Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Åh fy fan vad skönt!
-daniel- skrev:Hemska tanke. Sluta.Lee Harvey Oswald skrev:Istället för D.T ....?starvin_marwin skrev:Boop boop, Klubertanz!!
D.T kommer också.
Det är det jag hoppas på så att tänka ovan är inte hållbart

Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Introlåt första matchen för att välkomna pojken rejält!

"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Saxat från GrönvitaSumo´s blogg:
"Den 17e maj berättade jag (läs här) att Djurgården jobbade för att få in Kyle Klubertanz. Efter en tids spekulationer fram och tillbaka är det nu klart att han spelar i Djurgården de två kommande säsongerna. Min källa hade alltså helt rätt där.
Samma källa var bergsäker på att Daniel Tjärnqvist var klar (muntligt överens) och att det bara saknades signaturen på pappret. Om det också stämmer får tiden utvisa men det känns som en tidsfråga.
Vad händer då med Stefan Lassen? Alla rykten som sagt att han är på väg bort från Djurgården dementerade han kraftigt igår. Jag tror bestämt att sista ordet inte är sagt där. Han kan mycket väl presenteras som Malmöspelare vilken dag som helst. Eller varför inte Rögles ersättare till Persson?"
"Den 17e maj berättade jag (läs här) att Djurgården jobbade för att få in Kyle Klubertanz. Efter en tids spekulationer fram och tillbaka är det nu klart att han spelar i Djurgården de två kommande säsongerna. Min källa hade alltså helt rätt där.
Samma källa var bergsäker på att Daniel Tjärnqvist var klar (muntligt överens) och att det bara saknades signaturen på pappret. Om det också stämmer får tiden utvisa men det känns som en tidsfråga.
Vad händer då med Stefan Lassen? Alla rykten som sagt att han är på väg bort från Djurgården dementerade han kraftigt igår. Jag tror bestämt att sista ordet inte är sagt där. Han kan mycket väl presenteras som Malmöspelare vilken dag som helst. Eller varför inte Rögles ersättare till Persson?"
Gott med Kyle, känns inte dumt alls! Detta visar ju också på att det händer en hel del saker i skymundan som vi forumexperter mfl (tack och lov) inte får nys om. Kyle var ju avskriven och inget alternativ för inte så länge sedan och nu är han klar för två år.
Inget är klart förrän det är klart så att säga och tillsvidare är det nog säkrast att resonera lika dant kring DT.
Inget är klart förrän det är klart så att säga och tillsvidare är det nog säkrast att resonera lika dant kring DT.
Första sms:et denna silly som jag reagerat med ett leende åt
In med DT nu, för trots eventuella osäkerheter med skador så vore det absolut ett fall framåt för vår backlinje att även ha honom.

In med DT nu, för trots eventuella osäkerheter med skador så vore det absolut ett fall framåt för vår backlinje att även ha honom.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Känns framförallt mycket tryggare än Bartley. Det han presterade i Allsvenskan defensivt var under all kritik, och även om Klubertanz inte är någon klippa i defensiven är han definitivt starkare än Bartley, av de matcher jag såg.
Måhända ett litet tapp offensivt, det får tiden utvisa. Oerhört härligt. Som någon sa (Remy?) - man kan inte annat än att älska den killen. Var dessutom en personlig favorit för mig och kan nog, om han fullföljer kontraktet, bli den mest uppskattade utländska spelaren sedan Espen.
Måhända ett litet tapp offensivt, det får tiden utvisa. Oerhört härligt. Som någon sa (Remy?) - man kan inte annat än att älska den killen. Var dessutom en personlig favorit för mig och kan nog, om han fullföljer kontraktet, bli den mest uppskattade utländska spelaren sedan Espen.
Säg den glädje som varar
Borde göras en ramsa av denna!SebastianK skrev:Introlåt första matchen för att välkomna pojken rejält!

- reservjesus
clowns to the left of me, jokers to the right
http://www.hockeymedmariehallman.se/
Och hur läget än är så ska det alltså in en back till. Och Djurgården har trådar ute hos några aktuella spelare:
– Jag vill inte nämna några namn, men ja, det finns ett antal namn som figurerar.
Som ni har trådar hos?
– Det har vi. Vi behöver inte börja på ruta ett.
Vilka namn kan det vara?
Och hur läget än är så ska det alltså in en back till. Och Djurgården har trådar ute hos några aktuella spelare:
– Jag vill inte nämna några namn, men ja, det finns ett antal namn som figurerar.
Som ni har trådar hos?
– Det har vi. Vi behöver inte börja på ruta ett.
Vilka namn kan det vara?
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
"Att Kyle Klubertanz kommer in, innebär dock att Daniel Tjärnqvist inte längre erbjuds en plats i Djurgården, berättar Engström för bloggen:reservjesus skrev:http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... .html#more
– Bakgrunden när det gäller Daniel är att han har tackat nej till de bud som vi har lagt. Vi kände att vi stod för långt ifrån varandra och när Kyle dök upp så kände vi att vi får fördela de medel vi har på Kyle och en (ännu ej signad) back.
Vet Daniel om det?
– Ja, jag ringde honom nu i förmiddags (onsdag) och berättade hur det låg till. Vi har varit så väldigt långt ifrån varandra i de ekonomiska diskussionerna och vi (Djurgården) kände att vi kommer nog inte att komma varandra närmare sedan heller. Då dök Kyle upp och då kände vi att vi kan disponera de medel vi har där istället, säger Engström."
Det är bara att fejsa factsen, tycker det tydliggörs väldigt bra hur det ligger till.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Lee Harvey Oswald
Mmmh, hade detta på känn.reservjesus skrev:http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... .html#more
DT till MoDo då, som alla andra...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- reservjesus
Undrar vilken back man kommer att ta in istället, blir spännande att se.
clowns to the left of me, jokers to the right