Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0043028.ab

Snacket från Douglas... Jag förstår att han är besviken men vad fan. Vad är det för attityd?

– Och efter det här blir jag sjukt sugen på att knäppa Djurgården på näsan, säger han och öppnar för andra klubbar i Sverige, men vill inte säga vilka klubbar han har intresse ifrån.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

sunne skrev:Bild

Vad tycker vi om detta?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
tycker det är jävla idioti från djurgårdens ledning att neka Douglas. Inte bara för pr så inför ju han respekt och stabilitet i defensiven.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Han kan ju ha krävt en rätt hög lön också, är inte direkt besviken att vi sa nej till Murray. Eftersom han har tränat med Djurgårdens juniorer borde de ju ha någorlunda bra koll på hur bra han är i nuläget. Lär väl dyka upp i Modo eller Brynäs..
Harold Camping
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Harold Camping »

KG Stoppel är en gedigen och målmedveten sportchef med mycket kurage.
Hoppas han blir våran permanenta sportchef.
Viktory
Säsongskort: Ja

Inlägg av Viktory »

Jag tycker det är helt rätt. Han är för långsam, och det är inte bland backarna vi behöver förstärka mest (möjligtvis ett lån under JVM dock). Sen krävde han säkert hyfsad lön också, han lever väl inte billigt direkt.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0043028.ab

Snacket från Douglas... Jag förstår att han är besviken men vad fan. Vad är det för attityd?

– Och efter det här blir jag sjukt sugen på att knäppa Djurgården på näsan, säger han och öppnar för andra klubbar i Sverige, men vill inte säga vilka klubbar han har intresse ifrån.
Snackar dom med Dogge direkt eller går det via någon agent?

Tänkte om det kan vara någon "halvfejkad" intervjulik artikel bara för att eventuellt få något annat lag att inse att han kanske kan tänka sig lira i någon annan klubb än DIF i Sverige. Om nu KG talade klarspråk i podden och att inte det var dimridåer för att Dogge skall sänka lönekraven och typ ställa upp och lira gratis.
Viktory

Inlägg av Viktory »

Henke_F skrev:
Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0043028.ab

Snackar dom med Dogge direkt eller går det via någon agent?

Tänkte om det kan vara någon "halvfejkad" intervjulik artikel bara för att eventuellt få något annat lag att inse att han kanske kan tänka sig lira i någon annan klubb än DIF i Sverige. Om nu KG talade klarspråk i podden och att inte det var dimridåer för att Dogge skall sänka lönekraven och typ ställa upp och lira gratis.
Ros har rätt bra kontakt med Dogge så kan tänka mig att det är antingen sms eller samtal direkt med honom. I alla fall inte via någon agent.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ska vi säga FBK för Dogge då?
Född till sportchef.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag kan tycka att det är skit att man inte ens ger honom try-out under JVM, man hade kunnat utvärdera honom då. Hade förstått om han bara krävde längre kontrakt. Nu när man nobbar honom sådär så hoppas jag han lyckas i en annan klubb.

Henke_F

Inlägg av Henke_F »

Benjamin L. Willard skrev:Han kan ju ha krävt en rätt hög lön också, är inte direkt besviken att vi sa nej till Murray. Eftersom han har tränat med Djurgårdens juniorer borde de ju ha någorlunda bra koll på hur bra han är i nuläget. Lär väl dyka upp i Modo eller Brynäs..
Hoppas han går till KHL eller Schweiz/Österrike/Tyskland isåfall. Tråkigt att se honom i något annat lag här i Sverige.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Viktory skrev:Jag tycker det är helt rätt. Han är för långsam, och det är inte bland backarna vi behöver förstärka mest (möjligtvis ett lån under JVM dock). Sen krävde han säkert hyfsad lön också, han lever väl inte billigt direkt.
Var Ragge också för långsam? Eller Robban Nordmark när han hoppade in med närmare tio kilos övervikt? Nope! Varför? Rutin!!!
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Om det är så att vi fyller på backsidan från våra egna juniorer, vilka borde få chansen då?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Sen har han mage att insinuera att DIF har blåst honom? Vad fan, det är väl DIF som låtit honom träna med klubben i väntan på ett NHL-kontrakt och vi kommer i andra hand?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Viktory

Inlägg av Viktory »

Don66-2 skrev:
Viktory skrev:Jag tycker det är helt rätt. Han är för långsam, och det är inte bland backarna vi behöver förstärka mest (möjligtvis ett lån under JVM dock). Sen krävde han säkert hyfsad lön också, han lever väl inte billigt direkt.
Var Ragge också för långsam? Eller Robban Nordmark när han hoppade in med närmare tio kilos övervikt? Nope! Varför? Rutin!!!
Skillnaden var att de faktiskt var spelande backar. Tror du Dogge skulle ha typ vunnit SHL:s backliga som Ragge gjorde?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:Sen har han mage att insinuera att DIF har blåst honom? Vad fan, det är väl DIF som låtit honom träna med klubben i väntan på ett NHL-kontrakt och vi kommer i andra hand?
Den biten kan jag faktiskt hålla med om. Djurgården har väl alltid, sen han kom hem, gått i andra hand efter NHL.

Tycker dock att ett try-out hade varit bättre.

Låst