Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Hillberry blue skrev: 2022-01-25 18:37:11 Helt sjukt egentligen med våra skador, och det är ju inte vilka dussinlirare precis heller, presumtiva landslagspelare flera stycken: Sörensen, Josefsson, Tom Nilsson, Strandberg och Högström. Samtliga har ju lirat i Tre Kronor vid flera tillfällen under årens lopp. Vilket annat lag i SHL har såna avbräck ? Otroligt !
Det var väl Brynäs då för ett par säsonger sedan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Stockholmskillen Kevin Stenlund vore väl nåt för oss? Bra size.
Maila Stoppel någon!

Sedan är Englund och KepsClasse drömmar nu när Tom gick sönder.

Vidare finns Vejdemo men jag har svårt att se att han kan ta en topp två centerroll.
Praetori

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev: 2022-01-26 00:14:16

Vidare finns Vejdemo men jag har svårt att se att han kan ta en topp två centerroll.
Ja Englund vore trevligt men jag tror inte Colorado är så intresserade av att släppa spelare. Det går rätt hyggligt för Eagles i AHL.
Men OM så skulle man ju försöka få med Wingerli också. Perfekt när vi redan har Söderlund i laget. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

EspenK skrev: 2022-01-26 00:14:16 Stockholmskillen Kevin Stenlund vore väl nåt för oss? Bra size.
Maila Stoppel någon!

Vad händer med Claesson egentligen? Varit knäpptyst senaste månaden.
Puckey

Inlägg av Puckey »

supreme skrev: 2022-01-26 09:16:02
EspenK skrev: 2022-01-26 00:14:16 Stockholmskillen Kevin Stenlund vore väl nåt för oss? Bra size.
Maila Stoppel någon!

Tyvärr skapade Omikron en efterfrågan på veteraner som har karriärer i gränslandet mellan AHL/NHL. NHL återinförde "taxi-squads", typ en reservgrupp som inte räknas mot lönetaket när de inte används men kan kallas in till matcher utan att behöva röra sig genom waivers (om de inte skickas ned till AHL). Eftersom man inte vill sätta sina långsiktiga produkter på läktaren utan speltid fyller lagen på med typ Claessons. Han sitter just nu i Tampa Bays taxi squad och hoppas på speltid.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Puckey skrev: 2022-01-26 09:41:22
supreme skrev: 2022-01-26 09:16:02
Maila Stoppel någon!

Tyvärr skapade Omikron en efterfrågan på veteraner som har karriärer i gränslandet mellan AHL/NHL. NHL återinförde "taxi-squads", typ en reservgrupp som inte räknas mot lönetaket när de inte används men kan kallas in till matcher utan att behöva röra sig genom waivers (om de inte skickas ned till AHL). Eftersom man inte vill sätta sina långsiktiga produkter på läktaren utan speltid fyller lagen på med typ Claessons. Han sitter just nu i Tampa Bays taxi squad och hoppas på speltid.
Tack för info!
Ser nu att han fått speltid två matcher i rad för Tampa och snittat 11:25 i istid.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

NHL är en vidrig stalinistisk organisation som med sina generellt sett pissiga avtal håller på att förgöra hockeyn
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Precis som Puckey skriver så är trupperna större i NHL nu P.G.A. spelare insjuknar i Covid och befinner sig på den Så kallade Covid-19 protocol- listan över spelare som har Covid eller Covid symtom. Det är också därför Söderlunds övergång till oss har dröjt. NHL-lagen har helt enkelt inte tillräckligt med spelare för alla COVID-sjuka för att fylla sina farmarlag.

Även utan Covid och "Taxi-squads" så tror jag att vi han glömma spelare som varit och nosat/spelat NHL-matcher. Så som Stenlund och Claesson.
Vejdemo kanske hade kunnat vända hem en vanlig säsong men han är en viktig roll-spelare i Laval och tyvärr betyder farmarlagen och Calder- Cup för mycket för utvecklingen av prospects till NHL-lagen för att de vanligtvis ska vilja bryta kontrakten med spelare som är i Vejdemos situation. Detsamma gäller Därmed Wingerli som ju i första hand är en utpräglad rollspelare därborta.

De som brukar vilja bryta kontrakten är spelare som är 25+ med ett halvår kvar på kontraktet, som glider längre och längre bort från NHL, får begränsade minuter i farmarligan allt eftersom nya draftval ska få mer speltid och som tröttnat på att vänta på en ärlig chans som kanske aldrig kommer och som inte är intresserade av ett två-vägskontrakt med spel i farmarligan när de då kan tjäna motsvarande i SHL med en större trygghet. Det är de vi ska kolla efter samt spelare likt Söderlund som petas hela vägen när till ECHL.
DE har vi chans på från Nordamerika.

Annars får vi kolla på Europa.

KG gör ett jävla jobb just nu och han ska ha en eloge. Är det någon jag tycker han ska lyfta luren och slå en pling så är det Martin Bakos som av någon anledning, som jag inte kryliskt kan läsa mig till, har fått lämna Sochi.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

KG är kung!

Salak är bekräftat klar. Option på nästa år, dessutom.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Så tjecken blev klar till slut, byt aldrig ut Stoppel.
maag80

Inlägg av maag80 »

Avgå K-G Stoppel! ;)
Nej........... Alexander Salak är klar som komplement till våran ypperliga Mantas Armalis.
Det ska bli intressant att se fördelningen följande matcher.

Jag tycker även att ett nytt kontrakt till Mantas vore att prioritera.
"De hade fem, men de ville ha sex, och de fick de när Foppa tryckte in den!"
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

maag80 skrev: 2022-01-26 10:41:55 Avgå K-G Stoppel! ;)
Nej........... Alexander Salak är klar som komplement till våran ypperliga Mantas Armalis.
Det ska bli intressant att se fördelningen följande matcher.

Jag tycker även att ett nytt kontrakt till Mantas vore att prioritera.
Mycket bra då behöver inte stackars Mantas bli utsliten till ett förmodat play-out
Användarvisningsbild
Exile

Inlägg av Exile »

KG fortsätter att imponera!
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Knickedick skrev: 2022-01-26 10:26:39 Precis som Puckey skriver så är trupperna större i NHL nu P.G.A. spelare insjuknar i Covid och befinner sig på den Så kallade Covid-19 protocol- listan över spelare som har Covid eller Covid symtom. Det är också därför Söderlunds övergång till oss har dröjt. NHL-lagen har helt enkelt inte tillräckligt med spelare för alla COVID-sjuka för att fylla sina farmarlag.

Även utan Covid och "Taxi-squads" så tror jag att vi han glömma spelare som varit och nosat/spelat NHL-matcher. Så som Stenlund och Claesson.
Vejdemo kanske hade kunnat vända hem en vanlig säsong men han är en viktig roll-spelare i Laval och tyvärr betyder farmarlagen och Calder- Cup för mycket för utvecklingen av prospects till NHL-lagen för att de vanligtvis ska vilja bryta kontrakten med spelare som är i Vejdemos situation. Detsamma gäller Därmed Wingerli som ju i första hand är en utpräglad rollspelare därborta.

De som brukar vilja bryta kontrakten är spelare som är 25+ med ett halvår kvar på kontraktet, som glider längre och längre bort från NHL, får begränsade minuter i farmarligan allt eftersom nya draftval ska få mer speltid och som tröttnat på att vänta på en ärlig chans som kanske aldrig kommer och som inte är intresserade av ett två-vägskontrakt med spel i farmarligan när de då kan tjäna motsvarande i SHL med en större trygghet. Det är de vi ska kolla efter samt spelare likt Söderlund som petas hela vägen när till ECHL.
DE har vi chans på från Nordamerika.

Annars får vi kolla på Europa.

KG gör ett jävla jobb just nu och han ska ha en eloge. Är det någon jag tycker han ska lyfta luren och slå en pling så är det Martin Bakos som av någon anledning, som jag inte kryliskt kan läsa mig till, har fått lämna Sochi.
Martin Bakos kan säkerligen vara något rätt ålder bra storlek och har producerat en del var nära Mora 2018 när dom var i SHL så varför inte? kom igen nu K-G bara att slå en signal.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vafan, är Salak klar? Och jag som inte såg någon klocka innan. :twisted:
Avgå alla!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst