensen - Jocke - Guter
Saviano - Ljungh - Johner
Kalus - Honken - Ahlén
Hank - Kalin - Heinerö
Extra: Sundberg
Hank måste börja bli jobbig att möta och sköta sin roll mycket bättre, få gå ner i fjärde och bana väg för ungtupparna, egentligen vill jag ha Heinerö högre upp, men inled såhär.
Saviano - Ljungh - Johner
Kalus - Honken - Ahlén
Hank - Kalin - Heinerö
Extra: Sundberg
Hank måste börja bli jobbig att möta och sköta sin roll mycket bättre, få gå ner i fjärde och bana väg för ungtupparna, egentligen vill jag ha Heinerö högre upp, men inled såhär.
Spela fult
Att Kruger är borta från roastern på swestat borde innebära att han är borta från DIF också.
På Kallinge´s roaster står han inte uppsat som Loan. Vilket han borde göra om det bara handlade om utlåning.
Jaja uppdatering kommer väl på hemsidan.
På Kallinge´s roaster står han inte uppsat som Loan. Vilket han borde göra om det bara handlade om utlåning.
Jaja uppdatering kommer väl på hemsidan.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn