Säsongen 15/16
Re: Säsongen 15/16
Jag tror hemmaplansfördel blir viktigt för oss i kvartsfinalen. Det gäller att knipa fjärdeplatsen!
Fan, vi har inte spelat slutspel sedan 2011... Fem år är lång tid...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Erbjud mig en sjätteplats och jag tar den direkt. Tror Lakers kan ta igen ett gäng poäng nu på slutet.pulverapa skrev:Jag tror hemmaplansfördel blir viktigt för oss i kvartsfinalen. Det gäller att knipa fjärdeplatsen!
(om inte Cehlin löser det)
Expert.
Tyvärr verkar Mögle undantaget Cehlin vara för mögliga för att störa Lakers av det jag sett av matchen idag
Det som talar emot topp 6 är att Växjö har ett mycket enklare spelschema än vi.
Vi har bara topplag kvar + Modo som vi alltid skiter på oss mot.
Vi har bara topplag kvar + Modo som vi alltid skiter på oss mot.
Sitter och kollar matcher från kvalserien 2013, man får ju en tår i ögat när man inte ser Jakobs i varan trupp efter allt han betydde för oss 

Kan ju faktiskt bli kaffeburkarna som missar topp sex och inte vi om nu Växjö stormar fram i tabellen och nu tack så kvitterade Rögle
Ljungh blev hyllad för sitt hundrade poäng igår. Men borde han inte blivit hyllad tidigare? Eller räknas inte kval och slutspel? Konstigt att räkna bort de viktigaste matcherna.
Splear väl ingen roll. Undra bara mest varför man räknar bort de viktigaste matcherna i samma serie.
Förstår att man räknar bort europaspel och träningsmatcher.
Splear väl ingen roll. Undra bara mest varför man räknar bort de viktigaste matcherna i samma serie.
- SirDIFalot
Nej man räknar aldrig in antal matcher eller poäng från slutspel/kval-matcher. Gäller i alla ligor världen över.mb81 skrev:Ljungh blev hyllad för sitt hundrade poäng igår. Men borde han inte blivit hyllad tidigare? Eller räknas inte kval och slutspel? Konstigt att räkna bort de viktigaste matcherna.
Expert.
Men varför? Det är ju de viktigaste matcherna. Jag värderar ett mål i en sm-final bra mycket högre än en andra assist i sjuttonde omgången mot Karlskrona.SirDIFalot skrev:Nej man räknar aldrig in antal matcher eller poäng från slutspel/kval-matcher. Gäller i alla ligor världen över.mb81 skrev:Ljungh blev hyllad för sitt hundrade poäng igår. Men borde han inte blivit hyllad tidigare? Eller räknas inte kval och slutspel? Konstigt att räkna bort de viktigaste matcherna.
- SirDIFalot
För att det blir orättvist att jämföra spelare från olika lag. Fredrik Bremberg är SHL's bästa poängplockare genom tiderna. Men om vi räknar in slutspel så är det Johan Davidsson, för att HV har lirat betydligt mer slutspel än lagen Fredrik spelat i.mb81 skrev:Men varför? Det är ju de viktigaste matcherna. Jag värderar ett mål i en sm-final bra mycket högre än en andra assist i sjuttonde omgången mot Karlskrona.SirDIFalot skrev:Nej man räknar aldrig in antal matcher eller poäng från slutspel/kval-matcher. Gäller i alla ligor världen över.mb81 skrev:Ljungh blev hyllad för sitt hundrade poäng igår. Men borde han inte blivit hyllad tidigare? Eller räknas inte kval och slutspel? Konstigt att räkna bort de viktigaste matcherna.
Expert.
#10 skrev:Sitter och kollar matcher från kvalserien 2013, man får ju en tår i ögat när man inte ser Jakobs i varan trupp efter allt han betydde för oss
Han har dock aldrig producerat i SHL!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker vi varit förtjänt av 2-3 p till från mötena med Örebro och Luleå.
Sådant brukar visserligen jämna ut sig och tabellen ljuger aldrig när den är färdigspelad.
I nuläget talar mycket för missad direktplats. Känns som att vi måste vinna imorgon.
Eller lyckas vi sno några poäng mot Saik och Luleå?
Det här blir en rysare. Skulle kännas enormt surt att missa topp 6 och sedan slås ut av Hv/Örebro i play-inn.
Drömmen vore en direkt avgörande match mot FBK i sista omgången. (År rädd att vi är playinn klara då.)
Härligt rysliga tider som väntar.
Sådant brukar visserligen jämna ut sig och tabellen ljuger aldrig när den är färdigspelad.
I nuläget talar mycket för missad direktplats. Känns som att vi måste vinna imorgon.
Det här blir en rysare. Skulle kännas enormt surt att missa topp 6 och sedan slås ut av Hv/Örebro i play-inn.
Drömmen vore en direkt avgörande match mot FBK i sista omgången. (År rädd att vi är playinn klara då.)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Transfönstret i NHL håller på att stängas samtidigt som slutspurten mot SM-slutspelet drar igång här hemma. Bästa tiden på året har precis börjat!BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker vi varit förtjänt av 2-3 p till från mötena med Örebro och Luleå.

Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Instämmer. Är dessvärre lagd åt det hållet att jag redan börjat gruva mig för när det är över.jsson skrev:Transfönstret i NHL håller på att stängas samtidigt som slutspurten mot SM-slutspelet drar igång här hemma. Bästa tiden på året har precis börjat!BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker vi varit förtjänt av 2-3 p till från mötena med Örebro och Luleå.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm