Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Trodde aldrig jag skulle skriva detta.. men Mark Owuya?
DIF!
FA-AN. FITTA.
Jag saknar Tellqvist.
Jag saknar Tellqvist.
-
Vad tror vi om en Keeper som denna?
Jakub Kovar http://eliteprospects.com/player.php?player=10475
Han står i tjeckiska landslaget och verkar ha gjort det riktigt bra, spelar kvar i tjeckiska ligan?
Han står i tjeckiska landslaget och verkar ha gjort det riktigt bra, spelar kvar i tjeckiska ligan?
- S:t Djurgården
Vet vi ens om Tellan var aktuell, eller var det alla pajas-silly-bloggare rökt ner sig och fått drömma fritt? Och som fått dom flesta här inne (inkl. mig själv) att se honom som klar.
Challe visa vad du kan!
Challe visa vad du kan!
"Djurgår’ns IF du är allt jag har - Aldrig lämnar jag dig ensam kvar..."
- BaronVonDif
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Undrar hur mycket DIF erbjöd Tellan och Tjärnqvist i lön? Inte tillräckligt för att få en kråka på kontraktet men med all säkerhet en väldigt hög lön i HA-mått, måste finnas utrymme att locka nåt bra med två tunga pengaposter ur vägen?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Har svårt att se att han vill vända hem. Han stortrivs där och det går hyfsat bra för honom. Även om chanserna är minimala tror jag knappast han inte är villig att försöka i något år till. Annars skulle jag bli riktigt nöjd om han skrev på.Daniel942 skrev:Trodde aldrig jag skulle skriva detta.. men Mark Owuya?
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
-
JA TACK!!!Daniel942 skrev:Trodde aldrig jag skulle skriva detta.. men Mark Owuya?

- reservjesus
Har gjort ett stabilt jobb i ECHL, och varit riktigt bra i de matcher han gjort i AHL. Kommer garanterat vara en av två målvakter i AHL nästa säsong.Daniel942 skrev:Trodde aldrig jag skulle skriva detta.. men Mark Owuya?
clowns to the left of me, jokers to the right
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Då är vi 2Enbom skrev:FA-AN. FITTA.
Jag saknar Tellqvist.
Antingen så är det eller kan han helt enkelt anser att DIF hade chansen under lång tid men att de får skylla sig själva nu? Han har väl uttryckligen sagt att han ville hem till Sverige? Annars skulle han ju knappast valt modo framför utlandet!? Verkar annars konstigt att under lång tid säga att man vill hem till Sverige för att sedan dra igen så något måste det ju vara. Fattas bara att det dyker upp någon kommentar från någon målvaktstränare som hävdar att man vill satsa på någon annan.. Detta förstörde min dag-daniel- skrev:Det här var bland de värsta dråpslagen jag känt på riktigt jävla länge... Riktigt tufft och tungt. Helvete.
Känns inte som det finns så många alternativ som kan passa, Hadelöv i form är naturligtvis bra men som flera varit inne på känns det "sådär" att övertala någon som mer eller mindre lagt av att spela för i sammanhanget småpengar.
Undrar lite vad som hände med Tellan trots allt... var man verkligen så långt i från varandra ekonomiskt?

Ur spår bönder!
Skulle inte bli förvånad om han får NHL-kontrakt med tanke på hans resultat denna säsong, samt ålder och storlek. Han skulle vara en bättre värvning än Tellan, så honom kan du fetglömma.Stavhoppet skrev:Vad tror vi om en Keeper som denna?
-
Börjar kännas som läge för någon/några GODA NYHETER snart!!! Varför inte Ottos signatur tex?
tycker också det,har varit mycket minus här nuDIF e Cult skrev:Börjar kännas som läge för någon/några GODA NYHETER snart!!! Varför inte Ottos signatur tex?
- Jim Morrison
Vad pratar du om? Vi fick ju en intervju med Alexander Wennberg!!!DIF e Cult skrev:Börjar kännas som läge för någon/några GODA NYHETER snart!!! Varför inte Ottos signatur tex?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.