Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av #10 »

Ensam hemma då "käringen" är i huvudstaden, slår på den inspelade örebro matchen på högsta volym på tv'n och bara njuter utan att nån skriker "SÄNK LJUDET", livskvalitet enligt mig!
Bengan08
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bengan08 »

#10 skrev:Ensam hemma då "käringen" är i huvudstaden, slår på den inspelade örebro matchen på högsta volym på tv'n och bara njuter utan att nån skriker "SÄNK LJUDET", livskvalitet enligt mig!
Låter underbart om du frågar mig!
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Härligt att se alla hycklare i klacken idag. För lite mer än en månad sedan stämde de upp i "MN-en hora" för att idag sjunga ut med packet åt folk som står fast och vädrar sin åsikt.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

alltid oavsett!!!!! vi är inte aik!!! ottossons järnkaminer!!!!
D I F
Charles F

Inlägg av Charles F »

136_Djurgårdare skrev:Härligt att se alla hycklare i klacken idag. För lite mer än en månad sedan stämde de upp i "MN-en hora" för att idag sjunga ut med packet åt folk som står fast och vädrar sin åsikt.
Att kalla någon för hora är förvisso aldrig och ok, men vari ligger hyckleriet att ogilla motståndare och älska sina egna?
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Charles F skrev:
136_Djurgårdare skrev:Härligt att se alla hycklare i klacken idag. För lite mer än en månad sedan stämde de upp i "MN-en hora" för att idag sjunga ut med packet åt folk som står fast och vädrar sin åsikt.
Att kalla någon för hora är förvisso aldrig och ok, men vari ligger hyckleriet att ogilla motståndare och älska sina egna?
Hyckleriet ligger i att sjunga "ut med packet" till folk som väljer att stå fast vid sina åsikter och vädra dessa även fast det inte är populistiskt korrekt för dagen.
Charles F

Inlägg av Charles F »

136_Djurgårdare skrev:
Charles F skrev:
Hyckleriet ligger i att sjunga "ut med packet" till folk som väljer att stå fast vid sina åsikter och vädra dessa även fast det inte är populistiskt korrekt för dagen.
Populism eller icke populism kan man ägna sig åt på fritiden. På Hovet stöttar man Djurgården, inget annat...
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Charles F skrev:
136_Djurgårdare skrev:
Charles F skrev:
Populism eller icke populism kan man ägna sig åt på fritiden. På Hovet stöttar Djurgården, inget annat...
Okej chefen
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Japp, det kan vara hycklare som bara följer strömmen.
Eller, så har man förlåtit och gått vidare.
Eller, så har man lärt sig nya saker genom alla turer och därför omprövat sin ståndpunkt.
Eller, så tycker man fortfarande illa om Nilson men att värvningen inte är skäl nog för att kräva styrelsens avgång.
Eller, så tycker man fortfarande illa om Nilson men tycker inte nu var rätt tillfälle att propsa på avgå-ramsor.
Eller, så är de som sjöng att MN är en hora senast överlag inte samma personer som sjöng på läktarna idag. Tycker man att MN är en hora är det ju större risk att man tappat lusten och klippt kortet.
Eller, så tycker de helt enkelt att det inte är okej att slåss på våra läktare.

Du kan lika lite som jag veta varför de flesta andra sjöng "ut med packet" idag, även om min gissning är att det för de flesta handlade om att de tycker att våld är fel oavsett vad man tycker om MN. (den stora massan sjöng trots allt inte ut med packet innan det eskalerade). Att då utan grund kalla dem hycklare leder bara till onödig "splittring av Djurgårdsfamiljen".
Praetori

Inlägg av Praetori »

136_Djurgårdare skrev: Hyckleriet ligger i att sjunga "ut med packet" till folk som väljer att stå fast vid sina åsikter och vädra dessa även fast det inte är populistiskt korrekt för dagen.
Du menar att stå fast för sina åsikter ungefär som MN gjorde i hela kontraktsaffären?
Det verkar ju ha blivit kutym att köra nidramsor om alla som vi inte gillar, Djurgårdare eller ej så det kanske folk får finna sig i då om det nu skall vara sandlådenivå på allt?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Staten

Inlägg av Staten »

Fräscht att kalla djurgårdsklacken för hycklare. Men det finns distinktioner. Då spelade Marcus i ett annat lag, klacken mobiliserade för att skapa tryck mot det andra laget. Idag spelar Marcus i DIF och nu hamnade inte avgångs-ropen iofs inte om honom, men klacken mobiliserade för att motverka negativt tryck mot DIF. Vad är så kontigt?

Det handlar primärt om att få laget att ta poäng och vinna matchen, inte om att sända budskap och skapa negativa känslor i Hovet.
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

"Ut med packet" var det väl ändå inte många som sjöng innan det boxades? Min tolkning var att det började sjungas för att det var några som slogs.

För övrigt blir jag mer än bara lite fundersam kring hur man tänker när man drar igång "Avgå styrelsen" 5 minuter in i tredje när det står 0-0 och laget har chansen på tre poäng fortfarande. Det kan ju knappast handla om att stötta laget i det läget med en sån ramsa? Någon som var med och gjorde det som kan förklara tidpunkten och läget för mig som inte förstår?
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Kakaboll

Inlägg av Kakaboll »

Arkju skrev:
"Ut med packet" var det väl ändå inte många som sjöng innan det boxades? Min tolkning var att det började sjungas för att det var några som slogs.
Det sjöngs innan också av flera och var vad som ledde till boxandet, men du har rätt i att den upprepades efter och säkerligen högre då med tanke på det som hände.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

"Ut med packet" var en tydlig markering från majoriteten av klacken redan innan personerna gömda bakom räcket fick påhälsning. (Inte okej om det delades ut slag)

Det jag inte kan förstå är att så många som själva har skrikigt hora till MN nu aktivt väljer att kväva folks rätt till att uttrycka samma åsikt som man tidigare delade. Jag köper inte att alla som sjöng med tidigare nu var hemma och nya medlemmar i klacken dök upp från ingenstans. Det var helt enkelt bekvämare att gömma sig i den för dagen största kören.

Yttrandefrihet verkar dessutom bara gälla åt ett håll. Det är inte okej att sjunga negativt om spelare och ledning om man inte tycker de är lämpliga på sina positioner. Eftersom det då kan bli lite jobbigt och dålig stämning. Däremot om man inte håller med en grupp supportrar så är det helt okej att bua ut och kalla dem för pack.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

136_Djurgårdare skrev:"Ut med packet" var en tydlig markering från majoriteten av klacken redan innan personerna gömda bakom räcket fick påhälsning. (Inte okej)

Det jag inte kan förstå är att så många som själva har skrikigt hora till MN nu aktivt väljer att kväva folks rätt till att uttrycka samma åsikt som man tidigare delade. Jag köper inte att alla som sjöng med tidigare nu var hemma och nya medlemmar i klacken dök upp från ingenstans. Det var helt enkelt bekvämare att gömma sig i den för dagen största kören.

Yttrandefrihet verkar dessutom bara gälla åt ett håll. Det är inte okej att sjunga negativt om spelare och ledning om man inte tycker de är lämpliga på sina positioner. Eftersom det då kan bli lite jobbigt och dålig stämning. Däremot om man inte håller med en grupp supportrar så är det helt okej att bua ut och kalla dem för pack.
Jag tror att många kände att detta var helt fel läge för "politik" när vi hade en så pass bra chans till superviktiga poäng.
Skriv svar