Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Godnoken

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Godnoken »

Daniel942 skrev:
Godnoken skrev:
Axel_K skrev:Skulle hellre se ett större bidrag till Sofia Tifo ifall de känner att de vill lägga ner så pass mycket tid på DIF Hockey och slippa lägga ut ur egen ficka för tifon.
Alternativt till bidrag UCS.

Men att avlöna klackledare tror jag varken UCS, personerna i fråga eller några andra skulle anse vara något intressant.
På vilket sätt är det skillnad på att ge bidrag till tifon och att ge en peng till klackledare för det enorma jobbet dom gör? Kan någon svara på detta?
Haha är du seriös?
Du verkar ha svårt med att bidra till diskussioner alltför ofta Daniel.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Pang

Inlägg av Pang »

Godnoken.

Du är helt slut. Du har noll koll. Du är trångsynt.

Spela inte dryg mot personer som uppenbarligen har bra mycket mer koll än dig.
Använder dina egna ord: läs mitt inlägg igen, reflektera och kom med ett nytt svar.

När du har läst på lite om supporterkultur och speciellt vår, och är på någorlunda samma nivå så kan vi diskutera.

Tills dess. Gott nytt år.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Mattias_87 skrev:Tifo kostar pengar. Materialet kostar en hel del. En klackledare behöver engagemang, det kan man inte köpa.
Det är ju en självklarhet att det kostar pengar.

Tid är också pengar.

Handlar fortfarande inte om att köpa in något superfan. Handlar om att en grupp alltid skall kunna ha en klackledare tillgänglig på räcket. En klackledare som har respekt hos DIF-klacken.

Tycker att det är otroligt tråkigt att folk är så oerhört trångsynta så att det är en dödssynd att ens ta upp frågan.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Pang skrev:Godnoken.

Använder dina egna ord: läs mitt inlägg igen, reflektera och kom med ett nytt svar.

När du har läst på lite om supporterkultur och speciellt vår, och är på någorlunda samma nivå så kan vi diskutera.

Jaaa okej, dryghet får inte försvaras med dryghet.

Det är knappast trångsynt att vara öppen för alla diskussioner. Att fördöma är det.

Vad vill du att jag skall läsa på om vår supporterkultur?

Varför kan du inte svara på min fråga?
Senast redigerad av Godnoken den 2014-12-31 17:40:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Det är ju pinsamt för alla djurgårdare att någon ens lyfter förslaget att betala en klackledare, där är ju ett forum som vem som helst kan läsa.
Expert.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

SirDIFalot skrev:Det är ju pinsamt för alla djurgårdare att någon ens lyfter förslaget att betala en klackledare, där är ju ett forum som vem som helst kan läsa.
Och därmed blev det just ännu mera pinsamt SirDIFalot. Trångsynthet är pinsamt.
Pang

Inlägg av Pang »

Godnoken skrev:

Det är knappast trångsynt att vara öppen för alla diskussioner. Att fördöma är det.

Uppenbarligen får du läsa på om allt och där finner du svaret på din fråga.

Redigerat av mod. Håll er till sakliga diskussioner utan personangrepp.

För att stå på räcket krävs engagemang, ett 100% sådant. Har man inte det, kan man inte förmedla det till resten av klacken. Det krävs även mycket respekt, vilket mycket kommer från sitt engagemang.
Engagemang kan du inte köpa och hittar du någon person vars engagemang du kan köpa kommer den personen inte ha någon respekt.

Vissa diskussioner tar man helt enkelt inte och har man någon som helst verklighetsuppfattning förstår man det.

Så, kan du vara snäll att att avsluta diskussionen här innan då gör dig själv och Djurgårdens IF till mer åtlöje. Tack.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Godnoken skrev:
SirDIFalot skrev:Det är ju pinsamt för alla djurgårdare att någon ens lyfter förslaget att betala en klackledare, där är ju ett forum som vem som helst kan läsa.
Och därmed blev det just ännu mera pinsamt SirDIFalot. Trångsynthet är pinsamt.
Vissa saker tummar vi inte på.
Expert.
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Doyle »

Herregud vilken öm tå det trampats på.. Hur stor idealist man än är och hur stort hjärta man än har för DIF så måste vi ge eldsjälarna förutsättningar att driva den supporterkultur DIF o Järnkaminerna står för. För att göra det och vara föregångare i Sverige o t.o.m i Europa o faktiskt Nordamerika behövs faan pengar. Fabriken lät ju hinkar gå runt till tifoarrangemang t.ex. Jag har följt DIF sedan 80-talet i både fotboll o ishockey o är grymt imponerad vad vi kan åstadkomma när viljan o förutsättningar finns. Hopps ni stridstuppar på båda sidor kan hitta samförståndslösningar till slut. Har aldrig förstått nyttan av att peka finger mot ett engagemang o vilja att göra något bra för laget vi verkligen ÄLSKAR, Djurgårdens IF...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Doyle skrev:Herregud vilken öm tå det trampats på.. Hur stor idealist man än är och hur stort hjärta man än har för DIF så måste vi ge eldsjälarna förutsättningar att driva den supporterkultur DIF o Järnkaminerna står för. För att göra det och vara föregångare i Sverige o t.o.m i Europa o faktiskt Nordamerika behövs faan pengar. Fabriken lät ju hinkar gå runt till tifoarrangemang t.ex. Jag har följt DIF sedan 80-talet i både fotboll o ishockey o är grymt imponerad vad vi kan åstadkomma när viljan o förutsättningar finns. Hopps ni stridstuppar på båda sidor kan hitta samförståndslösningar till slut. Har aldrig förstått nyttan av att peka finger mot ett engagemang o vilja att göra något bra för laget vi verkligen ÄLSKAR, Djurgårdens IF...
Jag tycker Pang gjorde det rätt tydligt vad eldsjälarna tycker om ett sånt förslag.
Expert.
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Doyle »

Jo, det håller jag med dig om. Men sedan bojkotten har vi tappat både kraft o energi i klacken. Och Pang har ju t.o.m uttryckt att han inte tycker det är lika kul längre. Och det gör iaf mig orolig. Då kommer v att stå o stampa o sjunga "Den som inte hoppar är gnagarsvin" Är vi nöjda med det så fine.. :)
Gberg

Inlägg av Gberg »

Doyle skrev:Jo, detvhåller jag med dig om. Men sedan bojkotten har vi tappat både kraft o energi i klacken. Och Pang har ju t.o.m uttryckt att han inte tycker det är lika kul längre. Och det gör iaf mig orolig. Då kommer v att stå o stampa o sjunga "Den som inte hoppar är gnagarsvin" Är vi nöjda med det så fine.. :)
"Be the change you wish to see in the world" Hade gärna avslutat där men misstänker att budskapet inte riktigt når fram hela vägen då. Vill man ha förändring får man helt enkelt se till att lägga på ett kol, jag vet inte om du står i klacken (tvivlar på det) men det är upp till var och en att säga åt de som inte sjunger eller de som sitter ner.

Jag förstår inte vilken värld du lever i där legoknektar på räcket är lösningen. Det handlar om inställningen hos kollektivet, hade var och en förstått att det är 3x20min sång som gäller hade de inte behövts några klackledare öht. Om du har följt DIF sen 80-talet förundras jag över att du inte varit med om tillräckligt mycket för att förstå att "superfan v2" inte kommer lösa något.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Pang skrev:
Godnoken skrev:

Uppenbarligen får du läsa på om allt och där finner du svaret på din fråga.

Redigerat av mod. Håll er till sakliga diskussioner utan personangrepp.

För att stå på räcket krävs engagemang, ett 100% sådant. Har man inte det, kan man inte förmedla det till resten av klacken. Det krävs även mycket respekt, vilket mycket kommer från sitt engagemang.
Engagemang kan du inte köpa och hittar du någon person vars engagemang du kan köpa kommer den personen inte ha någon respekt.

Vissa diskussioner tar man helt enkelt inte och har man någon som helst verklighetsuppfattning förstår man det.

Så, kan du vara snäll att att avsluta diskussionen här innan då gör dig själv och Djurgårdens IF till mer åtlöje. Tack.
Pang. Något du kan göra bra är att stå på räcket och fixa tifon. Att kommunicera och vara en förebild verkar inte vara din starka sida, tyvärr. Kämpa.

Det är verkligen en minimal jävla skillnad på att springa och tigga pengar för tifon och att ge pengar till en klackledare så att han kan vara närvarande till 100% på alla hemmamatcher. Bara er jävla stolthet som står i vägen.

Men visst, godtar självklart att ni aldrig skulle ta emot pengar för att stå på räcket. Det man är irriterad över är hur jävla känsliga och trångsynta ni är med allt som rör er. Nästan som vänstervingen i politiken. Hatar på alla som inte tycker likadant och vågar inte ta diskussioner utan att komma med personpåhopp.

Tråkig jävla attityd.

Edit: Bra jobbat moderatorer. Folk behandlas lika och så vidare.
Senast redigerad av Godnoken den 2015-01-01 18:25:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Gberg skrev:
Doyle skrev:Jo, detvhåller jag med dig om. Men sedan bojkotten har vi tappat både kraft o energi i klacken. Och Pang har ju t.o.m uttryckt att han inte tycker det är lika kul längre. Och det gör iaf mig orolig. Då kommer v att stå o stampa o sjunga "Den som inte hoppar är gnagarsvin" Är vi nöjda med det så fine.. :)
"Be the change you wish to see in the world" Hade gärna avslutat där men misstänker att budskapet inte riktigt når fram hela vägen då. Vill man ha förändring får man helt enkelt se till att lägga på ett kol, jag vet inte om du står i klacken (tvivlar på det) men det är upp till var och en att säga åt de som inte sjunger eller de som sitter ner.

Jag förstår inte vilken värld du lever i där legoknektar på räcket är lösningen. Det handlar om inställningen hos kollektivet, hade var och en förstått att det är 3x20min sång som gäller hade de inte behövts några klackledare öht. Om du har följt DIF sen 80-talet förundras jag över att du inte varit med om tillräckligt mycket för att förstå att "superfan v2" inte kommer lösa något.

Varför vill du inte förstå att man inte pratar om legoknektar?
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Godnoken skrev:
Gberg skrev:

Varför vill du inte förstå att man inte pratar om legoknektar?
Det två största sakerna du måste ha som klackledare är respekt och engagemang. Vem skulle ha respekt för en klackledare som får betalt för det? Engagemang kan inte köpas för pengar så redan där spricker det. Jag skulle iaf aldrig sätta min fot på hovet igen om något sådant hände om det inte vore för att konfrontera den som får betalt.

Nu vet jag att Pang, Luro och Ludde aldrig skulle ta betalt för att stå på räcket men att vissa av er ens har det som ett seriöst argument är läskigt. De gör inte det för cred, pengar respekt utan bara för de älskar DIF.
Skriv svar