Växjö är värre. Ut med dom ur ligan isåfall.#10 skrev:Kommundoping vill du jynna...Mattias_87 skrev:Hellre 8000 mot Leksand på Hovet än 5000 mot Mora.#10 skrev:Är du full?Mattias_87 skrev:Jobba Leksand.
SHL 2016-17
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 2016-17
Avskaffa tre mot tre.
Men nu pratar vi Leksand...Mattias_87 skrev:Växjö är värre. Ut med dom ur ligan isåfall.#10 skrev:Kommundoping vill du jynna...Mattias_87 skrev:Hellre 8000 mot Leksand på Hovet än 5000 mot Mora.#10 skrev:Är du full?Mattias_87 skrev:Jobba Leksand.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Sant. Leksand hjälper våran ekonomi, vi säljer många biljetter mot dom och det är jäkligt kul att vinna mot dom.#10 skrev:Men nu pratar vi Leksand...
Avskaffa tre mot tre.
Lyxfällen gör alltså en Luleå och anmäler själva en Mora-spelare till disciplinnämnden.
De förtjänar att åka ut bara för det.
Smutsigt.Vikas skrev:Lyxfällen gör alltså en Luleå och anmäler själva en Mora-spelare till disciplinnämnden.
Född till sportchef.
Ironiska?android skrev:Smutsigt.Vikas skrev:Lyxfällen gör alltså en Luleå och anmäler själva en Mora-spelare till disciplinnämnden.
Nu vet inte jag hur man länkar till "filmer" i twitterinlägg, men det finns här en bit ned: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... er-leksand
Nu har inte jag något tillövers för lyxland men helt rätt att anmäla om domarfittorna skiter i en sådan situation. Hade någon av våra spelare råkat ut för den buttendingen i tinningen så hade det inte varit snälla kommentarer här på forumet.
"Gentlemanna-regler" fungerar bara så länge inte en viss gräns passeras och den har vi passerat för längesedan i dagens hockey. Helt rätt att fula saker som inte hör hemma på isen anmäls och av vem är väl av underordnad betydelse?
Det blir ju såhär då man inte kan vara säker på att domarna inte stävjar anledningarna till anmälan direkt på isen.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Håller med om att det är fult men det blir ju en bedömning vad som är extra fult och inte. Domarna kommer såklart fortsätta missa saker men om alla lag ska börja anmäla varandra hela tiden blir det också fel.Henke_F skrev:Ironiska?android skrev:Smutsigt.Vikas skrev:Lyxfällen gör alltså en Luleå och anmäler själva en Mora-spelare till disciplinnämnden.
Nu vet inte jag hur man länkar till "filmer" i twitterinlägg, men det finns här en bit ned: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... er-leksand
Nu har inte jag något tillövers för lyxland men helt rätt att anmäla om domarfittorna skiter i en sådan situation. Hade någon av våra spelare råkat ut för den buttendingen i tinningen så hade det inte varit snälla kommentarer här på forumet.
"Gentlemanna-regler" fungerar bara så länge inte en viss gräns passeras och den har vi passerat för längesedan i dagens hockey. Helt rätt att fula saker som inte hör hemma på isen anmäls och av vem är väl av underordnad betydelse?
Det blir ju såhär då man inte kan vara säker på att domarna inte stävjar anledningarna till anmälan direkt på isen.
Klubbarna ska inte hålla på med skrivbordshockey.
Jag har inte följt med i turerna kring det här fallet så kan säkert ha missat något.
Född till sportchef.
Ser också hellre att vi möter Leksand, AIK och Södertälje än lag som Örebro, Växsjö eller Karlskrona alla dagar i veckan. Så heja Leksand!
android skrev:Håller med om att det är fult men det blir ju en bedömning vad som är extra fult och inte. Domarna kommer såklart fortsätta missa saker men om alla lag ska börja anmäla varandra hela tiden blir det också fel.Henke_F skrev:Ironiska?android skrev:Smutsigt.Vikas skrev:Lyxfällen gör alltså en Luleå och anmäler själva en Mora-spelare till disciplinnämnden.
Jag har inte följt med i turerna kring det här fallet så kan säkert ha missat något.
Nu är inte jag direkt påläst heller då jag inte sett någon hockey sen vi åkte. Kikade dock bara på situationen när det pratades om den.
OK att det missas en tripping etc eller att dom blåser fel/icke blåser för icing. Men helt oförlåtligt att missa en sådan spelsituation där fan pucken var. Dom är tusan fyra stycken domartomtar på isen! Någon av dom bör ha koll på puckförare, vilket det borde varit eftersom han var tacklingsbar.
Ursäktar, jag blir bara så jäkla förbannad på ren och skär inkompetens som hela domarkåren visar gång på gång. Sen att inte en jävel i media vågar kritisera bedömingssystemet och att SHL-ledningen är en skyddadverkstad utan någon självkritik som låter dessa hockeydödare hållas gör det bara löjligt.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Det är inte SHL som arrangerar kvalet = inget situationsrum.Henke_F skrev:android skrev:Håller med om att det är fult men det blir ju en bedömning vad som är extra fult och inte. Domarna kommer såklart fortsätta missa saker men om alla lag ska börja anmäla varandra hela tiden blir det också fel.Henke_F skrev:Ironiska?android skrev:Smutsigt.Vikas skrev:Lyxfällen gör alltså en Luleå och anmäler själva en Mora-spelare till disciplinnämnden.
Nu är inte jag direkt påläst heller då jag inte sett någon hockey sen vi åkte. Kikade dock bara på situationen när det pratades om den.
OK att det missas en tripping etc eller att dom blåser fel/icke blåser för icing. Men helt oförlåtligt att missa en sådan spelsituation där fan pucken var. Dom är tusan fyra stycken domartomtar på isen! Någon av dom bör ha koll på puckförare, vilket det borde varit eftersom han var tacklingsbar.
Ursäktar, jag blir bara så jäkla förbannad på ren och skär inkompetens som hela domarkåren visar gång på gång. Sen att inte en jävel i media vågar kritisera bedömingssystemet och att SHL-ledningen är en skyddadverkstad utan någon självkritik som låter dessa hockeydödare hållas gör det bara löjligt.
-
Fan vad trist att Ikonen inte fick en ordentlig chans hos oss. Ser bra ut i Brynäs!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
-
Sin andra poäng ikväll mot LHC faaaaaaanjarnkamin136 skrev:Fan vad trist att Ikonen inte fick en ordentlig chans hos oss. Ser bra ut i Brynäs!
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
Är på Leksand -Mora på jobb och undrar har de alltid nåt jävla gitarrmiffo på griller som sjunger deras hymn.
Väldigt bajen.
Känns mycket jippo och camp sweden över allting.
Väldigt bajen.
Var det något tryck då?mb81 skrev:Är på Leksand -Mora på jobb och undrar har de alltid nåt jävla gitarrmiffo på griller som sjunger deras hymn.
Väldigt bajen.
Född till sportchef.
Riktigt bra. Inte i närheten av Färjestadsmatchen men bättre än de flesta av våra matcher. Sen mattades trycket en hel del mot slutet och förvånansvärt många drog hem vid 4-1 och typ 10 lvar av sista.android skrev:Var det något tryck då?mb81 skrev:Är på Leksand -Mora på jobb och undrar har de alltid nåt jävla gitarrmiffo på griller som sjunger deras hymn.
Väldigt bajen.
Mycket kan hända i hockey och om det är några som borde veta det så är det Leksingar.
Men väldigt kul att vara på plats. som bonus fick jag se ett riktigt rallarslagsmål mellan några överförfriskade moringar och leksingar på parkeringen utanför. Kändes som midsommar.