Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Benjamin L. Willard

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Jim Morrison skrev:Sen har han mage att insinuera att DIF har blåst honom? Vad fan, det är väl DIF som låtit honom träna med klubben i väntan på ett NHL-kontrakt och vi kommer i andra hand?
Ja, tror Djurgården förmodligen var redo att signa honom i sommar men han sa nej. Något måste ledningen ha sett under tiden han tränat här som gjort att det ändrat på sig..
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Benjamin L. Willard skrev:
Jim Morrison skrev:Sen har han mage att insinuera att DIF har blåst honom? Vad fan, det är väl DIF som låtit honom träna med klubben i väntan på ett NHL-kontrakt och vi kommer i andra hand?
Ja, tror Djurgården förmodligen var redo att signa honom i sommar men han sa nej. Något måste ledningen ha sett under tiden han tränat här som gjort att det ändrat på sig..
Och så går det rykten om alldeles för mycket festande. Nä, jag tycker Douglas gör sig större än klubben med det här snacket.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Jag är lika besviken och håller helt med Ros, nu hoppas jag bara att man slipper se honom i något annat lag i SHL, hade mått lite illa då.
Spela fult
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:
Den biten kan jag faktiskt hålla med om. Djurgården har väl alltid, sen han kom hem, gått i andra hand efter NHL.

Tycker dock att ett try-out hade varit bättre.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tvivlar starkt att han skulle gå med på det. Han tror ju själv att han ska spela NHL nästa år.

Bra Stoppel. Nu landar vi centern istället!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Väldigt starkt och bra beslut av KG. Han vet att han kommer få kritik. Trist att det skulle bli såhär dock, Douglas skulle kommit hem tidigare. När han fortfarande hade något kvar i tanken.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Då hoppas jag att vi har något bättre på gång. Annars blir jag besviken.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Viktory skrev:
Don66-2 skrev:
Viktory skrev:Jag tycker det är helt rätt. Han är för långsam, och det är inte bland backarna vi behöver förstärka mest (möjligtvis ett lån under JVM dock). Sen krävde han säkert hyfsad lön också, han lever väl inte billigt direkt.
Var Ragge också för långsam? Eller Robban Nordmark när han hoppade in med närmare tio kilos övervikt? Nope! Varför? Rutin!!!
Skillnaden var att de faktiskt var spelande backar. Tror du Dogge skulle ha typ vunnit SHL:s backliga som Ragge gjorde?
Nu skulle ju Dogges uppgift främst inte vara att göra mål och poäng utan att hålla rent framför egen kasse, något som våra veka backar hittills haft oerhörda problem med!
mb81

Inlägg av mb81 »

Don66-2 skrev:
Viktory skrev:
Don66-2 skrev:
Viktory skrev:Jag tycker det är helt rätt. Han är för långsam, och det är inte bland backarna vi behöver förstärka mest (möjligtvis ett lån under JVM dock). Sen krävde han säkert hyfsad lön också, han lever väl inte billigt direkt.
Var Ragge också för långsam? Eller Robban Nordmark när han hoppade in med närmare tio kilos övervikt? Nope! Varför? Rutin!!!
Skillnaden var att de faktiskt var spelande backar. Tror du Dogge skulle ha typ vunnit SHL:s backliga som Ragge gjorde?
Nu skulle ju Dogges uppgift främst inte vara att göra mål och poäng utan att hålla rent framför egen kasse, något som våra veka backar hittills haft oerhörda problem med!
Har de väl inte. Vad är det för myt så många här inne försöker sprida?
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

Don66-2 skrev:
Viktory skrev:
Don66-2 skrev:
iaf skulle han inte varit lika dålig som Norell och Englund som igentligen borde spela i HA.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

mb81 skrev:
Don66-2 skrev:
Viktory skrev:
Don66-2 skrev:
Har de väl inte. Vad är det för myt så många här inne försöker sprida?
Myt???? Hur många kassar har vi släppt in denna säsong pga att vi inte har klarat av att rensa undan andrapuckar? Tellan har fått göra både två och tre idioträddningar från nära håll innan han har fått kapitulera! Nä, våra senaste kära sportchefer verkar fullständigt ha glömt att man bygger ett lag bakifrån.
Senast redigerad av Don66-2 den 2014-12-18 13:42:27, redigerad totalt 1 gånger.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Alltså jösses DIF Hockey, vidrigt att man tackar nej till Douglas Murray, var kan jag spy någonstans?
Användarvisningsbild
TobbeONE

Inlägg av TobbeONE »

E ju jävligt enkelt o sitta hemma o va hobbysportchef o bara ropa signa hit o signa dit.
Väljer att tro att KG samt tränarstaben kan sin sak och har Djurgårdens och lagets bästa i åtanke när de fattar sina beslut.

Med det sagt så hade jag gärna sett Dogge hos oss i år.
Tror han hade gjort mkt nytta. Hoppas att jag har haft fel och att KG står där i slutet på säsongen och får säga I told you so till alla julgranar som mig själv.

Aja..
ikväll blir det i alla fall en sorgepilsner efter maten.
Fan vad kul det hade varit med Dogge i DIF, skit.

Men hoppas alla ni andra har rätt i det ni säger.
Ingen rök utan eld antar jag.
ad majorem DIF gloriam
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Jag kan tänka mig hur det låtit, att man varit inställsamma mot honom för att lite ha honom på vänt. Låter som så på honom också. Tycker inte Dogge verkar vara särskilt skum eller girig, så jag förstår om han är besviken på ledningen. Dock är jag besviken på att Dogge sköter det så osnyggt nu, han är väl fackligt aktiv.. och borde veta att hans tillvägagångssätt nu inte gynnar någon. Lite hybris. Tror han "steker" rätt duktigt i stockholms nattliv också, han kanske inte ingett något seriöst intryck under sin period i juniorlaget, vet ej.

Tycker åtminstone, eller kanske helst, att vi kunnat ge honom en månadslön nu och haft honom här i frånvaron av våra junisar.. och sen värderat hur han fungerade i SHL.
Senast redigerad av Roppan den 2014-12-18 13:46:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag förstår att Douglas är lack men han hade kunnat sköta det där snyggare. Han verkar inte vilja inse verkligheten. Att han ej längre håller en sportsligt hög nivå. Samma sak i NHL ifjol när han gick ut och sa att han måste spela 17-18 minuter per match och inte 12-13 min per match i ett sista backpar, när det var ett under att han hade fått ett till NHL-kontrakt överhuvudtaget.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Don66-2 skrev: Myt???? Hur många kassar har vi släppt in denna säsong pga att vi inte har klarat av att rensa undan andrapuckar? Tellan har fått göra både två och tre idioträddningar från nära håll innan han har fått kapitulera! Nä, våra senaste kära sportchefer verkar fullständigt ha glömt att man bygger ett lag bakifrån.
Just den grejen är vi ju bäst i ligan på. Så bra att Garpenlöv skrev den där krönikan om att vi borde åka på interference utvisningar runt kassen. Vi släpper in väldigt lite folk. Oavsett om dom har pucken eller ej. Men det är klart att det kommer ske mål runt kassen ändå.
Expert.
Låst