DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lidingö DIF »

Jaha, så dog den förhoppningen. 0-2 mot MFF kanske okej. Mot Bollnäs, Rospiggarna, Lidköping Nordvästra eller vad de nu heter....inte okej, OKEJ!

Skönt att baseball-säsongen drar igång åtminstone så man kan få lite ångestdämpning.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Vilket jävla skämt med denna startelva...vi åker ur...
Blårand

Inlägg av Blårand »

Annan sport – samma yxor

Härligt att läsa att den fina grenen kasta yxor i sjön inte tar paus med ishockeyn. Efter en dålig halvlek är laget moget för nedflyttning. Fotboll är ett lagspel och om inte laget fungerar hjälper det inte med namnkunniga spelare. Sirius har, antar jag, haft hela vintern på sig att trimma in laget och byggt en grund i ett starkt försvar. DIF har inte hunnit få ordning på spelet. Då kan det gå så här. 25 000 djurgårdare på läktaren hjälpte inte mot tusen från Uppsala. Det är charmen med idrott. Nu väntar Häcken borta (!) och Elfsborg (5–1) hemma. Kan bli tre torskar på direkten. Så var det första guldåret också.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Ska Özcan avgå nu?
25/4-2025
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Blårand skrev:Annan sport – samma yxor

Härligt att läsa att den fina grenen kasta yxor i sjön inte tar paus med ishockeyn. Efter en dålig halvlek är laget moget för nedflyttning. Fotboll är ett lagspel och om inte laget fungerar hjälper det inte med namnkunniga spelare. Sirius har, antar jag, haft hela vintern på sig att trimma in laget och byggt en grund i ett starkt försvar. DIF har inte hunnit få ordning på spelet. Då kan det gå så här. 25 000 djurgårdare på läktaren hjälpte inte mot tusen från Uppsala. Det är charmen med idrott. Nu väntar Häcken borta (!) och Elfsborg (5–1) hemma. Kan bli tre torskar på direkten. Så var det första guldåret också.
Kan väl inte vara samma yxor? Vad är det för idiot som hämtar upp dem i så fall?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Blårand skrev:Annan sport – samma yxor

Härligt att läsa att den fina grenen kasta yxor i sjön inte tar paus med ishockeyn. Efter en dålig halvlek är laget moget för nedflyttning. Fotboll är ett lagspel och om inte laget fungerar hjälper det inte med namnkunniga spelare. Sirius har, antar jag, haft hela vintern på sig att trimma in laget och byggt en grund i ett starkt försvar. DIF har inte hunnit få ordning på spelet. Då kan det gå så här. 25 000 djurgårdare på läktaren hjälpte inte mot tusen från Uppsala. Det är charmen med idrott. Nu väntar Häcken borta (!) och Elfsborg (5–1) hemma. Kan bli tre torskar på direkten.

Så var det första guldåret också.
Njaa, nästan rätt....eller nästan guld.
Du tänker på 2001, då bajen vann, då inledde DIF uselt, iaf poängmässigt.

Har förståelse för att spelet inte fungerar i match ett.
Men har du potetial i truppen brukar det synas ganska fort, så om 10-15 omgångar kanske vi börjar skapa en och annan målchans också
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:Apropå en annan intressant tråd att följa - "Stäng ligan innan det är för sent" ;-)
Med Sirius, Jönköping, Östersund och Eskilstuna är det läge för SvFF att passa på att stänga.
27 000 personer hemma mot Sirius kan inte ha fel.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Blårand

Inlägg av Blårand »

Förhastat stänga ligan

Här gäller att ha is i magen och vänta in de riktiga godbitarna. Falkenberg, Brommapojkarna eller varför inte Frej som går bättre än tåget. I alla fall bättre än den intilliggande Roslagsbanan. När den byggts ut och går direkt från Centralen 2035 blir det rusning till Vikingavallen i Täby. Och så BP på Grimsta. Fem lag från Stockholm i serien. Då kan vi stänga ligan.
JulesAttar

Inlägg av JulesAttar »

http://www.expressen.se/sport/kronikore ... rog-start/

Vad tror ni, har Bachner rätt?

Jag håller ju med alla som pratar om vikten av tålamod, har ju varit på tok för dåligt med tränarbyten varje år och kaos i DIF fotboll. Özcan måste få tid.
Samtidigt har jag inget tålamod för dåliga insatser som vi sett hela försäsongen nu.

Känns som själen på Kaknäs har urholkats lite av allt kaos som varit efter 2009. Finns ingen harmoni egentligen, utan stressen och pressen är konstant närvarande.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

JulesAttar skrev:http://www.expressen.se/sport/kronikore ... rog-start/

Vad tror ni, har Bachner rätt?

Jag håller ju med alla som pratar om vikten av tålamod, har ju varit på tok för dåligt med tränarbyten varje år och kaos i DIF fotboll. Özcan måste få tid.
Samtidigt har jag inget tålamod för dåliga insatser som vi sett hela försäsongen nu.

Känns som själen på Kaknäs har urholkats lite av allt kaos som varit efter 2009. Finns ingen harmoni egentligen, utan stressen och pressen är konstant närvarande.
Det är nog ganska personligt vad man menar med en trög start. Många i djurgårdsfamiljen ser oss nog som ett topp-5 lag och om vi inte ligger där inom ett par omgångar börjar det säkert knorras lite. Samtidigt så startade vi mot Sirius med en backlinje som aldrig spelat ihop. Rätt eller fel? Antagligen fel på kort sikt men kanske rätt på längre sikt. Ska man spela ihop en backlinje så tycker jag att dom behöver matchsituationer tillsammans.

Bachner skriver att özkan i afc och syrianska fått bygga laget långsamt och i tid (inget direkt citat) men faktum är väl att han i dessa klubbar inte heller haft truppen färdig förrän precis innan seriestart.

Jag tror att vi tar poäng mot häcken. Jag tror till och med att det blir tre poäng. Jag tror även att özkans dom sätts i första derbyt. Gör vi en kass insats där så har han rejäl uppförsbacke sedan. Kan vi vinna första derbyt så kommer det bli ett sjukt momentum i hela Djurgården.

För övrigt vidrigt att försöka skriva något längre från telefonen.
Född till sportchef.
Morwin

Inlägg av Morwin »

Japp då blev vårat "offensiva vapen" skadat.... 2matcher fick han ju iaf spela

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
förevigtdjurgården

Fräsch satsning från röven i situationen med Engvall.
25/4-2025
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vem fan ska göra mål i det här laget?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
förevigtdjurgården

minalman skrev:Vem fan ska göra mål i det här laget?
Mina två stora framtidsnamn inom DIF fotboll är

1) Tålamod. En riktig striker som producerar när vi verkligen behöver det och..
2) Corsi. Cool värvning från en internationell liga.
25/4-2025
Morwin

Inlägg av Morwin »

minalman skrev:Vem fan ska göra mål i det här laget?
Ja dem skulle ju satsat på Kujovic eller liknande inte engvall o tino :o.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Skriv svar