Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av pulverapa »

Jag tror hemmaplansfördel blir viktigt för oss i kvartsfinalen. Det gäller att knipa fjärdeplatsen!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Fan, vi har inte spelat slutspel sedan 2011... Fem år är lång tid...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Jag tror hemmaplansfördel blir viktigt för oss i kvartsfinalen. Det gäller att knipa fjärdeplatsen!
Erbjud mig en sjätteplats och jag tar den direkt. Tror Lakers kan ta igen ett gäng poäng nu på slutet.

(om inte Cehlin löser det)
Expert.
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Donkels »

Tyvärr verkar Mögle undantaget Cehlin vara för mögliga för att störa Lakers av det jag sett av matchen idag
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Det som talar emot topp 6 är att Växjö har ett mycket enklare spelschema än vi.

Vi har bara topplag kvar + Modo som vi alltid skiter på oss mot.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Sitter och kollar matcher från kvalserien 2013, man får ju en tår i ögat när man inte ser Jakobs i varan trupp efter allt han betydde för oss :(
Donkels

Inlägg av Donkels »

Kan ju faktiskt bli kaffeburkarna som missar topp sex och inte vi om nu Växjö stormar fram i tabellen och nu tack så kvitterade Rögle
mb81

Inlägg av mb81 »

Ljungh blev hyllad för sitt hundrade poäng igår. Men borde han inte blivit hyllad tidigare? Eller räknas inte kval och slutspel? Konstigt att räkna bort de viktigaste matcherna.
Splear väl ingen roll. Undra bara mest varför man räknar bort de viktigaste matcherna i samma serie.
Förstår att man räknar bort europaspel och träningsmatcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:Ljungh blev hyllad för sitt hundrade poäng igår. Men borde han inte blivit hyllad tidigare? Eller räknas inte kval och slutspel? Konstigt att räkna bort de viktigaste matcherna.
Splear väl ingen roll. Undra bara mest varför man räknar bort de viktigaste matcherna i samma serie.
Nej man räknar aldrig in antal matcher eller poäng från slutspel/kval-matcher. Gäller i alla ligor världen över.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:Ljungh blev hyllad för sitt hundrade poäng igår. Men borde han inte blivit hyllad tidigare? Eller räknas inte kval och slutspel? Konstigt att räkna bort de viktigaste matcherna.
Nej man räknar aldrig in antal matcher eller poäng från slutspel/kval-matcher. Gäller i alla ligor världen över.
Men varför? Det är ju de viktigaste matcherna. Jag värderar ett mål i en sm-final bra mycket högre än en andra assist i sjuttonde omgången mot Karlskrona.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
Men varför? Det är ju de viktigaste matcherna. Jag värderar ett mål i en sm-final bra mycket högre än en andra assist i sjuttonde omgången mot Karlskrona.
För att det blir orättvist att jämföra spelare från olika lag. Fredrik Bremberg är SHL's bästa poängplockare genom tiderna. Men om vi räknar in slutspel så är det Johan Davidsson, för att HV har lirat betydligt mer slutspel än lagen Fredrik spelat i.
Expert.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

#10 skrev:Sitter och kollar matcher från kvalserien 2013, man får ju en tår i ögat när man inte ser Jakobs i varan trupp efter allt han betydde för oss :(

Han har dock aldrig producerat i SHL!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tycker vi varit förtjänt av 2-3 p till från mötena med Örebro och Luleå.
Sådant brukar visserligen jämna ut sig och tabellen ljuger aldrig när den är färdigspelad.

I nuläget talar mycket för missad direktplats. Känns som att vi måste vinna imorgon.
Eller lyckas vi sno några poäng mot Saik och Luleå?

Det här blir en rysare. Skulle kännas enormt surt att missa topp 6 och sedan slås ut av Hv/Örebro i play-inn.

Drömmen vore en direkt avgörande match mot FBK i sista omgången. (År rädd att vi är playinn klara då.)

Härligt rysliga tider som väntar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker vi varit förtjänt av 2-3 p till från mötena med Örebro och Luleå.
Sådant brukar visserligen jämna ut sig och tabellen ljuger aldrig när den är färdigspelad.

I nuläget talar mycket för missad direktplats. Känns som att vi måste vinna imorgon.

Det här blir en rysare. Skulle kännas enormt surt att missa topp 6 och sedan slås ut av Hv/Örebro i play-inn.

Drömmen vore en direkt avgörande match mot FBK i sista omgången. (År rädd att vi är playinn klara då.)

Transfönstret i NHL håller på att stängas samtidigt som slutspurten mot SM-slutspelet drar igång här hemma. Bästa tiden på året har precis börjat! :lol:
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

jsson skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker vi varit förtjänt av 2-3 p till från mötena med Örebro och Luleå.

Transfönstret i NHL håller på att stängas samtidigt som slutspurten mot SM-slutspelet drar igång här hemma. Bästa tiden på året har precis börjat! :lol:
Instämmer. Är dessvärre lagd åt det hållet att jag redan börjat gruva mig för när det är över.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar