Jag skulle tippa på att det både är månadslönen och kontraktslängden som har varit för långt i från varandra...kan vi gissa på att han velat haft ett 3-4 års kontrakt med en lön på runt 300.000:- i månaden? Rena spekulationer. Men tror precis som tidigare sagt att DIF knappast gett honom ett skambud. Att man kanske kunde tänka sig en bit över 200.000:- och ett 2-3 års kontrakt eller liknande.Kall-El skrev:Nepp, men innan jag väljer att kritisera en spelare vill jag veta följande:
* Vilka löner har:
Mattias Tjärnqvist
Jonas Almtorp
Mattias Carlsson
Markus Nilson
Nisse Ekman
Därefter vill jag veta vilken lön Daniel begärt samt vad DIF erbjudit.
De senaste två säsongernas värvningar har gjort att mitt förtroende för de ansvariga i dessa frågor är minimalt helt enkelt.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Senast redigerad av -daniel- den 2011-06-01 14:40:55, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Läser man hela intervjun med Engström låter det som om DT har varit supertydlig med en viss summa och inte velat vika sig en tum. Tyvärr. Men han verkar väldigt girig dessvärre. Som han alltid verkat utanför isen. Synd, för att han är en väldigt duktig spelare.
Man skulle ha in två backar. DT's krav hade tagit för stor plats och man hade inte haft råd med en till back efter det helt enkelt.
Man skulle ha in två backar. DT's krav hade tagit för stor plats och man hade inte haft råd med en till back efter det helt enkelt.
Expert.
- DIF_Soldier
Japp, skit i Daniel nu. Lämna honom åt hundarna. Vill han offra frugan för lite extra kosing ett år till så får han väl göra det.
Eller så är han sur för att Daniel Brodin har hans tröjnummer.
Spännande att se vem det blir istället.
Eller så är han sur för att Daniel Brodin har hans tröjnummer.
Spännande att se vem det blir istället.
Säg den glädje som varar
Bara jag som reagerar på tonen i intervjun?
Det är inte direkt svar som är till för att dementera något gentemot övriga presskåren utan svaren känns verkligen som om dom är direkt riktade mot oss fans. Kan man skönja att Engström varit inne på forumet kanske?
Det är inte direkt svar som är till för att dementera något gentemot övriga presskåren utan svaren känns verkligen som om dom är direkt riktade mot oss fans. Kan man skönja att Engström varit inne på forumet kanske?

Det finns alltid två parter i den här typen av förhandlingar. Om viljan finns från båda parter så brukar en man komma fram till en överenskommelse. Men inte alltid, detta fall verkar vara ett sådant exempel.Kall-El skrev:Nepp, men innan jag väljer att kritisera en spelare vill jag veta följande:
* Vilka löner har:
Mattias Tjärnqvist
Jonas Almtorp
Mattias Carlsson
Markus Nilson
Nisse Ekman
Därefter vill jag veta vilken lön Daniel begärt samt vad DIF erbjudit.
De senaste två säsongernas värvningar har gjort att mitt förtroende för de ansvariga i dessa frågor är minimalt helt enkelt.
Båda har agerat i sina respektive bästa intresse, men du pekar ut enbart den ena parten i det här som "bad guy". Läs Maries blogg och begrunda de oerhört tydliga besked som JJ ger.
Sånt här händer ibland, det är bara att fejsa. De står för långt ifrån varandra, har du aldrig lagt ett löneanspråk som det har tackats nej till? DT ser väl en möjlighet till väsentligt bättre lön någon annan stans, och värderar det så pass högt att han vägrar kompromissa.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Remy Lebeau
Daniel Tjärnqvist är precis som Josef Boumedienne, en legoknekt utan klubbhjärta.
Helt rätt av DIF att inte ge honom det han vill ha. En skadebenägen back som börjar bli till åren ska inte ha några enorma summor.
Gillar Daniel som spelare, men faktum är att en spelare som Kyle visar mer hjärta för DIF än vad han någonsin gjort. Så låt han gå till det lag som betalar bäst. Han har visat vad som är viktigast för honom flera gånger om.
Helt rätt av DIF att inte ge honom det han vill ha. En skadebenägen back som börjar bli till åren ska inte ha några enorma summor.
Gillar Daniel som spelare, men faktum är att en spelare som Kyle visar mer hjärta för DIF än vad han någonsin gjort. Så låt han gå till det lag som betalar bäst. Han har visat vad som är viktigast för honom flera gånger om.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- -daniel-
Sen tror jag DIF känner att det är dags för Daniel att "ställa upp" för Djurgården en smula; han har väl ändå haft tillgång till träningslokaler (och viss rehab?) under senaste somrarna samt att det trots allt var i DIF han slog igenom riktigt och kunda få rejäl skjuts på sin karriär. Naturligtvis är inte det ett substitut till en högre lön men man anser kanske att han borde kunna tänka sig att ha något mer modesta löneanspråk.
Inte så säker på han kommer få sin begärda lön i ES... worst-case-scenario är trots allt att DIF signar en sista back och att Daniel & hans agent febrilt letar möjligheter i ES och tillslut går till någon pissklubb för samma summa DIF har erbjudit.
Inte så säker på han kommer få sin begärda lön i ES... worst-case-scenario är trots allt att DIF signar en sista back och att Daniel & hans agent febrilt letar möjligheter i ES och tillslut går till någon pissklubb för samma summa DIF har erbjudit.
Upp med informationen på bordet då bara så slipper vi alla spelulationer?!
De senaste två säsongerande agerande beträffande signingar till klubben gör att mitt förtroende för de ansvariga i denna typ av frågor är mycket låg.
De senaste två säsongerande agerande beträffande signingar till klubben gör att mitt förtroende för de ansvariga i denna typ av frågor är mycket låg.
Vad vill Daniel ha för lön egentligen? 700.000 i månaden + en villa på Globens tak samt ett eget omklädningsrum byggt i enbart platina? Ville verkligen ha DT iår, var nästan inställd på att så var fallet. Ny klassback då, eller? Vem?
- -daniel-
Vad är du upprörd över och vilken information är du ute efter? Almtorp och Carlsson har jag sjukt svårt se skall ha några monsterlöner.Kall-El skrev:Upp med informationen på bordet då bara så slipper vi alla spelulationer?!
Vad finns det för saker inför förra säsongen som var felaktiga..? Vi signade Widing som på förhand passade perfekt in i Hardys spelsätt. Vi värvade Ekman, en hemvändare som har ett stort DIF-hjärta och potential att vara en ledande spelare. Vi tog in Mackan när det sket sig för honom i NHL. Hannula togs in som ersättare när Nisse vart sjuk. Är det fortfarande centerfrågan som grämer dig och ligger och gnager i bakhuvudet?
Senast redigerad av -daniel- den 2011-06-01 15:04:12, redigerad totalt 1 gånger.
förra säsongen tappades det 5 centrar och ledningen valde att ersätta dessa med en junior.
Budgeten lades istället på tre dyra forwards som alla totalfloppade.
Signingen av Widing var ett fullständigt mysterium då vi skrek efter en center.
Ekman Urdjurgårdare?
Det undrar jag...
Ekman Urdjurgårdare?
Det undrar jag...
Vad du har för förtroende för klubbledningen är upp till dig, givetvis. Du har ofta vettiga synpunkter även om din default-reaktion i grunden är pessimistisk. I det här konkreta fallet så köper jag JJs resonemang rakt av. Gör inte du det?Kall-El skrev:Upp med informationen på bordet då bara så slipper vi alla spelulationer?!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Se där. Fantastisk händelseutveckling ur mitt perspektiv. Det är möjligt att Engström varit här på forumet och snokat men någon som bergis varit här är ju Daniel T. Ni har tydligen lyckats lura i den stackars saten att han är en firad och eftertraktad världsstjärna och att han kan begära fantasilön trots att han bara är en enda tuff tackling ifrån pension.
Pengarna ni sparar på att inte signa den där guldlockige glasliraren och divan kan ni gott lägga på Lance Ward nu, DIF. Sen är jag nöjd. Nu jävlar kommer vi och tar er, bönder.
Pengarna ni sparar på att inte signa den där guldlockige glasliraren och divan kan ni gott lägga på Lance Ward nu, DIF. Sen är jag nöjd. Nu jävlar kommer vi och tar er, bönder.
- -daniel-
Ja men det var ju jättelätt att från början veta att Nisse skulle få en stroke, och att Widing inte skulle leverera och att Mackan skulle åka på 75 pennicilinkurer i veckan. Köper till viss del resonemanget om center men på förhand så var jag jävligt nöjd med de spelarna du syftar på som forwards.Kall-El skrev:förra säsongen tappades det 5 centrar och ledningen valde att ersätta dessa med en junior.
Ekman Urdjurgårdare?
Det undrar jag...
Vad får dig förresten att tvivla på Ekmans DIF-hjärta?
Kan tänka mig att några namn som figuerar är:
Timmy Pettersson
Daniel Fernholm (förmodligen lika dyr som DT)
Johan Fransson (Uppges ju vara klar för Luleå, men inte bekräftat och därmed intressant)
Dennis Persson (Utgående kontrakt med Buffalo och har fått spela väldigt lite i NHL)
Sedan finns det en hel del intressanta Finländare och Transatlanter som inte räcker till i NHL.
Vi har ju även avdelningen med smått orealistiska värvningarna:
Kim Johnsson och Andreas Lilja t.ex.
Timmy Pettersson
Daniel Fernholm (förmodligen lika dyr som DT)
Johan Fransson (Uppges ju vara klar för Luleå, men inte bekräftat och därmed intressant)
Dennis Persson (Utgående kontrakt med Buffalo och har fått spela väldigt lite i NHL)
Sedan finns det en hel del intressanta Finländare och Transatlanter som inte räcker till i NHL.
Vi har ju även avdelningen med smått orealistiska värvningarna:
Kim Johnsson och Andreas Lilja t.ex.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.