Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kall-El

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Kall-El »

En center behöver ju inte heller nödvändigtvis spruta in poäng. Om han gör de andra två spelarna bättre och ser till att dessa gör poäng är han minst lika värdefull i mina ögon som om han sprutade in poäng.

Att det behöver ansluta en spelare råder det ingen tvekan om.

Problemet är väl bara att hitta rätt spelare.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:En center behöver ju inte heller nödvändigtvis spruta in poäng. Om han gör de andra två spelarna bättre och ser till att dessa gör poäng är han minst lika värdefull i mina ögon som om han sprutade in poäng.

Självfallet är det så, men jag tror vi har halvsvårt att hitta något som passar. De flesta utländska spelare vill nog få en större roll i ett lag än vad vi kan erbjuda just nu.
Honken

Inlägg av Honken »

Kall-El skrev:En center behöver ju inte heller nödvändigtvis spruta in poäng. Om han gör de andra två spelarna bättre och ser till att dessa gör poäng är han minst lika värdefull i mina ögon som om han sprutade in poäng.

Mindre troligt, men försök få hit Zigomanis igen, han har harvat i AHL de 4 senaste säsongerna.
Verkade ta den roll han fick utan att protestera.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Ska man tro på vad jag hörde på tåget in till stan igår då två Djurgårdare samtalade (antar att dom var det) så ska Challe tydligen vara på jakt efter Mark Bomersback. Men detta är säkert bara ett rykte som går som så ofta i idrottsvärlden. Skulle det vara sant däremot så hade jag absolut inte haft nåt emot det.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Kall-El skrev:

Precis! Jag tror Challe är extra noga nu med att hitta rätt då det kan vara avgörande vart vi slutar i tabellen liksom! Frågan är om han kommer agera nu eller vänta några veckor till?
Honken

Inlägg av Honken »

VIK sparkar Doell (center) så där dök det upp en klubb till att konkurera med.

Men det är inte bråttom sett till tabbellläget och förutsatt att DIF fortsätter att plocka poäng i nuvarande fart. Bättre att vänta i sådana fall. Desto längre tiden går blir det kortare tid att betala ut lön. Vilket ger utrymme för högre lön = bättre spelare.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
ciirree

Inlägg av ciirree »

Honken skrev:VIK sparkar Doell (center) så där dök det upp en klubb till att konkurera med.

Men det är inte bråttom sett till tabbellläget och förutsatt att DIF fortsätter att plocka poäng i nuvarande fart. Bättre att vänta i sådana fall. Desto längre tiden går blir det kortare tid att betala ut lön. Vilket ger utrymme för högre lön = bättre spelare.
Ja, tänk vilken spelare han kan ta hem till våren om man värvar i Januari precis innan transferfönstret stänger :D (stänger väl 31a?)
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

ciirree skrev:
Honken skrev:VIK sparkar Doell (center) så där dök det upp en klubb till att konkurera med.

Ja, tänk vilken spelare han kan ta hem till våren om man värvar i Januari precis innan transferfönstret stänger :D (stänger väl 31a?)
Finns ju en risk att det inte finns nåt av värde att ta in om man väntar för länge,sen betalar nog desperata rikare klubbar i nöd mer än oss, skönt nu är dock att vi inte har nån icke-EU begränsning vilket säkert satt käppar i hjulen tidigare säsonger då vi redan fyllt kvoten kring Januari.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
litto

Inlägg av litto »

Mark ser helt okej ut, fast jag är mer sugen på en 190 cm och 95 kg transatlantisk center med hög speed och arbetskapacitet. Såna spelare finns väl bara i NHL och KHL...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

Kevin Doeell har fått sparken från VIK, kan han va den center som lyfter huddingekedjan 1-2 steg till med sin rutin?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11567
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Tror verkligen inte Doell är någon lösning. Vi ska ha en produktiv spelare, någon som kan göra mål åt oss. Framspelare finns redan i laget, och framförallt i "huddingekedjan".
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

Roppan skrev:Tror verkligen inte Doell är någon lösning. Vi ska ha en produktiv spelare, någon som kan göra mål åt oss. Framspelare finns redan i laget, och framförallt i "huddingekedjan".
Finns även målgörare som borde ha lyckats bättre i fem mot fem, men det går inte att förneka hur mycket man vill att Huddingekedjan inte har lyckats och har stor brist på rutin, och just därför skulle det va bra med en rutinerad center i den kedjan.

Nästa att bli utlånad kommer bli Sundberg med all säkerhet. Heinerö har tagit 1-2 steg till sen han fick ny omgivning.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag hade faktiskt hellre lånat ut Sundberg än Krüger! Får se hur det går ikväll när Måns spelar med KRIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:Om jag skall vara ärlig tror jag redan RBK varit på LHC och Himelfarb och hört sig för, men visst skulle han ha potential att fungera riktigt bra i DIF. Tror dock att en spelare av hans kaliber förväntar sig en större roll i ett Allsvenskt lag än att försöka lyfta grabbar i en 3:e / 4:e lina, dvs PP-tid osv.
Självfallet skulle Himelfarb spela 5v4. Vem han skulle peta är dock mer diffust.
Säg den glädje som varar
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

PLOCKA IN NÅ MÅLSKYTT NU CHALLE!! så jävla pissigt! Till er som tycker det ska väntas efter jul öpnna ögonen! målen behöver komma nu! Vem ska göra målen om Guter skulle bli skadad eller Ljung? Saviano och Johner kan, men senaste matcherna har dessa två stått för det mesta av målskyttet. Något måste ske steg ett värva MÅLSKYTT! och det snarast.
Låst