Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
reservjesus

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av reservjesus »

SkönaDjurgårn skrev:Ar sa trott pa den dar mannen (Daniel Tjarnqvist). Nu blir det kanske samma sak som alla tidigare ar? Igen? Hur javla girig far man vara.

Och om det handlar om kontraktslangden sa far han val ta ett kortare kontrakt, t.ex. tva ar, till att borja med. Gor han bra ifran sig kommer han garanterat fa forlanga flera ar till. Ar han radd att han ska vara usel eller?

Jag har sagt det forr och sager det igen. Jag ser honom garna i DIF om han skriver pa i ar, men gor han inte det kan ha dra at %$^$#&$%#@^#@.
Jag tycker inte man bör uttala sig, då vi inte har någon aning om varför det dröjer.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Hellre Lassen framför Lennhammer.
Säg den glädje som varar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Angående Daniel Tjärnqvist så tror jag DIF besitter sig i samma situation som det var med Tellan.

Tellan som vi vet hade skadeproblem, samma med Tjärnqvist.

Båda ville ha längre kontrakt för att "sätta sig till ro".

DIF vill inte signa längre kontrakt pga deras skadebekymmer, så bara måste det väl vara? Något annat kan jag inte föreställa mig att det kan vara.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

reservjesus skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Ar sa trott pa den dar mannen (Daniel Tjarnqvist). Nu blir det kanske samma sak som alla tidigare ar? Igen? Hur javla girig far man vara.

Och om det handlar om kontraktslangden sa far han val ta ett kortare kontrakt, t.ex. tva ar, till att borja med. Gor han bra ifran sig kommer han garanterat fa forlanga flera ar till. Ar han radd att han ska vara usel eller?

Jag har sagt det forr och sager det igen. Jag ser honom garna i DIF om han skriver pa i ar, men gor han inte det kan ha dra at %$^$#&$%#@^#@.
Jag tycker inte man bör uttala sig, då vi inte har någon aning om varför det dröjer.
Nej, men da kan vi ju lagga ner hela traden, kanske? Om man inte ens far spekulera utan bara prata om sant som ar bekraftat och klart. Kanske gora om det till en "Valkommen Xxx Xxx"-trad?

Det pratades tidigare i traden om att det kan vara kontraktslangden det diskuteras om och da gav jag min syn pa just det. Kan inte tanka mig att DIF erbjuder farre an tva ar och da bor han ta det.
Och om det ar mer pengar han kraver sa tycker jag att det ar fel ocksa, de verkar ju ligga nara varandra anda... Och om han tjafsar om nagra extra tusingar sa blir jag valdigt besviken. Den som vill kan ju gora en uppskattning av hur mycket Daniel dragit in de senaste femton aren, jag tror inte att han ar fattig direkt.

Om det nu ar sa (OBS: SPEKULATION) att DIF inte vill erbjuda ett kontrakt over 2-3 ar sa tycker jag DIF gor helt ratt.

Nej, skriv pa det dar kontraktet nu, Daniel, och ar du grym kan det sakert bli fem ars spel i DIF om du vill.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

luncano skrev:
Stadion skrev:Är det någon som har sett D Tjärnqvist de senaste säsongen och kan bekräfta om han håller hög klass fortfarande?

Kan ha fel men det känns som en del bara antar att det är så för att det är just Daniel.
Jag förstår faktiskt inte riktigt detta resonemang. Samma sak ältades när Tellqvist var aktuell. Tror du verkligen att Tjärna eller Tellan hade haft en plats i KHL om de inte hållit måttet? Är ganska säker på att de hade rykt om så inte skulle vara fallet.

Självfallet ska man inte ta förgivet att de kommer prestera som en gång i tiden, de blir ju inte yngre så att säga, men att neka dessa spelare med argumentet "är det ens någon som har sett honom spela de senaste 10 åren" känns lite märkligt.
I ärlighetens namn så är det ju faktiskt så att Lokomotiv Yaroslavl offentligt meddelat att de inte tänker erbjuda Daniel något nytt kontrakt. Jag tänker inte sitta här och kritisera en spelare som förmodligen lirar för oss nästa säsong, det vägrar jag göra, men... Jag tycker samtidigt hans föga imposanta poängproduktion över de fyra senaste säsongerna, hans skadebenägenhet, speciellt då med avseende på hjärnskakningar, sammantaget gör att det här är en värvning jag inte direkt heller kan sitta och jubla över. Med hänsyn tagen till vad jag tillåter mig anta att han kan tänkas begära i lön och av längd på kontraktet känns det än mer tveksamt för mig om det här är rätt och rationellt då jag misstänker att vi anställer honom i egenskap av produktiv tvåvägsback.

Jag är helt övertygad om att han visar sig vara en klippa defensivt, om han håller sig hel, men offensivt förväntar då inte jag mig några stordåd av Daniel. Välkommen är han givetvis hursomhelst.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Nu har väl iofs Daniel aldrig gjort sig känd för att vara någon större poängspruta i de största sammanhangen, så där är det inget nytt under solen. Hans styrka ligger helt klart i defensiven, men på ES-nivå tror jag att han kan bidra med en hel del även i offensiv väg. Det enda jag tror att vi behöver vara oroliga över är hans eventuella skadebenägenhet. Ska bli spännande att se hur detta utvecklar sig...

För övrigt: Vad var det jag sa om Bartley? Visst borde vi ha värvat Gunderson, trots allt? ;)
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

DIF_Soldier skrev:Hellre Lassen framför Lennhammer.
Håller med, förstår inte riktigt det där överdrivna tjatet om att få bort Lassen, såååååå jävla skit dålig var han ju inte!

Som sagt hellre Lassen före Lennhammer/Holm/Gustafsson!!

Dessutom tjänar han nog inga större summor.
Spela fult
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

diftobbe89 skrev:
Håller med, förstår inte riktigt det där överdrivna tjatet om att få bort Lassen, såååååå jävla skit dålig var han ju inte!

Har på känn att Lassen fick bäara hundhuvudet för hela laget ibland. Stod på X-trainern framför DIF-fiskelunda igår och la märke till att det fanns många som bidrog till det dåliga spelet, inte minst i PP. #24 t ex. Oh min käre skapare så slö han var på rören. Men han klarade sig undan stora yxan. ;)

Lassen är väl inte lådans skarpaste verktyg men helt usel är han inte.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Tjärna är en stark och rejäl tvåvägsback med största styrkorna i uppspelsfasen och Power play. Han är vidare väldigt placeringssäker i egen zon och även om han inte tacklas mer än nödvändigt så är han robust och noggrann i sitt spel.

En riktig klassback. Och ja, jag har sett honom i NHL och KHL.

Om han skriver på kan vi förvänta oss 25-30 poäng och en bra plus/minus, det ät jag helt säker på.

Och jo. Lassen var visst ruskigt jävla usel under säsongen. Det säger dock inte att kommande säsong blir lika dålig.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

diftobbe89 skrev:
Håller med, förstår inte riktigt det där överdrivna tjatet om att få bort Lassen,
såååååå jävla skit dålig var han ju inte!

Människan har genom historien arbetat fram en fantastisk förmåga att glömma svåra upplevelser som krig, svält, naturkatastrofer osv, allt för att kunna orka leva vidare.
Det där uttalandet är ett bra exempel på detta.

Lassen gjorde en (1st) godkänd insats, hans debut mot TIK.
Resten av Lassies äventyr 2010/2011 platsar lätt på DIF:s "Botten är nådd, botten är också passerad-lista"
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... v-fran-ahl

stämmer detta så är Ahnelöv ännu mindre aktuell...
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Lee Harvey Oswald skrev:
isolerad skrev:Inte bara DIF som haft en dålig säsong utan Frasse verkar också ha haft det... ;-p

Haha, ja Frasse, vad är det som händer?
Är det åldern som börjar ta ut sin rätt?!
Jag vet precis vad som väntar dig isf :wink:

Ja det där kändes nästan lite för bra.......i några sekunder iaf.
(att "Lassie-ponken" skulle väck alltså)
Skall nog låta bli och posta inlägg medans jag sitter i bilen och inte har full tillgång till samtliga medier.... :)
Dags att abdikera, någon som känner sig manad att axla ?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Då har Ahnelöv klar för MODO och därmed avskriven för våran del...

http://www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=6014&rows=5
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

MoDo håller på att utvecklas till en riktig jobbig konkurrent när det gäller att attrahera spelare.

Vore grymt om Sundin kunde ta en roll inom DIF, då tror jag vi får betydligt lättare att göra den här typen av värvningar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Äh vad skulle vi med Ahnelöv till? Han kan gott gå till Modo, som verkar ha släppt allt vad lokal förankring heter.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Låst