96% efter full tid, vad mer kan man begära? Jo, att våra utespelare gör mer än ett mål...DRC skrev: ↑2024-09-28 18:44:04BigJ skrev: ↑2024-09-28 18:28:35 Tråkigt med att vissa spelare alltid blir hackkycklingar, väldigt ofta våra målvakter, men även Klasen, Brodin m.fl. som ändå betytt mycket för klubben.
Angående våra målvakter vill herr drc gärna se till även förra året, trots att sportchefen sett att problemet snarare låg hos vår förra målvaktstränare. Jag kan tycka att man åtminstone borde ge dem ett flertal matcher innan man börjar hacka igen...
Fast jag vet inte. Hackkyckling?
Jag konstaterar bara att vi väntat 60 matcher på att målvaktsparet ska börja vara elit/vinna matcher åt oss och att det fortfarande inte har hänt. Visst vänta 7 matcher till - men inget pekar just nu på att det plötsligt ska hända.
Det här är elitverksamhet under ett år då förväntningarna och de externa investeringarna är extrema. Självklart kommer och ska förväntansbilden på en så extremt viktig position som målvakten vara skyhöga. Höj nu ambitionsnivån!
HA 24/25 Västerås - Djurgårdens IF 27/9
Han kunde sagt ingenting men valde att lyfta att Hugo faktiskt vann matchen åt oss på slutet. Det kallas ledarskap och jag vågar påstå att Krügers lillfinger vet mer om vad som utvecklar framgångsrika hockeyspelare och vad som leder till vinster än du, eller jag.DRC skrev: ↑2024-09-28 16:43:34
Argumentet att Krüger minsann sa att Hugo var duktig är också direkt provocerande. Vad trodde du han skulle säga?
Men du har fortfarande inte svarat på min fråga. Det är helt konstaterar att den här mv-duon inte är eller har varit elit i ligan. Något som till och med du erkänt. Varför ska man acceptera den risken i en allt eller inget säsong?
Huruvida målvaktsduon duger eller inte är inte "konstaterat" denna säsong. Vi vet att Andrén har haft SHL nivå. Tom guldnivå. Vi vet att Hävelid utsågs till JVMs bästa målvakt för mindre än ett år sedan. Vi vet även att Wiken och lagledningen, trots skratligare mv-spel förra säsongen, hellre bytte målvaktstränare än målvakter och tar vi in namn som Sissons, Kelleher, Thore mfl men inte nån kändiskeeper så betyder det att de ser något som "ni" uppenbarligen inte gör.
Finns det stålar så tycker jag absolut vi kan ta in en tredje keeper för konkurrensens skull. Men vem skulle det vara?
Som avslutning har målvaktsfrågan blivit årets "forumsanning" och jag förstår fortfarande inte den här hetsen att folk ska pissa på våra egna spelare. Vet inte om det är den yngre sociala-media-generationen som har det med bröstmjölken men för mig är destruktiv kritik mot egna spelare som främst baseras på osaklighet och 'känslor' helt främmande (och det handlar inte enbart om målvakter).
Kan folk peka på specifika saker är det en sak men blixtsnabba generaliseringar och rena felaktigheter (som tex att ett skott var "Fri sikt" när det är både styrning och skymning) som sprids ala fakenews kommer jag fortsätta tycka är efterblivet.
Tror inte vi kommer längre. Men tack för bra surr.
Trevlig helg och Skål!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Fast med de argumenten kan man vända på resonemanget och säga att 9 mål på två bortamatcher under ordinarie-tid bara gett en knapp uddamåls trepoängare…BigJ skrev: ↑2024-09-28 18:46:4096% efter full tid, vad mer kan man begära? Jo, att våra utespelare gör mer än ett mål...DRC skrev: ↑2024-09-28 18:44:04BigJ skrev: ↑2024-09-28 18:28:35 Tråkigt med att vissa spelare alltid blir hackkycklingar, väldigt ofta våra målvakter, men även Klasen, Brodin m.fl. som ändå betytt mycket för klubben.
Angående våra målvakter vill herr drc gärna se till även förra året, trots att sportchefen sett att problemet snarare låg hos vår förra målvaktstränare. Jag kan tycka att man åtminstone borde ge dem ett flertal matcher innan man börjar hacka igen...
Jag konstaterar bara att vi väntat 60 matcher på att målvaktsparet ska börja vara elit/vinna matcher åt oss och att det fortfarande inte har hänt. Visst vänta 7 matcher till - men inget pekar just nu på att det plötsligt ska hända.
Det här är elitverksamhet under ett år då förväntningarna och de externa investeringarna är extrema. Självklart kommer och ska förväntansbilden på en så extremt viktig position som målvakten vara skyhöga. Höj nu ambitionsnivån!
Målvakterna i övriga topplag har väl släppt in ngt liknande, både ssk:s och lövens släppte väl in ett gäng mål igår t.ex., samtidigt som de ngn match knappt släppt in ngt, precis som AndrénDRC skrev: ↑2024-09-28 19:22:28Fast med de argumenten kan man vända på resonemanget och säga att 9 mål på två bortamatcher under ordinarie-tid bara gett en knapp uddamåls trepoängare…BigJ skrev: ↑2024-09-28 18:46:4096% efter full tid, vad mer kan man begära? Jo, att våra utespelare gör mer än ett mål...DRC skrev: ↑2024-09-28 18:44:04BigJ skrev: ↑2024-09-28 18:28:35 Tråkigt med att vissa spelare alltid blir hackkycklingar, väldigt ofta våra målvakter, men även Klasen, Brodin m.fl. som ändå betytt mycket för klubben.
Sedan har jag ingen koll på om de låtit sin andremålis stå ngt.
Alltså, vi ligger 2 p efter de två lagen som har full pott och då har vi mött 3 lag som kommer ligga topp 6-8, för mig är det klart positivt och särskilt med tanke på alla skador och att Thore bara spelat 2 matcher, Dick redan suverän trots kort startsträcka och sist men inte minst att målvakterna gjort det helt ok redan trots ny mv tränare....